Nakon što se proteklog tjedna digla prašina oko krivih brojki zarade novog kino hita ‘Tenet’ u SAD-u, s dolaskom pravih brojeva potvrđuju se slutnje da su filmska industrija i kino dvorane s trećinom popunjenog kapaciteta u velikom problemu.
Nolanov novi filmski hit “Tenet” u ulozi je pokusnog kunića kad je riječ o sudbini blockbustera u kino-dvoranama koje su počele otvarati svoja vrata u novom režimu rada nakon covid-karantene.
U prvom tjednu prikazivanja “Tenet” je zaradio 9,5 milijuna američkih dolara u premijernom vikendu u ukupno 2910 kino-dvorana u SAD-u. Zasad je otvoreno 70% dvorana, ali su zatvoreni najveći multipleksi u New Yorku i Los Angelesu. Računajući i zaradu od projekcija diljem svijeta, “Tenet” je ostvario 200 milijuna američkih dolara.
No kao i američko, tako su i ostala kino tržišta operativno u smanjenom kapacitetu (Njemačka -34%, Francuska 36%). Problem je u tom što nitko nije siguran hoće li se “Tenet” uspjeti uopće isplatiti u trenutnim uvjetima rada kad brojni kino-operateri izjavljuju kako nema isplativosti ako nema mogućnosti da dvorane rade punim kapacitetima, a kako zaključuju na Indiewire; “U ovom trenutku se čini da novac ide direktno u kanalizaciju. Kina su se otvorila, distribucija je krenula. Operacija je uspjela, ali pacijent umire.”
Ukratko, troškovi kino-dvorana su narasli zbog pridržavanja epidemioloških mjera, ali se zarada stanjila.