Anonimni velikani The Residents posjetit će početkom veljače zagrebačku Močvaru, pa bacamo pogled na njihovo aktualno izdanje, živu ploču ‘Shadowland’, završnio dio trilogije performansa ‘The Randy Chuck & Bob Trilogy’ koja se odvija od 2010. naovamo.
Riječ je o turnejama na kojima The Residents izvode hitove iz svih razdoblja svoje četrdeset godina duge zbunjujuće karijere za vrijeme koje su snimili gotovo sigurno i njima samima nepoznat broj albuma. Kao što su desetljećima uspješno skrivali svoj identitet, tako su i svoju diskografiju učinili neprohodnom i često kontroverznom (od “Third Reich’n’Roll” iz 1976., do “Wormwood” iz 1998. godine).
Kao što je bio slučaj i s prethodnim etapama trilogije, “Talking Light” (2010.-2011.) i “The Wonder of Weird” (2013.), i turneja “Shadowland”, kao i istoimeni prateći album donose izbor poznatih i manje poznatih momenata dugačke karijere, ponekad u izvedbama toliko drastično različitima od onih studijskih da su potpuno neprepoznatljive.
Dvije stvari jasne su nakon slušanja “Shadowlanda”. Prva je to da The Residents nisu ni približno relevantni kao u doba kad su objavljivali ključne albume poput prvijenca “Meet the Residents” (koji je i naslovom i naslovnicom parodirao slavni album Beatlesa), ili vanserijsko remek-nedjelo amuzičnosti, legendarni “Eskimo” iz 1979. godine. Hiperpoduktivnost i nizovi retrospektivnih turneja to samo potvrđuju.
Druga je stvar to da live ploča nažalost prenosi samo zvuk, a nastupu Residentsa iznimno je bitna i vizualna komponenta. Stoga će za potpuni doživljaj umjetničke vizije slavnih anonimaca trebati protegnuti noge do savskog nasipa, jer “Shadowland”, koliko god bila riječ o solidnoj ploči, nikad ne može u potpunosti izazvati sve ono što se na pozornici Residentsa događa.
No, i ovako ploča nudi odlične momente, poput “Judas Saves” sa spometnutog heretičkog albuma “Wormwood” i definitvno najbolje od ponuđenih izvedbi, “Melon Collie Lassie”. Općenito, početak i kraj albuma bolji su od sredine u kojoj izbor materijala postaje zamoran.
Ocjena: 7/10
(Cryptic Corp, 2015.)