Timber Rattle – Ružičasti slon u Močvari

Povodom europske turneje od dva tjedna, u ponedjeljak u Zagrebu i utorak u Zaboku nastupio je trio Timber Rattle iz njujorškog gradića Ithaca, neobičan spoj rane glazbe i alternativne americane.

Timber Rattle
Timber Rattle

Ružičasti slon alt-folka koji je zasjeo ispod pozornice u Močvari u ponedjeljak, sastoji se od trojke na gitari, harmoniju i timpanu, odnosno kombinacije dvaju baritona i tenora, a basso continuo – modificiran je za akustičnu gitaru! U produkciji posljednjeg albuma „Phantoms of Place“ prizvuk harmonija evocira britanski sastav Sol Invictus, poznatiji kao rodonačelnik neofolka, koji u živoj izvedbi nestaje u korist vokalnog plašta pregnantnih ali i prigušenih emocija. Kobasica od žanrovske odrednice koja glasi ‘psych-doom-folk-drone’, definitivno nas odvlači na krivi kolosijek. Bend zvuči poput ‘sljubljivanja’ kantautorskog rada Scotta Kelleya iz Neurosis s Hilliard Ensemble. Potonji su najuspješniji vokalni kvartet s repertoarom srednjovjekovne i renesansne duhovne glazbe. Pored toga, sastojao se iz djela recentnijih skladatelja, kao što su Arvo Paert i Gavin Bryars, odnosno John Cage, a prije dvadesetak godina s norveškim saksofonistom Janom Garbarekom snimili su Hilliardi i album „Officium“ koji je čak prodro na top-ljestvice u nekoliko europskih zemalja, postigavši diskografski status od pet zlatnih diskova.

Kako to već biva u duhovnoj glazbi ili ovakvoj faux spiritualnoj inačici, puls je potisnut u korist mentalnog dronea, te je naznačen samo dvodijelnom frazom na timpanu na početku kompozicije. Kontakt s publikom nije ni bio motivacija tako da se dio od šezdesetak prisutnih duša razlijegao podom dvorane, pokazavši koliko ovakav duhovno-društveni aranžman i angažman ima u jednom već pomalo fatalističkom srednjoeuropskom okružju.

U večer je, s početkom oko 22 sata, uveo gitarist-skladatelj eksperimentalnih drone-zasada A.G., kojeg otprije više od desetljeća pamtimo iz niza stoner-rock bendova za koje je, pored liderskih obaveza, radio i dizajn. Temeljeći svoj nastup na razvoju višestavačne kompozicije od radikalnog minimalizma do patchworka presloženih i filtriranih vinjeta live gitarskog zvuka, znao bi podsjetiti na vremena kad su se u gitaru zabijali šraufncigeri, ali i prizivajući ripple-momente iz domene eksperimentalnog videa. Šćućuren na pod između svojih pedala, tzv. ‘grmlja niskopodne elektronike’, ni sam se nije trudio pretjerano komunicirati s publikom, iako je polučio znatnu podršku, koja kod poslovično rezervirane ‘scene’ obično izostaje.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X