Novi Disneyev film ima određenog šarma u ono malo minuta koje se odvijaju izvan naslovnoga dvorca, a kad koliko toliko dočarava duh, modu i glazbu New Orleansa, no apsolutno gubi bodove kad se počne pretvarati u beskonačno naganjanje CGI utvara po ekranu.
Koliko god kao koncept zvučalo neobećavajuće da studio Disney snima filmove temeljene na atrakcijama iz tematskog parka u Disneylandu, vjerojatno ne treba podsjećati na činjenicu da je upravo prema tom obrascu lansirana i blockbuster franšiza “Pirati s Kariba”. Recentniji izdanak iz te struje stigao je za vrijeme pandemije u obliku pristojnog “Jungle Cruise” s Dwayneom Johnsonom u glavnoj ulozi, pustolovne komedije s elementima fantastike koju se djelomično može opisati i kao posvetu “Afričkoj kraljici” Johna Hustona.
Sada je pred nama i najnovija diznilendska vožnja pretvorena u film, a u pitanju je “Haunted Mansion” u režiji Justina Simiena koji je pozornost kritike na sebe svrnuo svojim prvijencem “Dear White People” (čiji je koncept je kasnije proširen i u istoimenu Netflixovu seriju), a zatim u manjoj mjeri satiričnim hororom “Bad Hair”. Ako vam ime njegovog novog filma zvuči otprije poznato, to je možda zato što nemate sreće i pamtite prethodni neslavni pokušaj ekranizacije istog intelektualnog vlasništva u kojem je prije dvadeset godina glumio Eddie Murphy. Koliko god to vrijedilo, Simienov pokušaj je bolji od prethodnog, premda i dalje tavori duboko u mlakoj vodi prosječnosti.
Priča je to uglavnom namijenjena djeci, a govori o majci i sinu (Rosario Dawson i Chase W. Dillon) koji kupuju veliku kuću u New Orleansu i čim u nju stupe, otkriju da je nastanjena duhovima. Nakon toga okupljaju ekipu nesvakodnevnih likova koji će im pomoći da se kuća očisti od nepoželjnog prisustva, a čine ju Ben, genijalni izumitelj kamere koja ima mogućnost fotografiranja duhova (igra ga vrlo dobri LaKeith Stanfield, nominiran za Oscar u kategoriji sporednog glumca za ulogu u filmu “Judas and the Black Messiah”), atipični svećenik Kent (Owen Wilson), zatim Tiffany Haddish kao vidovnjakinja Harriett te Danny DeVito kao profesor Bruce.
U sporednim ulogama pojavljuje se i novopečena oskarovka Jamie Lee Curtis te isto tako oskarovac Jared Leto koji je u posljednje vrijeme nakon niza izrazito iritantnih uloga (“Suicide Squad”, “Morbius”, “House of Gucci”) postao svojevrsnim predmetom sprdnje među krojiteljima mišljenja. Ovdje ga je dopala uloga glavnog negativca nazvanog the Hatbox Ghost, koji je zapravo računalno generiran, pa mu Leto u stvari tek daje glas. Ali i taj glas je također provučen kroz filtere do neprepoznatljivosti, pa nije jasno zašto je uloga uopće predana u ruke jednom oskarovcu (pa makar i Jaredovog ranga) kada od njega nema praktički ništa u njoj.
“Haunted Mansion” ima određenog šarma u ono malo minuta koje se odvijaju izvan naslovnoga dvorca, a kad koliko toliko dočarava duh, modu i glazbu New Orleansa, no apsolutno gubi bodove kad se počne pretvarati u beskonačno naganjanje CGI utvara po ekranu. Glumci (uglavnom Stanfield i Wilson) povremeno svojom karizmom i talentom uspijevaju dodati likovima nešto više života nego što im ga je dodijelio slabašan scenarij, a cijelo vrijeme se kroz priču povlači i poruka o nošenju s gubitkom voljenih koja bi cijeloj priči trebala dati emotivnu dubinu, što autorima pak ne polazi za rukom jer je uglavnom riječ o baratanju s floskulama.
Dodatni čimbenik koji ne igra na ruku Disneyevom filmu jest taj da u dvorane dolazi samo tjedan dana nakon što je double-bill od milja prozvan “Barbenheimer” ostvario četvrti najbolji vikend rezultat na blagajnama u povijesti, a filmovi Nolana i Gerwig sigurno će i ovaj vikend nastaviti privlačiti veću publiku nego “Haunted Mansion”. To ne znači da će ovaj ostati nezamijećen ili pak u potpunosti zaboravljen, ali mu sigurno neće pomoći u nakani da iznjedri potencijalne nastavke ili ne daj bože franšizu. Takvo što nam definitivno ne bi trebalo.
Ocjena: 5/10
(Disney, 2023.)