Tračak nade rasut u Teatru ITD

Od prošlog vikenda pa sve do nedjelje 18. rujna traje Ganz novi festival, projekt SC-a i kulture promjene namijenjen razvojnom kazalištu. Naš eksperiment se sastojao u posjetu istome u trenutku dok je Dinamo ‘junački’ gubio od Reala, čisto da vidimo koliko u takvim situacijama ima nas drugih.Isti je uspio: o utakmici nitko nije rekao niti riječ, barem ne glasno.

Miet Warlop (Foto: Mietwarlop.com)

Kada je izašla iz svog lika, kutije iz čijeg središta izlazi kartonski tuljac, autorica predstave-performansa belgijanka s Berlinskom adresom Miet Warlop pristala je odgovoriti na nekoliko pitanja.

2003. godine Miet Warlop diplomirala je 3D i multimediju u Gentu na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji. Ovoj vizualnoj umjetnici iza koje su brojni performansi u galerijama te brojni radovi iz područja video arta “Springville” je prvi kazališni projekt iz kojeg je nastala ova posve nekonvencionalna predstava.

Zanimljivo je što ste publiku i pozornicu tijekom cijele predstave jednakim intenzitetom osvjetlili jakim neonskim lampama, koji je razlog tome?

Miet Warlop: S obzirom da smo svi osim dvoje glumaca potpuno slijepi na pozornici (u kutijama i ispod stola) ne možemo niti sebe međusobno vidjeti, a kamo li publiku. Mislim da kada bismo izvodili predstavu s manje svjetla proizveli bi manje osjećaja neočekivanosti i bojazni od toga što slijedi kod publike. Kada ne bi sve bilo tako jasno osvijetljeno djelovalo bi posve drugačije, kao specijalni efekti što mi nikako nije namjera. Na primjeru joggera kojeg čine dvoje glumaca, djevojka na ramenima muškarca to se dobro ilustrira. On je smiješan upravo zbog toga što je sve jasno vidljivo i jasno korespondira s temom “Springvillea”. Sviđa mi se da su svi likovi utopljeni u svjetlost dana, sve što vidite doista je moguće, događa se pred vašim očima, transparentno bez skrivanja u kutu ili pozadini.

Kako je nastala predstava, koji su putevi Vaše inspiracije?

Miet Warlop: Sve sam osmislila sama do dva tjedna prije premijere predstave kada sam počela raditi s glumcima. Uvijek radim sama, ulazim u priču snimajući sama sebe i isprobavajući različite stvari izgubim se. Kada sam počela postavljati sve na scenu, naravno stvari su se dodatno razvile. Važno mi je biti dio cijele priče jer sam tako puno svjesnija svega što se događa, umjesto da sam sigurna i zaštićena u udobnosti svoje stolice u publici i sve samo promatram. Najvažnija stvar u ovoj predstavi je da se sve odigra u točno zadanom trenutku. Nije smiješno bez dobrog tajminga, naravno predstava nije niti osmišljena da bude samo smiješna…

Naučila sam dosta o filmskoj režiji radeći s mojim bivšim koji mi je upravo u radu na “Springvilleu“ dosta pomogao da pustim gegove i radnju da se odvijaju u pravilnom ritmu, da ne brzam. Rad s performerima je također bio zanimljiv, ponekad jednostavno pitaju “tko sam ja u predstavi?”. Na primjer, razvodna kutija je lik koji doista postoji, odnosno taj osjećaj da se svi nekako prištekaju na tebe i crpe i traže nakon čega ostaješ posve prazan ili jednostavno eksplodiraš.

Kako je prošla predstava u ITD-u večeras?

Miet Warlop: Jako sam zadovoljna s izvedbom Namika Mačkića koji je prvi puta sudjelovao večeras. Jedna zanimljiva stvar koja se večeras dogodila, a nije uobičajena jest da je žena-stol izgubila ravnotežu i sve što je trebalo ostati stajati na stolu se rasulo po pozornici, a i ispred nje.

To nije neki veliki problem, mislim da je publika itekako bila svjesna što joj se dogodilo i svu su u svojim emocijama proživjeli taj njen pad. Svi likovi besmisleno završavaju, jedino stol s kojeg ništa ne padne (inače) je za mene nešto kao tračak nade na kraju svega.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X