Porto Morto su subotnjim koncertom pred brojnom i raspoloženom publikom u dvorištu AKC Medike odsvirali svoj posljednji koncert ‘Portofon’ perioda.
Upravo je „Portofon“, taj drugi studijski album, zagrebačkog mnogoljudnog glazbenog kolektiva Porto Morto bio ključna točka afirmacije i proboja. Ne samo iz činjenice što su ugostili Darka Rundeka i ostvarili možda i najbolju suradnju („Hodaj“) od svih glazbenika mlađe generacije s kojima je Rundek dosad radio izvan matičnih projekata, već ponajviše iz toga što su opećenito zapakirali genijalan album iz sfere domaćeg art rocka koji ne prčka sebično isključivo u intelektualnom bivstvu, koliko velikodušno daje ritma za ples. A upravo je Porto Morto tu svoju razigranu ritmičnost srčano i optimistično razvijao u svakom nastupu koji je slijedio nakon objave spomenutog albuma.
Subotnja večer u dvorištu AKC Medike, otvorenom prostoru koji je u zadnjih nepuna dva mjeseca postao glavni koncertni prostor domaće urbane rock scene, bio je samo još jedan u nizu dokaza uigranosti mašine koju zovemo Porto Morto. Publika je bila brojna kao i večer prije na riječkom Letu 3, a jednako tako i rasplesana i odlično raspoložena za spontano pridruživanje u pjevanje refrena, primjerice, posebno upečatljivo u pjesmi „Sjedni“ ( o kojoj je priču o nastanku ispripovijedao perkusionist Marijan Norman, koji osim što je zadužen za brojne udaraljke, a u jednom trenutku i bas gitaru, obnaša i funkciju službenog glasnogovornika benda, što mu definitivno leži i što je dakako i publika prepoznala).
No nije samo „Sjedni“ ‘isklesana’ u koncertni hit-favorit u kratkom roku (u ovom slučaju pred zagrebačkom publikom), već su to bile i „Priča“ i „Ne Ne Ne Ne“, ako se uzme u obzir da one nisu izbacivane kao singlovi poput pjesama „Kuća“ i već spomenuta „Hodaj“ s Rundekom. Svakako ne treba propustiti kazati da i pjesme s prvog albuma u nešto izmijenjenom aranžmanskom ruhu, u prvom redu „Ručak u podne“ i „Nitko ne ide sza mnom“ predstavljaju važna koncertna poglavlja, što je i sinoć bio slučaj. A sve to je dokaz da je ovaj bend najuspješniji i najozbiljniji dosad iz Jeboton kolektiva (bilo je odličnih pokušaja poput grupe Spremiše u prošlosti, ali nažalost nisu potrajali i dobili svoju vjernu publiku).
Gledano u minutaži koncert Porto Morta bio je u službenom dijelu najkraći od svih dosadašnjih u ovom kratkom periodu dosad održanih u dvorištu Medike – sat i petnaest minuta, no ujedno i onaj s najdužom nadoknadom na bisu. Ona fraza da publika nije dala bendu da ode s pozornice, dogodila se u svom punom značenju. Bio je to u neku ruku i posebni emotivni osjećaj za sve, jer je bend najavio da je sinoć to ujedno bio i posljednji koncert „Portofon“ faze.
Snimljeno je 4-5 novih pjesama i jedan spot kojeg će „montirati mjesecima“, po njihovim riječima. Nekako upravo zbog nepogrešive uigranosti sastava se osjećalo da je došlo vrijeme za krenuti dalje u nove izazove i to je uistinu pohvalno što se njegovi članovi osjećaju izuzetno kreativnim i što ne žele napraviti rutinu od svoje najbolje faze u ovom trenutku. Važni su ti prekretnički momenti u kojima umjetnici prepoznaju kad treba napustiti jedan vrhunac i krenuti u osvajanje novog. Sinoćnji koncert bio je baš jedan takav, dakako unatoč sadašnjoj situaciji raznih ograničenja o kojoj ne treba trošiti riječ, kao što sinoć nisu trošili ni Porto Morto, jer su bili raspoloženi isključivo za razmjenu dobre energije.
Guštali su i bend i njegova publika zajedno u svima dobro poznatim momentima jer su i jedni i drugi svjesni da mora uskoro doći nešto novo i drugačije u nadi da će im svima biti još bolje. Tako je bilo jučer. Nikakva neizvjesnost i strah. Samo pozitiva i ples uz vraški zaraznu i inteligentnu glazbu.