U vrijeme velikih sukoba republikanaca i unionista u Irskoj, narod traži utjehu na plesnjacima na kojima nastupaju tzv. ‘showbandovi’. Najpoznatiji među njima spaja publiku s obje strane sukoba, ali nakon jednog nastupa polovica benda biva ubijena nakon što ih u noći zaustavlja paravojna skupina.
Netflixova serija ReMastered koja se bavi istraživanjem nerješenih misterija iz povijesti popularne glazbe, često s elementima žanra ‘istinitog zločina’, osim kroz različita razdoblja iz povijesti muzike vodi nas i kroz razne dijelove svijeta, pa smo tako nakon nekoliko američkih priča imali dosad priliku vidjeti i one iz Jamajke, o neuspjelom atentatu na Boba Marleyja, te Čilea o ubojstvu tamošnjeg kantautora Victora Jare. I u svom šestom izdanju “ReMastered” nam priča priču koja je izvan granica svog mjesta radnje moda manje poznata, točnije u Irsku sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća.Tamo bijesni građanski rat između katoličkih republikanaca koji sanjaju o ujedinjenju s teritorijem Sjeverne Irske i protestantskih unionista koji su spremni na sve kako bi sjever ostao dijelom Ujedinjenog Kraljevstva. Ovi nemiri, lokalno poznatima kao The Troubles, u kojima glavnu ulogu igraju dvije zaraćene terorističke skupine IRA (Irska Republikanska Armija) i UVF (Ulster Volunteer Force) uzimaju sve više civilnih žrtava s obje strane i zemlja živi u konstantnom strahu i nesigurnosti.
Za to vrijeme narod utjehu nalazi u plesnjacima nalik na onima kakvi su bili prisutni i na ovim područjima u to vrijeme, a na kojima sviraju glazbenici okupljeni u “showbandove”, grupe koje sviraju glazbenu kombinaciju plesnih hitova tog doba i ponešto svog materijala, a najpoznatiji među njima jest The Miami Showband, bend koji privlači publiku i na sjeveru i na jugu zemlje, a čine je i protestanti i katolici. Čak štoviše, i u samom bendu dvojica od šestorice članova su protestanti, no među njima se to ni ne spominje, uvjeravaju nas govornici u filmu, jer njih samo zanima glazba.
The Miami Showband sve je popularniji, naziva ih se irskim Beatlesima, a pjevač Fran O’Toole piše i pjesme koje dospijevaju na vrhove tamošnjih ljestvica. Bend često prelazi granicu sa Sjevernom Irskom, pa tako 1975. sviraju i koncert u Banbridgeu nakon kojeg se u jutarnjim satima vraćaju prema kući u Dublinu kada ih zaustavlja patrola. Dok bivaju legitimiranima, odjednom dolazi do snažne eksplozije i pucnjave u kojoj trojica članova benda završavaju mrtva, a dvojica ranjena.
U ostatku epizode pratimo basista Stephena Traversa u desetljećima dugom nastojanju da otkrije što se točno dogodilo te večeri kada je gotovo izgubio život, tko je sve bio upleten i zašto bi netko odlučio ubiti grupu muzičara koji su na trenutak narodu pružili nadu u vremenima straha. Njegova otkrića postaju sve šokantijima dok se razmata klupko teorije zavjere u koju su upleteni ne samo članovi paravojne skupine UVF poput zloglasnog ubojice Robina “The Jackal” Jacksona, već i slubene vojske sjevera UDR (Ulster Defense Regiment), ali i britanski špijuni. Za razliku od nekih drugih zavjera koje je ReMastered istraživao, ova zvuči vrlo uvjerljivo, a priloženi su i određeni dokumenti koji je potvrđuju.
Osim razgovora s članovima benda kao i nekim političkim akterima iz tog vremena, epizoda je opremljena i fotografijama i snimkama s nastupa benda, ali i brojnih napada i eksplozija s ulica irskih gradova, što nas sve uvjerljivo uvodi u napeto političko ozračje mjesta i vremena. Slabije funkcioniraju scene uprizorenja događaja koji nisu zabilježeni na vrpci poput samog napada kao i brojne scene u kojima Travers lista papire i razmišlja pred ekranom računala, a tu je i nejasan rasplet u razgovoru s jednim članom UVF-a iz kojeg se ništa ne saznaje osim sumnjive volje za zacijeljivanjem rana dugogodišnjeg sukoba koji je oduzeo tisuće i tisuće nevinih života.
U svakom slučaju, “The Miami Showband Massacre” je još jedno od zanimljivijih izdanja ReMastereda, pa ako se Netflix odluči za još jednu sezonu ove serije, ne bi bilo loše vidjeti trud u smislu da se češće nalaze uistinu zanimljive priče o možda manje poznatim akterima nego navučene teorije o slavnima o kojima se ionako često mnogo već i zna. U prvoj sezoni ostale su još samo dvije priče, jedna o Robertu Johnsonu, a druga o nastojanjima novinara u Južnoafričkoj Republici da pravom autoru pjesme “The Lion Sleeps Tonight” priskrbi prava na taj hit. Obje zvuče obećavajuće.