The Bambi Molesters ‘A Night In Zagreb’ – noć koja nije za zaborav

Ako je muzičarska Valhalla reći za nekoga da zvuči jednako uživo kao i na albumu, onda je The Bambi Molesters i ‘službeno’ tamo. Plastični dokaz je koncertni film u režiji Marca Littlera i dvostruki album ‘A Night In Zagreb’ objavljen 19. prosinca, a sniman samo jednu večer 30. ožujka ove godine u Teatru &TD.

The Bambi Molesters 'A Night In Zagreb'

Za tu prigodu bend se profesionalno pripremio i bio u vrhunskoj kondiciji. Koncert je bio surf rock overload u kojem se grupa nije samo dotaknula značajnih poglavlja svoje karijere, već ih je i koncizno obradila i smjestila u svoj „zvučni film“ zajedno s gostujućim glazbenicima među kojima je bio i njihov nezaobilazni prijatelj i kolega Chris Eckman s kojim su iznjedrili projekt The Strange koji i dan danas predstavlja jedno od najboljih hrvatskih rock izdanja uopće. Svoj posao su odlično odradili i Luka Benčić (klavijature/akustična gitara/prateći vokali) iz My Buddy Moosea i brass sekcija Andrej Jakuš i Ozren Žnidarić, te ih stoga svakako treba spomenuti.

The Bambi Molesters zu odabrali teatar &TD za koncertnu lokaciju zbog dobre akustike samog prostora, kao i zbog toga jer je u istoj godinu dana prije priređen i nezaboravni koncert na kojem je tada bio predstavljen posljednji studijski album „As The Dark Wave Swells“. Zašto se njemački redatelj Marc Littler tijekom snimanja koncerta bio odlučio za „svjetlosni minimalizam“, odnosno samo za bijelo svijetlo reflektora jasno je kada se pogleda koncertni film koji obiluje igrom svjetlosti i tame što se izvrsno uklopilo u zvuk The Bambi Molestersa. Svojevrsno Lynchovsko ozračje minimalno je ukrasio dokumentarističkim brzim rezovima samog grada koji se kroz njegov objektiv čini sanjiv i po danu i po noći (što nije daleko od istine, ali lijepo je kad neki stranac uhvati detalje koji su nama kao žiteljima već postali nevidljivi). Gledano njegovim očima svako eventualno umjetno blještavilo i šarenilo reflektora bi za ono što The Bambi Molesters predstavljaju bio nepotrebni kič. U tom smislu redatelj je znalački uhvatio trenutak.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6kT2O46DB_g[/youtube]

No i u tom realističkom pristupu postoji kvaka koja ne ide na ruku unovačivanja onih novih slušatelja (i gledatelja) koji nisu previše familijarni s glazbom grupe. Zbog instrumentalnog karaktera The Bambi Molesters su izuzetna podloga za redatelje. Možda je naš Balkan skučeno mjesto, ali četvorka Pavičić, Furlan, Zaborac i Tomljanović svojom glazbom ceste oslikavaju daleke horizonte, opipljive situacije i tjeraju onoga tko ih sluša na introspekciju vlastitih misli. Da je Littler možda više išao u tom smjeru sigurno je da bi njegova filmska priča bila daleko prijemčivija, da ne kažem zanimljivija, jer Bambiji su, kao što je već rečeno,  izvrsna skakaonica za uronjavanje u filmsku ekspresiju. No onda bi se na film vjerojatno moralo čekati puno duže.

I ovako je Littler imao pune ruke posla sa više-manje spotovskom motažom cjelokupnog koncerta, čime je svakako obimno i kvalitetno povećao video opus grupe. I najnetalentiraniji glazbeni urednik na bilo kojoj televiziji što god odabere za eventualno emitiranje će se svakako osjećati sretno kao ćorava kokoš koja je upravo ubola zrno, jer u više od dvadeset ponuđenih pjesama na DVD-u svaka produkcijski šije devedeset posto onoga što se kod nas zdravo za gotovo uzima pod video spot.

Kako god se okrene „The Night In Zagreb“ vrijedan je dokument jedne male (ne samo diskografski gledano) zemlje. Iako ruku na srce i u svjetskim okvirima kad se sagleda postojeća surf rock scena s onim izdankom tex-mexa što smo do prije nekoliko godina trpali u ladicu pod nazivom Americana, The Bambi Molesters se i dalje čine kao ravnopravni predstavnici iste, jer sigurno je da se „noć u Zagrebu“ kad oni izađu na scenu ne razlikuje previše od noći u Houstonu, Berlinu ili Aucklandu.

U tom smislu sisačka surf četvorka je iznimno dobro mapirala naš glavni grad u glazbenom svijetu. Treba i te stvari imati u vidu, pogotovo kad netko iz „struktura“ tko drži ruku na kasi počne priču o nekim estradnim ambasadorima kulture.

Ocjena: 8/10

(Dancing Bear, 2011.)

Saznajte više:

‘Stvari se nisu samo dogodile, iza njih su kilometri ceste, klubova, gradova…’

Koncert Bambi Molestersa zapakiran za vječnost

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X