Nakon odgađanja objave i nasupa nakon povrede jednog od članova, zagrebački bend (The) Lesser Men konačno je objavio drugi dugosvirajući materijal.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2017/09/f4cff7ce-d19c-467e-8155-952e963b99b5.jpg)
Debitantski album „Vacation Freeze“ zagrebačkih (The) Lesser Men doživio sam kao presjek svega onog najboljeg što je američka nezavisna scena nudila osamdesetih i devedesetih, bilo da se radilo o savršenim melodijama i gitarskoj zvonjavi R.E.M.-a, punkerskoj popističnosti Replacementsa i Hüsker Dü, mjestimice čak i iznenadnim promjenama tempa i dinamike Pixiesa. Muze inspiracije na „Bedrooms“ su ih odvele još malo dalje u prošlost, u vrijeme kada su bendovi poput Joy Division, The Cure, Echo & The Bunnymen i Teardrop Explodes, da se poslužim „Star Wars“ metaforom, odlučili prijeći na „tamnu stranu“ post-punka.
Naslanjanja na radove slavnih stanovnika tog mračnog „hall of famea“ u zadnjih su petnaestak godina postala skoro pa sveprisutna, kako u alternativnom rocku tako i kod nekih eksperimentalnije nastrojenih predstavnika elektronske glazbe, ponajprije Jamesa Murphyja i njegovog LCD Soundsystema. Samim time, drugi album Lesser Mena istovremeno je i vrlo aktualan pa su tako u „Hours“, „Never Tell“ i „(Take Me To) Damask“ Editorse, Interpol ili White Lies razvalili na njihovom terenu. Da ipak ne pobjegnu predaleko od samih sebe osigurali su im „Summer’s Gone“ i „The Cycle“, pjesme koje su power-pop riffovima i prštavim refrenima direktno i neraskidivo povezane s prvijencem.
Još jedna stvar koju svakako treba istaknuti su puno slojevitiji aranžmani u kojima su važnu ulogu odigrali sintesajzeri i harmonij, kao i čitav niz do najsitnijeg detalja razrađenih instrumentalnih dionica. Produkciji Marka Mrakovčića također se nema što zamjeriti pošto album, ovisno o potrebi, zvuči i eksplozivno i melankolično, kompleksno i ogoljeno, rasplesano i kao stvoreno za kasnonoćna „chillanja“. Frontmen Lesser M. Basic (u „Summer’s Gone“ i novi član Neven Svilar) sasvim zadovoljavajuće vlada engleskim, čime je otklonjena i posljednja prepreka ovdašnjim fanovima Nationala ili Editorsa da među svoje glazbene favorite uvrste i (The) Lesser Men. Pogotovo jer se teško sjetiti kada su i jedni i drugi snimili ovako dobar album.
Ocjena: 9/10
(Geenger Records, 2017.)