Sara Renar na Art Zagrebu – točno onako kako je sad

Ako je gužvovita prva večer Art Zagreba bila u znaku izreke ‘vidjeti i biti viđen’, druga večer bila je potpuno drukčija.

Sara Renar na Art Zagrebu (Foto: Vedran Metelko)

Je li tako drastična razlika u posjećenosti sadržana u detalju da je prva večer bila besplatna, a da se za drugu trebalo platiti 25 kuna, ili tu ima nečega u glazbi i interesu publike, to svakako ne treba dvojiti. Prvu večer je pulsko-zagrebački bend nemanja svojim egzotičnim upbeatom napravio odličan koncertni tulum za oko tisuću ljudi željnih plesa, dok se za konceptualu Sare Renar ne može reći da nosi te atribute.

Na početku koncerta bilo je uistinu malo posjetitelja, a kasnije je ‘nakapala’ brojka od oko dvjesto njih, po slobodnoj procjeni. Kao što je već kazano, konceptuala Sare Renar nije lako prohodno tkivo, no dogodilo se da je ‘vrijeme sustiglo njene stihove i dinamiku nastupa’. Njen pjesnički egzistencijalizam raskinutih veza i slomljenih osobnosti odlično korespondira sa situacijom u kojoj je cijeli svijet zapeo.

Sara Renar na Art Zagrebu (Foto: Vedran Metelko)

Stilski je to nemoguće strpati u bilo kakvu ladicu, jer kad zahvaljujući pijanisti Zdeslavu Klariću u prvom dijelu sve ide u smjeru nekog intimnog klasičnog nastupa, Sara donosi punk stav i stihove, kad krene elektronika u kombinaciji s gitarskim rifovima niže se dosta gothic momenata, ali to je gothic ponajviše u raspoloženju u mnoštvu nijansi, a daleko manje u ikonografiji, da bi s hvatanjem zaleta sve kulminiralo u hipijevskom vapaju kako ljubavi najviše treba, dok sama glazba tu donosi vremensku distorziju kao odmak od doba kad je ta ideja načas globalno vladala.

Sara Renar je svoj prvi značajni art istup napravila s konceptualnim nastupima, potom i s albumom „Gdje povlačiš crtu?“, ali ga je u međuvremenu proširila sa svojim prijašnjim pjesmama, a uz već poznati hommage Šarlu akrobati na ‘listu’ je dodala i Antu Perkovića, i može se reći da je u svom stavu nepokolebljiva. Iako je zagrebačka publika jučer podbacila u interesu, možda ipak treba napomenuti da je Sara u ovom periodu raznih karantenskih oblika i zabrana uspjela nanizati desetak koncerata. To je respektabilna brojka u odnosu na sve ostale, što samo govori i o tome da interesa za njenom glazbom itekako ima. U neku ruku ona je uporna pionirka nečeg posve novog na ovoj regionalnoj sceni, a to je da u okviru nje nastoji živjeti od konceptualnog pristupa, ali bez ikakve primisli da svoju konceptualu komercijalizira.

„Crtu“ je dakle odavno „povukla“ i time se dakako uklopila u koncept Art Zagreba kao u svoje prirodno okruženje sinoć, kao što je i oduševila svoju ‘hardcore’ publiku koja je bez straha od eventualnog nepridržavanja fizičke distance mogla uživati u njenom koncertu.

Saznajte kako je bilo prvi dan: nemanja na otvorenju Art Zagreba – kao da je bilo nekad

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X