Britanska rock ikona objavila je pomirljiv, lako slušljiv album, nimalo ispod svog renomea.
Dvije godine je prošlo od posljednjeg remek-djela Paula Wellera „Wake Up the Nation“. Stari je lisac tada bio gnjevan, ratoboran, željan revolucije i neplanirano je, usputno, napravio album koji je još jednom nagnao Britance da se zakunu u njegovu božansku pojavu. Legendarni Jam-ovac i ovoga im je puta ponudio djeliće svoje nemirne kreative, upakirano u nešto miroljubiviji ovitak.
Weller je odlučio da sa „Sonik Kicks“ neće rušiti državu, ostavit će je neka implodira sama. On će ponuditi nešto sasvim drugačije – razigranost, optimizam i skuliranost. Jedna stvar je ostala nepromijenjena: njegova sklonost da mu nijedna pjesma ne prati zacrtani pravac, nema unaprijed predviđenih šablona, i najjednostavnije posložena pjesma imat će barem jednu komplikaciju na putu između refrena i sljedeće strofe.
Nazivali to Wellerovom stalnom potrebom da eksperimentira, traženjem novih oblika vlastite glazbene osobnosti ili studijskom zaigranošću, rezultat je uvijek osebujan i rijetko kad promašen ili pretjeran. Na „Sonik Kicks“ posegnuo je za elektronikom upotpunjenom bazičnim britanskim retro-rock ritmom. Uvodna „Green“ jedna je od najplastičnijih primjera trenutačnog Wellerovog kontroliranog ludila.
„The Attic“ prikazuje jednu sasvim drugačiju dijagnozu autora, koji se u svojoj igri instrumentima i vokalom pretvara u djetinjastu spodobu, koja već na odličnoj ska-avanturi „Kling I Klang“ izrasta u prangijaškog neotesanca. Ne mora Paul Weller izgovoriti niti riječ kada želi poduprijeti nekakav stav, tako je osmislio „Sleep of the Serene“ i „Twillight“. Kad nema bogzna kakvu aranžmansku ideju, snimi sasvim solidan, raskošan rock hit („That Dangerous Age“) ili sklada odličnu „By the Waters“, nastalu na karakterističnim zasadama britanske pop škole.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JmUSMwO4eho[/youtube]U trenucima kada mu je preko glave konstantno traganje za avangardom, nastanu „Dragonfly“, „When Your Garden’s Overgrown“, „Paperchase“ i „Around the Lake“, smireni, kulerski i omamljivi rock pogoci, kojima nedostaje samo dašak psihodelije da se pretvore u nešto što čujemo u „Drifters“. Potpuno raznježenje dolazi na kraju, u baladi „Be Happy Children“ koju je otpjevao s vlastitom djecom.
Paul Weller je napravio sasvim kompliciran album koji se apsolutno lako sluša. A to je talent koji razvija posljednjih stotinjak godina, dovoljan da ga i nakon ove ploče Britanci opet instaliraju na božanski pijedestal. Na prva mjesta top-ljestvica već su ga postavili. Nimalo nezasluženo.
Ocjena: 8/10
(Island, 2012.)