Tako je pisao Dražen Vrdoljak: Poslije natječaja za ‘Pjesmu Evrovizije’ – Beskorisna smotra

Donosimo treći tekst trodjelnog feljtona ‘Tako je pisao Dražen Vrdoljak’, odnosno Draženov komentar na pjesmu Eurovizije napisan 30. ožujka 1972. godine za broj 8414 Slobodne Dalmacije, dvije godine prije nego li se pojavila švedska grupa ABBA, odnosno u periodu kad se postavljalo pitanje: ‘Čemu uopće Evrovizija?’ Napominjemo da jedan mali dio teksta nedostaje i da ga do objave nismo pronašli.

Dražen Vrdoljak – Beskorisna smotra

Komentar: Poslije natječaja za „Pjesmu Evrovizije“ – BESKORISNA SMOTRA

Datum: 30.03.1972., br. 8414
Izvor: Slobodna Dalmacija

Natječaj za „Pjesmu Evrovizije“ samo je jedna od onih beskorisnih zabavnoglazbenih manifestacija koje bi trebalo ignorirati ili ukinuti. Motivi što opravdavaju njezin opstanak sve su prije negoli muzičke naravi, što iz godine u godinu pokazuje katastrofalno nizak nivo izvedenih kompozicija. Uostalom, ako se one pišu isključivo da zadovolje ukuse žirija, sastavljenih od prosječnih konzumenata lakih nota, očito je da o nekoj umjetničkoj razini ne može biti ni govora.

Povlađivanje sumnjivim ukusima kao da je najosnovniji motiv kojim se ravnaju autori pjesmica što ulaze u konkurenciju, ne bi li na taj način zaplijenili pažnju onih koji odlučuju o sudbini (plasmanu) njihovih „ostvarenja“. (…) No njezini se kreatori ne predaju, pa umjesto da budu zadovoljni što uspijevaju poslovati bez gubitaka na vlastitim, nacionalnim tržištima (a da bi to mogli ostvariti, bez ikakva se kompleksa suprotstavljaju svim mjerama dobra ukusa), oni stalno pretendiraju i na „Pjesmu Evroviziju” dok u stvarnosti publiku neusporedivo više provlači pretencioznija i ozbiljnija rock-muzika negoli bljutava i potpuno komercijalna njihove vlastite zemlje ili njezinih susjeda.

U takvim je okolnostima besmisleno očekivati da bi prvo mjesto na natječaju kao što je „Pjesma Evrovizije“ moglo zabavnoj glazbi zemlje pobjednice automatski donijeti nekakvo međunarodno priznanje. Uostalom, iskustva s tog natjecanja nas uvjeravaju da takvih slučajeva nije bilo. Pobjeda donosi stanovite koristi samo pojedincima – interpretatorima i autorima, a nije sigurno da li i oni mnogo profitiraju.

Postavlja se dakle pitanje: zbog čega toliko inzistirati na pobjedi i što ona donosi? O pitanju časti teško da bi moglo biti govora, jer svakom kompozitoru ili pjevaču s imalo umjetničkog poštenja ne bi trebalo služiti na čast da pobijedi u tako mršavoj konkurenciji kao što je evrovizijska.

Dražen Vrdoljak

Pročitajte prijašnji tekst:

Tako je pisao Dražen Vrdoljak: Evrovizijski turizam

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Pjevajmo do izbora

Muzika ne dobiva izbore. U to su izgleda podjednako uvjerene sve političke
Idi na Vrh
X