Žedno uho klub – kulturna ustanova u kulturnoj ustanovi

Novi klub urbane kulture u Zagrebu otvara svoja vrata 1. veljače, a svi detalji izneseni su danas na tiskovnoj konferenciji koja je doslovce privukla sve eminentne i urbano profilirane medije.

Žedno uho klub

„Osjetio sam atmosferu budućeg kluba već samim ulaskom u podrum Klovićevih dvora. Odlučio sam se stoga potpuno posvetiti tome, jer vidim veliki potencijal. Upravo zbog ozbiljnosti u budućem radu kluba Žedno uho sam i izašao iz produkcijskog tima Terraneo Festivala“, riječi su direktora Mate Škugora na tiskovnoj konferenciji povodom otvaranja novog kluba Žedno uho, čiji rad će biti posvećen avangardnom rocku, novom jazzu i progresivnoj elektronici.

Klub će svoja vrata otvoriti u petak 1. veljače kad će prigodno nastupiti Jimmy Barka Experience u prostoru kluba koji po riječima njegova vodstva u koncertnim okolnostima (ovisno o veličini pozornice) prima od 220 do 250 ljudi, ali i više kad će biti riječ o partijima.

Oko same riječi „party“ je bilo posebno riječi od strane urednika programa Nenada Borovića, koji je htio izbjeći sve konotacije koje se inače vežu uz to. „Mi ćemo krenuti s koncepcijom partija na način kako se to radilo u počecima u 70-ima godinama prošlog stoljeća, kad se na party prije svega dolazilo zbog same glazbe. Dakle nama je glazba na prvom mjestu“, kazao je Borović i predstavio dva rezident DJ-a Britanca Matta Daviesa i domaćeg Eddyja Ramicha, koji će svaki u svom terminu (Davies petkom, a Ramich subotom) koncipirati večeri nestandarnom elektronikom otvorenom prema soulu, jazzu i funku po sistemu „diggera“, tj. DJ-a koji će vraćati kvalitetnu zaboravljenu glazbu i osvježavati je u novom ruhu. U najkraćem objašnjenju to će biti nešto što je Ramich nazvao edukativnim plesnjacima.

Klub će u početku, tj. cijelu veljaču raditi samo petkom i subotom, a potom će se vidjeti hoće li se vrata otvarati i drugim danima, prvenstveno četvrtkom.

„Sretni smo da je publika začuđena. Ideja o nečemu poput kluba Žedno uho krenula je onog trenutka kad sam postala ravnateljica Galerije Klovićevi dvori. Okrećemo se publici i želimo iskoristiti prostor podruma kako bi i naš izložbeni prostor približili onoj populaciji između 25 i 35 godina koja slabije posjećuje institucije poput ove. Jednostavno želimo da dođu i osjete prostor i da se u njemu osjećaju ugodno“, izjavila je ravnateljica Klovićevih dvora Marina Viculin.

Obzirom da prostor Galerije ne smije trpjeti arhitektonske preinake koje bi narušile njegove prvotne gabarite za prostorno uređenje je zadužen vizualni umjetnik Ivan Marušić – Klif koji napominje kako će najviše intervencije biti u svjetlu i instalacijama koje će biti mobilnog karaktera ovisno o programu. Jedna od zanimljivosti je bio njegov apel hrvatskim poduzetnicima i trgovcima koji eventualno na nekom od svojih skladišta imaju poveću zalihu malih kamperskih crno-bijelih televizora koje bi iskoristio za vizualnu instalaciju. „Meni je nekako puno draže ovaj prostor ispuniti sa 120 portabl crno bijelih televizora, nego s nekoliko plazmi. No na problem smo naišli već u trenutku kad smo krenuli u njihovu nabavku, jer ih naime nema više nigdje za kupiti. Pa ako netko od domaćih poslovnjaka slučajno ima neku količinu, slobodno nek se javi, jer otkupljujemo sve! U suprotnom cijeli kontigent smo prisiljeni naručiti iz Kine“, kazao je Klif.

Žedno uho tiskovna konferencija: Eddy Ramich, Damir Kanaet, Marina Viculin, Mate Škugor i Nenad Borović (Foto: Zoran Stajčić)

Mate Škugor je prokomentirao i sam logo kluba, naglašavajući kako je u pitanju prvi logotip Žednog uha, tj. nezavisnog diskografskog labela Earwing Records koji je pokrenuo Ivica Baričević – Bara, preminuli glazbenik, entuzijasti i zaljubljenik u glazbu koji je tijekom 90-ih zajedno s Matom krenuo sa programom Žednog uha u klubu Kset. Škugor je napomenuo kako se u „uhu“ logotipa nalazi i Baričevićeva silueta i dodao kako njegov duh i dalje živi i kako će time biti i prisutan u novom klubu.

Škugor je iskoristio trenutak pred uistinu mnoštvom okupljenih novinara i ljudi iz glazbe kako bi skrenuo pažnju na jedan problem koji već dugi niz godina stoji poput krimena nad urbanom kulturom grada, a to je onaj vezan za Kulturu promjene u Studentskom centru unutak koje je priješnjih godina djelovao i on sam.

„Kojih stotinjak metara odavde se u ovom trenutku donosi odluka koja će dokinuti Kulturu promjene“, kazao je Škugor aludirajući na Hrvatsku vladu i nastavio: „Vlada je krenula u sanaciju Kulture promjene zbog njenih loših poslovnih rezultata. Naime 2009. godine se u Kulturi promjene počelo kasniti s plaćanjem izvođača i to stranih koji su nastupali u prostoru SC-a, a razlog je bio samovoljno ukidanje te aktivnosti od same vlade RH. Takvo ponašanje prema umjetnicima sam i onda smatrao nedopustivim. No ono što je započela jedna vlada, kao praksu su nastavile i one nakon nje. Počeli su se gomilati dugovi brzinom od milijun kuna mjesečno, da bi se sada u tom teatru apsurda država uhvatila saniranja onoga što je sama napravila, optuživši Kulturu promjene kao velikog potrošača. I sada se kao epilog svemu razmatra tko će biti novi sanacijski direktor Kulture promjene koja će vjerojatno biti ukinuta, a time i konačno ukinuto njeno djelovanje u prostorima SC-a. Ja sam odavno izašao iz toga, osnovao firmu s kojom se profesionalno bavim organiziranjem koncerata i mogu reći da sam samo u 2012. platio preko 300.000 kuna poreza, a od Ministarstva kulture sam dobio poticaj od 100.000 kuna, dakle samo iz tog primjera i omjera 1:3 od uloženog i dobivenog se može vidjeti kako se državi itekako isplati ulagati u kulturu.“

I za kraj, čisto da ne promakne, presicu je kratkom reperskom točkom otvorio Kandžija koji će upravu u klubu Žedno uho imati svoju promociju novog albuma 16. veljače.

Zagreb je tako posta bogatiji za još jedno mjesto urbanog kulturnog života. Ono što je u svemu tome posebno zanimljivo po pitanju Gornjeg grada, jest da se nakon zatvaranja nekadašnjeg kultnog okupljališta Lapidarij to dogodilo tek nakon 20 godina. Treba li reći „napokon“?

Zadnje od Tema

Idi na Vrh
X