Lyle Mays, klavijaturist, skladatelj i orkestrator koji je pomogao stvoriti novi smjer za suvremeni jazz s The Pat Metheny Group, umro je u ponedjeljak u Los Angelesu u 67. godina.
Njegova nećakinja, jazz pjevačica Aubrey Johnson, objavila je vijest o smrti na društvenim medijima, napominjući da je Lyle preminuo “okružen voljenima, nakon duge borbe s teškom bolešću koja se stalno vraćala”.
Metheny, gitarist, skladatelj i NEA Jazz Master s kojim je Mays imao najdublju glazbenu vezu, izdao je izjavu pamteći ga kao “jednog od najvećih glazbenika koje sam ikad poznavao.” Kao jedan od glavnih članova Pat Metheny Groupa, Mays i Metheny su dobili 11 Grammyja zajedno, uključujući i jedan za njihov posljednji album “The Way Up” iz 2005. godine.
Mays je bio glazbenik bistrog, analitičkog temperamenta, ali u dimenzijama svog stila – osobni amalgam post-bop-pijanizma, klasičnog impresionizma, brazilske glazbe, elektronske glazbe, rock ‘n’ rolla i još mnogo toga, kao što je uvijek bio postojan kao jezgra emocionalnog izričaja. Sjajan karakter Pat Metheny Groupa može se shvatiti samo kao nusprodukt Maysove karakteristične kemije sa Methenyjem, njegovim kolegom iz Midwesternera, glazbenim svejedom i neumornim tehnofilom.
Rasprostranjenost srca u svirci Maysovog klavira, zajedno s ekspresivnom upotrebom sintisajzera, pomogli su definirati zvuk PMG-a, kao što je i kolokvijalno poznato. Njegov instrumentalni glas bio je drugi iza Methenyja u tom okruženju. Na mnogim albumima PMG-a, počevši od istoimenog debija za ECM Records 1978. godine, skladbe su potpisane “Pat Metheny i Lyle Mays”, u formulaciji koja je odjeknula kao kolegijalni paritet “Lennon / McCartney” za grupu The Beatles.