Thievery Corporation na Šalati – Nova pobjeda na domaćem terenu

Zagreb je za njih odavno domaći teren. Razlika je samo u tome što im je na početku internacionalne karijere Zagreb bio jedno od svega tri sigurna europska uporišta, uz Beč i Munchen, a danas imaju totalno rasprodanu europsku turneju.

Thievery Corporation na Šalati (Foto: Tomislav Milanović)

Sa zvukom sirene iz „Sound the Alarm“ na krcatoj Šalati je započeo najveći zagrebački samostalni koncert Thievery Corporationa. Nakon onog nezaboravnog prvog susreta, priređenog jednog kišnog ponedjeljka na Jarunu prije skoro četvrt stoljeća, Eric Hilton i Rob Garza su se sa svojom brojnom ekipom više puta vraćali u Zagreb, posjetili Šibenik i Pulu, a posljednji gig u ovim krajevima bio im je trijumfalni festivalski nastup na INmusicu 2019. Dakle, prošlo je taman dovoljno vremena da ih fanovi i simpatizeri požele ponovno vidjeti, makar na ovoj turneji uglavnom repriziraju standardni koncertni repertoar.

Tko ih je slušao na INmusicu, gdje su predstavljali tada aktualni album „The Temple of I&I“, zapravo je čuo baš sve što je sad odsvirano na Šalati. U međuvremenu su Hilton i Garza radili na brojnim solo projektima, ali jedini zajednički bio je orkestralni album „Symphonik“. Bez novih pjesama na lageru set lista za Šalatu bila je svima dobro poznata, a ono što se nikako nije moglo znati unaprijed je podatak da Thievery Co. na ovoj turneji sviraju dvosatne koncerte u koje komotno stane skoro svaka bitna pjesma iz njihovog pozamašnog opusa, osim nepravedno zanemarenog roots reggaea „Road to Zion“ i nekih ranih radova koje su realizirali kao DJ duo pa jednostavno ne odgovaraju formatu benda s pet muzičara i najmanje šest vokala.

U sviračkoj postavi najistaknutiju ulogu uvijek ima Rob Myers s električnim sitarom koji je postao svojevrsni trademark Garzinog i Hiltonovog doživljaja psihodeličnog global groovea. Za mikrofonom se izmjenjuju vokalisti različitog profila, s tim da glavne uloge obično igraju old school rapper Mr. Lif i dancehall reggae singjay Raquel Jones, Jamajčanka impresivnog glasa i stasa. Raquel je u ekipi Thievery Co. debitirala s „Letter to The Editor“ na albumu „The Temple of I&I“, pa je na INmusicu 2019 još uvijek djelovala pomalo nespremna za velike pozornice, ali pet godina i nekoliko stotina koncerata kasnije ona već zvuči kao legitimna nasljednica stare kraljice dancehalla Tanye Stephens.

Thievery Corporation na Šalati – setlista (Foto: Tomislav Milanović)

Za razliku od Raquel, Mr. Lif ima puno dulji staž u bendu. Njegova premijera bila je „Culture of Fear“, briljatna naslovna pjesma sa šestog studijskog albuma iz 2011., a poslije je preuzeo većinu reperskih dionica i postao neformalni koncertni frontman Thievery Co. koji ih vuče u „Warning Shots“, „Fight to Survive“ i „Ghetto Matrix“. Nježniju stranu njihove glazbe predstavljaju ultimativni stari favoriti „Lebanese Blonde“ i „Amerimacka“, a skladno ih povezuju orijentalno-psihodelični instrumentali i česti izleti u dub funk podebljani latin perkusijama.

Zanimljiva inovacija je kraći unplugged session u srednjem dijelu koncerta s brazilskim ugođajem, bossa nova gitarama i akustičarskom interpretacijom možda najvećeg hita „The Richest Man in Babylon“. Na sve to zagrebačka publika im uzvraća ovacijama, što nije nikakvo iznenađenje jer se takva euforija s manje-više sličnim intenzitetom ponavlja na svakom njihovom gostovanju. Ovo je za njih odavno domaći teren. Razlika je samo u tome što im je na početku internacionalne karijere Zagreb bio jedno od svega tri sigurna europska uporišta, uz Beč i Munchen, a danas imaju totalno rasprodanu europsku turneju i reputaciju nezaobilazne koncertne atrakcije na svakoj važnijoj destinaciji.

Kad se sve zbroji Thievery Co. ostaje jedan od najtrajnijih simbola zvuka 1990-ih, ali višestruki update napravljen kroz niz kasnijih izdanja omogućio im je da postanu pravi transgeneracijski bend. Zato se u masi od 4-5 tisuća posjetitelja na Šalati moglo sresti doista šaroliku ekipu, od trip hop i acid jazz veterana koji pamte kad se na radiju prvi put zavrtio kultni debitantski album „Sounds from Thievery H-Fi“ iz 1996. do mlađih partijanera kojima ovo bio možda tek drugi ili treći bliski susret s Hiltonom i Garzom. A svima koji su propustili ovaj sjajan koncert, jer su prekasno skužili da je Šalata rasprodana, ostaje da pričekaju 20. srpnja kad grupa nastupa u Puli, ili sljedeću turneju. Koliko Zagreb voli Thievery, toliko i Thievery voli Zagreb. Vratit će oni prvom prilikom.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X