Šef Spotifyja glazbenicima: Ne možete objavljivati glazbu jednom u tri-četiri godine i misliti da je to dovoljno

Daniel Ek, šef Spotifyja prilično je razljutio brojna poznata glazbena imena svojom izjavom o tome kako trebaju raditi da bi mogli eventualno živjeti od isplata honorara od strane poznatog streaming servisa.

Daniel Ek (Foto: Wikipedia)

Na mnogo načina, Spotify i druge slične usluge streaminga bile su zaštitni znak za ljubitelje glazbe koji žele pristupiti bilo čemu i svemu trenutačno. No, od svog predstavljanja krajem 2000-ih, Spotify je također stekao sjenovitu reputaciju zahvaljujući svojim slabo isplativim stopama isplate umjetnicima. Prema nedavnom izvješću, srednja indie etiketa zaradila je samo 0,00348 američkih dolara po streamu. Mnoga su velika imena švedsku tvrtku prozvala zbog neuspjeha glazbenika, uključujući i frontmena Radioheada Thoma Yorkea, koji je svojevremeno za Spotify rekao da je “posljednji prdež umirućeg leša.”

Spotify ne misli da radi nešto pogrešno. Ustvari, streaming tvrtka vjeruje da su umjetnici ti koji se ne trude dovoljno kako bi sebi pomogli. Izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek izjavio je u neobičnom intervjuu za MusicAlly  da glazbenici trebaju non-stop snimati i proizvodi glazbu kako bi opstali.

Na početku intervjua Ek je rekao da iako glazbenici često ne hvale javno Spotify, podaci govore da su zapravo zadovoljni visinom isplata. “Privatno su to učinili (hvalili Spotify) više puta, ali u javnosti nemaju poticaj za to”, primijetio je. “Ali nedvosmisleno, iz podataka, sve je više umjetnika koji su sposobni živjeti od dohotka streaminga.”

Ekov osnovni argument u obranu Spotifyja iznio se tijekom kasnijeg razgovora o umjetnicima i situaciji iz prošlosti i sadašnjosti. Prema njegovim riječima, umjetnici koji su bili uspješni u prošlosti možda nemaju toliko sreće u današnjem svijetu koji nagrađuje brze, 24/7 radne cikluse.

“Ovdje postoji zabluda u narativu, u kombinaciji s činjenicom da, očito, neki umjetnici koji su nekad radili dobro možda nisu dobri u ovom krajoliku budućnosti, gdje ne možete snimati glazbu jednom u tri do četiri godine i razmišljati da će to biti dovoljno”, rekao je Ek i nastavio:  “Umjetnici danas shvaćaju da je riječ o neprekidnom angažmanu s obožavateljima”, nastavio je. “Radi se o tome da uložite djelo, i u priču oko albuma i o održavanju stalnog dijaloga sa svojim obožavateljima.”

Ek, koji od 2020. navodno vrijedi četiri milijarde dolara, zaključio je rekavši: „Stvarno, mislim da su oni koji ne prolaze dobro na streaming servisima su uglavnom oni ljudi koji žele raditi na način kako se nekad radilo.”

Kazati umjetnicima da stalno trebaju objavljivati ​​novi materijal samo zato da bi preživjeli, elitistička je izjava koja dehumanizira umjetnike i njihov rad. To je također jedan od presedana koji bi mogao imati opasne posljedice, za razliku od onih koje su pogodile koncertnu industriju. Budući da je glazba “postala digitalna”, umjetnici su se morali gotovo u potpunosti oslanjati na turneje kako bi preživjeli, što je rezultiralo iscrpljujućim, prepunim koncertnim rasporedima koji često prijete i njihovom fizičkom i mentalnom zdravlju. U skladu s pogrešnom Ekovom logikom, umjetnici bi trebali primijeniti slični pristup i kod skladanja, snimanja i objavljivanja, ako žele biti uspješni.

Naravno, Ekovi izjave izazvale su niz negativnih reakcija od strane glazbenika. David Crosby je na Twitteru Eka nazvao “gnjusno pohlepnim malim govnom” Mike Mills iz R.E.M.-a odgovorio je slično, rekavši Eku da se “jebe” s tom svojom teorijom stvaranja glazbe po tvorničkom ustroju.

Izuzetno uvredljivi komentari na društvenim mrežama išli su i od strane brojnih glazbenih konzumenata, a bilo je i onih koji su izjavljivali da ako Spotify želi više glazbe u svom katalogu da je onda kao i sve druge tvrtke u kapitalizmu naruči i plati od strane onih koji se glazbom bave.

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh
X