Ovo predzimsko vrijeme očito je uokvireno albumima koji bi baš nekako legli u euforičnu, ljetnu atmosferu. Kako je ljeto 2020. u većem dijelu ‘otkazano’, čini se da je to igranje s datumima izlaska napravljeno planski – tek toliko da nam ovaj period kojeg ionako krasi depresija padne mrvu lakše, a za tu dobrodošlu olakšicu dijelom je zaslužan zagrebački glazbenik triksi.
„Album je vani(…), s ovim zatvaram cijelu tu lil 3xy eru i počinjem s nečim drugim, hvala svima koji su sudjelovali u ovome!“ – napisao je triksi na svom Instagram profilu uoči izbacivanja albuma „Dobro jutro“, koji, ako njegove riječi shvatimo doslovno, znači i laku noć. Usporedbe radi, kao i kod Logicova zadnjeg izdanja – triksi je odlučio zaplivati novim vodama i zaustaviti se na sasvim solidnom albumu koji sam po sebi drži do neke razine produkcijske kvalitete, a velika većina pjesama moći će i zaživjeti u radijskom eteru dugo nakon što je autor odlučio objesiti šešir.
Jedina zamjerka ovom albumu je autotune – koji je, doduše, postao gotovo sinoniman s triksijem – ali iz striktno sebične perspektive mislim da bi njegova iskrena lirična ekspresija više došla do izražaja kada bi se riješio autotunea i upustio u izražavanje „na čistaka“.
Kad smo kod toga, lirični sadržaj prati trend (iako je „trend“ možda malo nezahvalna riječ) iznimno naglašene tinejdžerske tjeskobe, i to je jedan od razloga zašto se relativno lako poistovjetiti s ovim albumom – triksi komentira kompletno ljudsko iskustvo: muško-ženske odnose, ljubav kao izrazito intenzivni opijat, frustraciju koja neminovno proizlazi iz iste, i to sve upakira u prihvatljivu pop formu koja estetski dovoljno odgovara vremenu post-soundada se na trenutke nađe i kilometrima udaljena od nje. U tom smislu, glavni adut nove generacije glazbenika opstaju na istoj iskrenosti i istim emocijama na kojima se nekoć opstajalo, s malo drugačijim pogledima na svijet koji priliče jednako emotivnoj i iskrenoj generaciji umjetnički nabijenih ljudi.
Kako na albumu ne postoji narativ kojeg je bitno slijediti, jače stvari nije teško izdvojiti od onih slabijih čak i u kontekstu u kojem je album koncipiran. Sam početak zaista je hvale vrijedan; „Znam te“ je uspješno upriličila suptilni nodna pop punk atmosferu koju nije teško naći u novijim regionalnim izdanjima i ona se kao zasebna traka gotovo savršeno uklapa u tu ulogu otvarača. „Kaži mi“, „Nemam mira“ i „Jedna riječ“ držale su mi pažnju gotovo do te mjere da mi se ostatak albuma (koji je znatno slabiji) činio kao kojekakav besciljni medley. Suradnje su uspjele i slabije trenutke vratiti u prostor podnošljivosti: Zimski, Lil Sjena, Yung Bude i BroxAa uspjeli su obogatiti uradak kojemu bi, u slučaju da tih suradnji nije bilo, falila bitna dimenzija raznolikosti. Riječ je o prvijencu, stoga je uvidjeti činjenicu da se album proteže u bezbroj smjerova pravo osvježenje.
„Dobro jutro“ je album koji će zasigurno ostaviti traga i ujedno postaviti temelj za triksijev daljnji razvoj pod okriljem nekih drugih projekata. Na trenutke pomalo labav, izlazeći iz striktno industrijski zadanih okvira, čini se da je triksi za svoj debitantski uradak izabrao hrabar introspektivni pristup – što ga svakako obilježava kao glazbenika sa zanimljivim putem pred sobom.
Ocjena: 8/10
(Samizdat, 2020.)