Zarada od glazbenog streaminga u Ujedinjenom kraljevstvu premašila iznos od milijardu funti

Regulator tržišnog natjecanja Ujedinjenog Kraljevstva – CMA (Competition and Market Authority) – na temelju provedene preliminarne studije izvijestio je kako dominacija diskografskih kuća u poslovanju sa streaming servisima ne ograničava izvođače na tržištu, kako je tržišno poslovanje izbalansirano i da povoljno utječe na potrošače.

Slušalice (Foto: Wikipedia)

Iz CMA ističu kako je sustav glazbenog poslovanja na platformama za glazbeni streaming postavljen ispravno – da omogući napredak poslovanja i samim time sudionicima glazbenog ekosustava donese bolje uvjete na svim razinama: diskografima za daljnje investicije i poslovni razvoj, autorima i izvođačima za dobivanje povoljnijih uvjeta za stvaranje i izvođenje glazbe, a ljubiteljima glazbe da na najprihvatljiviji način uživaju u glazbi – bilo gdje i bilo kada.

Prema objavljenim podacima tržište snimljene glazbe u Velikoj Britaniji je lani doseglo vrijednost od 1.1 milijarde funti, a 80 posto snimljene glazbe slušalo se putem streaming servisa. U brojkama to znači kako je, tijekom 2021. godine, publika Ujedinjenog Kraljevstva odslušala preko 138 milijardi streamanih pjesama.

“Streaming je transformirao glazbu”, naglasila je izvršna direktorica agencije CMA Sarah Cardell i dodala: “Tehnologija otvara vrata mnogim novim izvođačima kako bi pronašli publiku, a ljubitelji glazbe mogu pristupiti širokom spektru glazbe, stare i nove, po cijenama koje su u realnoj vrijednosti poprilično pale.”

Jednako tako, ističe se kako je digitalizacija omogućila jednostavnije snimanje i dijeljenje glazbe pa se broj izvođača u šest godina udvostručio – 2014. ih je bilo 200 tisuća, a 2020. godine čak 400 tisuća. I svi oni, dakako, ciljaju na isti broj ljudi u istom vremenu. Na taj način, samo mali broj izvođača može računati na veći prihod – CMA govori kako je za prihod od 12 tisuća funti godišnje potrebno imati mjesečni prosjek od milijun streaminga – većina izvođača jednostavno nije u mogućnosti doseći te brojke. I s time nemaju veze diskografske kuće i streaming servisi – odnosno načini njihova poslovanja – već se radi o prirodnom poretku stvari.

Iz Hrvatske diskografske udruge pozdravljaju ovakve zaključke studije britanske uprave za tržišno natjecanje jer su, kako navode i sami tijekom donošenja novog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima u Republici Hrvatskoj isticali kako je „tržište streaminga konkurentno, da pruža izvođačima i umjetnicima više načina za objavljivanje svoje glazbe, a obožavateljima više izbora i vrijednosti negoli ikada ranije“ te dodaju kako su „diskografske kuće i dalje fokusirane na ulaganje u izvođače i nove snimke“.

Podsjećamo, tijekom donošenja novog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima koji je najviše polemike izazvao upravo u glazbenoj industriji, Hrvatska glazbena unija pozivala se upravo na inicijative izvođača iz Velike Britanije iz koje sada stižu zaključci kako se ne trebaju provoditi nikakva službena istraživanja tržišta s obzirom da postojeći poslovni model digitalnog korištenja glazbe ispravno funkcionira za sve dionike glazbene industrije.

Uz HDU ističu: “Iz toga proizlazi da tvrdnje vodećih ljudi Hrvatske glazbene unije i HUZIP-a (organizacije za kolektivnu zaštitu izvođača) kojima su obmanjivali hrvatsku glazbenu javnost te svojim navođenjima izmanipulirali i dio izvođača pozivajući se, između ostalog i na primjer Velike Britanije, nisu istinite. Manipulacije s novim hrvatskim Zakonom o autorskom pravu nedavno su pokušane od strane HUZIP-a i prilikom potpisivanja novih punomoći koje su slane svim izvođačima, a za koje je Državni zavod za intelektualno vlasništvo naknadno utvrdio da nisu u potpunosti valjane jer ne ostavljaju na transparentan način slobodu izbora izvođačima na koji način žele štititi svoja prava – individualno ili kolektivno.”

Kao zaključak navode: “Nažalost, novi je hrvatski Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima kada govorimo o odnosima izvođača i diskografa nedorečen. Pojedine sporne odredbe u praksi si neprovedive, kao primjerice ona o retroaktivnoj reviziji ugovora, koja će u konačnici (ako je ne ukine Ustavni sud) gotovo sigurno dovesti do još veće zatrpanosti našeg sudstva uz milijunske troškove i dugotrajne sporove, a na štetu samih izvođača. Žalosti činjenica da su naše kolege iz Hrvatske glazbene unije i HUZIP-a djelovale tako manipulativno prema izvođačima s kojima surađujemo i jedni i drugi i da svjesno od samog donošenja Zakona sprječavaju pravo na izbor o čemu neprestano upozoravamo. U novom Zakonu možemo reći da gotovo ništa nije sporno osim retroaktivnosti koja u konačnosti nameće umjesto individualnog prava na izbor svakog izvođača kolektivno prikupljanje prava od digitalnih glazbenih servisa, a koje može obavljati samo jedna privatna organizacija u Hrvatskoj, a to je HUZIP”.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh
X