Tajne brazilske kompozicije adut za zagrebačku publiku

Udruga za promicanje jazz glazbe i kulture JAZZart je povodom vokalne radionice koja se održala ovaj vikend u Zagrebu predstavila renomiranog vokalista – Guillerma Rozenthulera.

Guillermo Rozenthuler u Zagrebu (Foto: Dinko Bažulić)
Guillermo Rozenthuler u Zagrebu (Foto: Dinko Bažulić)

U Zagrebačkom kazalištu lutaka Guillermo Rozenthuler predstavio je ne tako poznati brazilski repertoar. Nastupom koji je srećom postao poslastica za ljubitelje glazbe u Zagrebu, Rozenthuler je još jednom osvijetlio lokalnu scenu svojim virtuoznim vokalnim talentom i karizmatičnim šarmom. Rođen u Argentini, ovaj je vokalist u nekoliko ranijih prigoda pokazao svoje umijeće u stilovima od tradicionalnog tanga (koji izvodi od svoje jedanaeste godine) do mainstream jazza. Ovog puta odlučio je posvetiti koncert glazbi iz Brazila, svijeta zamršenih ritmova i bogatih harmonija u kojima je Rozenthuler jednako vješt kao u onima iz rodnog kraja.

Iako je Rozenthuler poznat po očaravajućim vokalnim solo izvedbama u kojima se vješto prati na gitari, za ovaj je koncert mudro udružio snage s Joe Pandurom, istaknutim jazz gitaristom poznatim kao majstorom brazilskog idioma na svoj način i Nevenom Šverkom, klasično obrazovanim čelistom koji je glazbenom doživljaju doprinijeo muzikalnim piciccato bas linijama i senzibilnim solima s gudalom, čime je postigao savršeni melodijski kontrapunkt kako bi povezao kompleksne ritmove iz gitara Rozenthulera i Pandura.

Repertoar se vrtio oko senzualnih bossa nova te zaigranih sambi, ali je ostavio prostora i za dvije Rozenthulerove skladbe, dok je srećom izostavio mnoge pomalo pretjerano popularizirane poznate hitove koji se obično očekuju na takvom programu. To ne znači da je Tom Jobim u potpunosti izostao te večeri. Kako je koncert prolazio uslijedila je i verzija Jobimove “Favele” s motivirajućim partido alto ritmom na koji je dio publike počeo micati bokovima (koliko su to sjedala u kazalištu lutaka dozvolila) – u Faveli, kao i još jednim “Jobimom: Corcovado”, na sceni se pridružila i vokalistica Maja Savić koja je pokazala svoju verziranost i privrženost bossa nova stilu. Potom je uslijedila rezonantana obrada skladbe “Retrato em Branco Empreso” koja bi izazvala odobrenje čak i od velikog Joao Gilberta.

Nakon neophodne posvete Jobimu, došlo je vrijeme za još jednog značajnog skladatelja iz Brazila, Caetana Velosa, čija je nježna balada “Lindeza” omogućila Rozenthuleru da ostvari karakterističnu toplinu i intimnost s publikom koja ga je još više zavoljela.

Ovo je zasigurno bio jedan od događaja koji slijedeći put ne bi trebalo propustiti.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X