‘The Revenant’ – Sirovim bizonom i spavanjem u strvini Leo napokon do Oscara

Krenula je sezona dodjela filmskih nagrada i po svemu sudeći, i ove nas godine očekuje mnogo toga dobroga. Tijekom sezone namjera nam je baciti pogled na glavne ovogodišnje favorite za Oscare i njihove šanse, a među glavnima je svakako i novi film prošlogodišnjega laureata Alejandra Gonzáleza Iñárritua, ‘The Revenant’, u nas preveden kao ‘Povratnik’.

'The Revenant'
‘The Revenant’

Da na prošloj dodjeli Oscara Akademija nije doslovno obasipala Iñárrituov film “Birdman”, mogla je to komotno napravit na sljedećoj za “The Revenant”. Bilo je već takvih slučajeva i u nedavnoj povijesti, primjerice kada je propuštena prilika da se nagradi jedan od najvećih epova “There Will Be Blood” Paula Thomasa Andersona u korist gotovo jednako sjajnog “No Country For Old Men” braće Coen, koij su već na sljedećoj dodjeli ponovno imali film sa najvećim brojem nominacija, “True Grit”. “The Revenant” su već mnogi proglasili najvećim epom nakon spomenutog “There Will Be Blood”, ali gotovo je nemoguće zamisliti da bi Akademija dvije godine za redom nagradila meksičkog redatelja, ma koliko genijalan bio. Kratkih rukava tako u ovoj priči ostao je Richard Linklater koji je lani ostao bez nagrade za svoj dvanaestogodišnji rad na filmu “Boyhood”, a put je ove godine otvoren nekome drugom. Kako sada (dosta rano) stvari stoje, glavni favorit vjerojatno je “Spotlight” Toma McCarthyja. No, o tome više kada se objave nominacije.

No, to što će mu nagrada za najbolji film i režiju vjerojatno izmaknuti, ne znači da će ovaj vjerojatno najbolji western nakon “The Unforgiven” s početka devedesetih ostati kratkih rukava na novoj dodjeli. Štoviše, vrlo je vjerojatno da će napokon stati na kraj dugovječnoj internetskoj sprdnji o tome kako Leonardo DiCaprio ne može dobiti Oscara. I ne može se reći da nije zasluženo, jer DiCaprio je, rječnikom sprotskoga žurnalizma, dao sve od sebe, pa i više u ovoj ulozi. Puno se pisalo o tome kako je jeo sirovu bizonsku jetru i spavao u konjskoj lešini, smrzavao se na neljudskim temperaturama i patio na sve moguće načine. Dobro da se i sa živim medvjedom (u jednoj od najboljih filmskih scena ove godine) nije goloruk pohrvao. Ili jest? Ne bi čudilo da je doista tolika bila Leova predanost u ovoj ulozi. I realno, konkurencija mu ove godine nije prejaka. Šanse Michaela Fassbendera u ulozi Stevea Jobsa padaju zajedno šansama filma, a Eddie Redmayne je u istoj poziciji kao i Iñárritu, tj. neće biti nagrađen dvije godine za redom, koliko god primamljivo djelovala njegova uloga prve transrodne žene u “The Danish Girl”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QRfj1VCg16Y[/youtube]

DiCaprio tijekom cijelog filma vrlo malo govori, svega par rečenica, od kojih su pola na nekom indijanskom dijalektu . No njegova je fizička gluma toliko jaka da mu doista s pravom pripada taj Oscar. S druge strane, puno je više mesa za svoju ulogu dobio Tom Hardy u ulozi surovog negativca Fitzgeralda, koji i fizički, ali posebno glasovno, s teškim južnjačkim mumljanjem uvelike podsjeća na neku čudovišnu verziju šerifa Roostera Cogburna u izvedbi Jeffa Bridgesa u “True Grit”. Tu su i dvije sjajne epizodne uloge u izvedbi Domhnalla Gleesona i Willa Poultera, koje svakako treba pohvaliti.

Uz sve navedeno, “The Revenant” ne bi bio ni približno toliko velik i sjajan film da nema čarobnog dodira filmske fotografije Emmanuela “Chiva” Lubezkoga, koji je na najboljem putu da postigne hat-trick, tj. da nakon “Gravity” i “Birdmana” i za ovaj film odnese kući Oscara treću godinu zaredom. Značilo bi to da će Roger Deakins ostati bez nagrade za svoj rad na filmu “Sicario” i po nevjerojatan četrnaesti put mu se nominacija neće pretvoriti u zlatni kipić, a riječ je o čovjeku zaslužnom za besprijekoran rad na brojnim remek-djelima filmske fotografije poput filmova braće Coen (sjetimo se, primjerice, “The Man Who Wasn’t There” i “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford)”.

Svi navedeni zaslužni su za to što su uspjeli dva i pol sata čiste muke kroz koju prolazi Leonardo DiCaprio u lovu na Oscara pretvoriti u potpuno čist užitak gledanja. Sva ta krv i muka i ozebline isplatit će se Leu, ali i svakom gledatelju koji zna cijeniti ovakvo pomalo mučno ali nagrađujuće kinematografsko iskustvo.

Ocjena: 9/10

(New Regency Pictures, Anonymous Content, Appian Way, 2015.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X