Hrvatsko društvo filmskih djelatnika odabralo je debitantski film Jurja Lerotića za hrvatskog kandidata za 95. nagradu Oscar Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti u kategoriji najboljeg međunarodnog dugometražnog filma.
Petnaest članova Komisije HDFD-a tajnim je glasovanjem u ponedjeljak, 12. rujna u prvom krugu natpolovičnom većinom odlučilo da će film “Sigurno mjesto” produkcijske kuće Pipser predstavljati hrvatsku kinematografiju na ovogodišnjoj dodjeli Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti.
“Zahvaljujemo se Hrvatskom društvu filmskih djelatnika. Iako je riječ o filmu koji nas suočava s teškom temama kao što su suicid, mentalna bolest i nemoć bolesnika, obitelji i sustava pred bolešću, to nije glavna tema filma – ono što je u njemu dominantno su podrška obitelji i neizmjerna ljubav između dva brata”, izjavila je producentica Miljenka Čogelja. “Veseli nas što se uzbudljivi festivalski početak s Locarna i Sarajeva nastavlja u obliku hrvatske kandidature za nagradu Oscar. Važno je napomenuti da je međunarodni plasman i promociju filma nedavno preuzela uspješna međunarodna kompanija Cercamon pa nas čeka zajednički put dalje i što se tiče ove kampanje”, dodala je.
“Čestitam ekipi filma i svima koji su sudjelovali u njegovu stvaranju. Mene impresionira da tko god da pogleda ovaj film, uvijek je riječ o jednoglasnoj pohvali, što se rijetko dešava. Ove smo godine imali niz jako dobrih ostvarenja i konkurencija je bila zaista kvalitetna”, izjavio je ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Christopher Peter Marcich.
Podsjetimo, spomenuti je film u proteklim tjednima postigao izuzetan uspjeh: na 75. izdanju Filmskog festivalu u Locarnu u kolovozu u sklopu natjecateljskog programa Concorso Cineasti del presente osvojio je nagrade za najbolju režiju, najboljeg glumca (Goran Marković) i za najbolji debitantski dugometražni film festivala te tako postao prvi hrvatski filmski naslov (od osamostaljenja) koji je na festivalu A kategorije osvojio čak tri nagrade. Potom je na Sarajevskom festivalu osvojio čak četiri priznanja: dva Srca Sarajeva – za najbolji film u kategoriji igranog filma i za najbolju mušku ulogu (redatelj Lerotić), kao i nagradu CICAE koju dodjeljuje Međunarodna konfederacija umjetničkih kina za najbolji film u kategoriji igranog filma te nagradu Cineuropa koju dodjeljuje istoimeni portal posvećen europskoj kinematografiji i njenim stvaraocima.
Režiju i scenarij potpisuje Juraj Lerotić koji je i glavni glumac a uz njega glume Goran Marković te Snježana Sinovčić Šiškov. Producentica filma je Miljenka Čogelja.
“Sigurno mjesto” progovara o iznenadnom pokušaju suicida koji otvara procijep u svakodnevici tročlane obitelji. Njihov život mijenja se iz temelja, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima ostalima. Radnja se zbiva unutar kratkog perioda i reducirana je na ono najakutnije – spasiti bližnjega. Film Sigurno mjesto temelji se na osobnom iskustvu autora Jurja Lerotića.
Direktor fotografije filma je Marko Brdar, montažer Marko Ferković, scenografkinja Jana Plećaš, a kostimografkinja Katarina Pilić. Sigurno mjesto nastao je u produkciji tvrtke Pipser, a producentica filma je Miljenka Čogelja, dok su hrvatski koproducenti Zelena zraka (Saša Ban i Nevenka Sablić). Film je nastao u suradnji sa slovenskom produkcijom December. Film su financijski podržali Hrvatski audiovizualni centar, Hrvatska radiotelevizija te Slovenski filmski centar. Uz to, film je osvojio nagradu za razvoj projekta Eurimages Development Award u sklopu CineLink Co-production Marketa Sarajevo Film Festivala.
Hrvatsko društvo filmskih djelatnika svake godine bira dugometražni film koji će biti predstavnik Hrvatske u natjecanju za nagradu Oscar Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti, u kategoriji najbolji međunarodni dugometražni film.
Film Sigurno mjesto HDFD je odabrao između devet filmskih ostvarenja: igranih filmova “Baci se na pod” Nine Violić, “Divljaci” Darija Lonjaka, “Illyricum” Simona Bogojevića Naratha, “Nosila je rubac črleni” Gorana Dukića, “Stric” Andrije Mardešića i Davida Kapca, “Šesti autobus” Eduarda Galića te dokumentarnih filmova “Veće od traume” Vedrane Pribačić i Mirte Puhlovski te “Tvornice radnicima” Srđana Kovačevića.