‘ReMastered: The Lion’s Share’ – čija je slava iza ‘Lava’?

Posljednje izdanje ReMastereda donosi priču o Solomonu Lindi, Zulu pjevaču čija je pjesma postala osnovom kasnijeg svjetskog megahita ‘The Lion Sleeps Tonight’.

ReMastered: The Lion’s Share

Netflix je prošlog petka objavio i posljednju epizodu onoga za što se možemo nadati da čini tek prvu sezonu dokumentarne serije “ReMastered”. U osam emitiranih epizoda imali smo priliku vidjeti priče o misterijima koji su okruživali priče o Bobu Marleyju, Johnnyju Cashu, Jam Master Jayju, Victoru Jari, Samu Cookeu, The Miami Showbandu, Robertu Johnsonu, te u zadnjem poglavlju, Solomonu Lindi.

Posljednji u nizu zasigurno je najmanje poznat širokoj publici. Riječ je o Zulu glazbeniku zaslužnom za pjesmu “Mbube” koja vam vjerojatno jednako tako neće zazvučati poznato ako se ne pojasni da je riječ o broju na čijoj se melodiji zasniva pjesma “Wimoweh” s kojom su Pete Seeger i njegovi Weaversi zasjeli u Top 10 američke ljestvice prodavanosti početkom pedesetih godina prošlog stoljeća. No, ni to ne bi značilo previše da pak ta pjesma nije postala temeljem hita grupe Tokens “The Lion Sleeps Tonight” deset godina kasnije, a ta se pak utkala u srž popularne kulture sve do uvrštavanja u Disneyjev animirani klasik i prateću brodvejsku predstavu “The Lion King”.

Epizoda “The Lion’s Share” donosi pozadinu priče u kojoj izvorni autor pjesme Solomon Linda ostaje bez autorskih prava na melodiju koja će postati međunarodnim hitom kad prijeđe Atlantik, te nastojanja južnoafričkog pisca i dokumentarista Riana Malana da sudskim putem osigura Lindinim kćerima, istinskim nasljednicama prava, financijsku naknadu na koju drže da im pripada. Malan je čovjek kojeg proganjaju grijesi otaca, budući da je pranećak Daniela Françoisa Malana, bivšeg južnoafričkog premijera i jednog od najzaslužnijih ideoloških tvoraca apartheida u zemlji. Rian na ovaj način pokušava otkupiti svoju dušu zalažući se za zapostavljen narod i tri preživjele žene koje same nemaju šanse protiv mašinerije američke glazbene industrije i diva poput Disneyja.

Film redatelja Sama Cullmana prati Riana kroz godine i godine nastojanja da na sudu uz pomoć suradnika istjera pravdu, ali priča nije tako jednostavna kako bi se mogla učiniti na prvi pogled. Iako je na koncu određen uspjeh postignut, čini se kako nitko od uključenih u dugogodišnji proces nije zadovoljan s rezultatom. Cijela priča završava u mnogo dvojbi u iskrenost svih strana, a u ovom kompleksnom slučaju ima ih mnogo više nego ih se u ovakvom tekstu ima potrebe pobrojati. Jesu li sestre Linda samo nezasitne pijandure koje ne mogu dočekati da bace šape na novac koji su nanjušile ili su tek žrtve sustava koji je bacio oko na isti novac i namiruje se nauštrb još jednom prevarenih pripadnica potlačenog naroda na kraju ne ostaje jasno ni samom Malanu koji ostaje nezadovoljan prepuštajući se prevelikim količinama alkoholnih pića. No, ako je nešto postignuto ovom epizodom, to je činjenica da će velik dio svijeta po prvi put saznati priču o najpoznatijim taktovima afričke glazbe u popularnoj kulturi zapadnog svijeta.

“ReMastered” je donio pregršt uzbudljivih minuta svima zainteresiranima za nerazjašnjena poglavlja povijesti popularne glazbe. Kvaliteta pojedinih epizoda je varirala od jednog do drugog mjesečnog ukazanja, ali svaka je bila dovoljno zanimljivo predočena da nas zadrži zainteresiranima za svako sljedeće poglavlje. Bilo bi lijepo kada bi Netflix i autori serije Jeff i Mike Zimbalist pripremili i novih osam priča, jer povijest popularne glazbe sigurno skriva još mnogo misterija koji nisu obrađeni u prvoj sezoni.

Zadnje od Osvrt

Idi na Vrh
X