Devedeseta dodjela Oscara – u noći bez iznenađenja ipak slavio ‘The Shape of Water’

U neizvjesnoj trci za najbolji film ipak je pobijedio film s najviše nominacija, a gotovo u svim drugim kategorijama Oscare su kući odnijeli favoriti.

“The Shape of Water”

Na sinoćnjoj, jubilarnoj devedesetoj dodjeli nagrade Oscar nije bilo mnogo nedoumica. Bilo je svega nekoliko utrka u kojima je zlatni kipić mogao završiti u rukama ovog ili onog filma, ali velika većina nagrada je otišla onima koji su svoj status izrazitih favorita izgladili na svim dodjelama nagrada koje su vodile sinoćnjoj velikoj noći.

Jedna od onih neizvjesnijih svakako je bila trka za najbolji film. Tijekom sezone glavne su nagrade završavale ili u rukama drame Martina McDonagha “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” (Zlatni globus, SAG, BAFTA) ili  fantastične romanse Guillerma del Tora “The Shape of Water”, pa su šanse u toj kategoriji bile otprilike 50:50 prije samog proglašenja u rani jutarnjim satima po ovdašnjem vremenu.

Na pozornicu su tada ponovno izašli Warren Beatty i Faye Dunaway, par koji će osim po svojim ulogama Bonnie i Clydea u istoimenom filmu Arthura Penna iz 1967. ostati zapamćen i kao dvojac kojemu je na lanjskoj dodjeli uručena pogrešna kuverta kada je trebalo pročitati ime dobitnika Oscara za najbolji film, što je dovelo do tragikomedije zabune koja će još dugo ostati u pamćenju ljubitelja filma.

Naravno, tijekom cijele večeri bilo je šala na račun te prošlogodišnje greške, ali ni približno koliko što efektnih, što promašenih poziva iz redova trenutno aktualnih inicijativa poput #MeToo i Time’s Up. Voditelj je, kao i lani, bio Jimmy Kimmel i ponovno je odradio solidan posao, iako možda nije trebao inzistirati na obrtanju prošlogodišnjeg poluuspješnog štosa dovođenja predstavnika naroda na dodjelu, odnosno ovaj put slanja zvijezda s dodjele u susjednu kino dvoranu na druženje s nespremnom publikom.

No, vratimo se Warrenu i Faye, koji su se ovaj put iskupili za lanjsku grešku. U ispravnoj kuverti pisalo je ipak “The Shape of Water”, optužbe za plagijat očito nisu bile od presudnoga značaja, pa je tako fantazija Guillerma del Tora odnijela četiri statue, od kojih su ostale činile one očekivane za režiju, glazbu i scenografiju. Glavni konkurent, “Three Billboards” zadovoljio se s dvije glumačke nagrade, one za Frances McDormand i Sama Rockwella, budući da je manje predvidivu trku za najbolji originalni scenarij dobio onaj za “Get Out” Jordana Peelea.

Oboje spomenutih glumaca održali su lijepe govore, a pogotovo će upamćen ostati onaj McDormand u kojem je pozvala sve nominirane žene da ustanu i na taj način pokažu da se vremena mijenjaju i da žene ipak postaju zastupljenije u razmatranjima Akademije. Osim dvojca iz “Three Billboards” u ostalim su glumačkim kategorijama također slavili nedodirljivi favoriti Gary Oldman i Allison Janney.

U tehničkim kategorijama zvuka, zvučnog miksa i montaže svoje je nagrade zaslužio “Dunkirk” Christophera Nolana, a posebno zadovoljstvo donio je trenutak kada je nakon četrnaest nominacija u kategoriji filmske fotografije napokon svoj davno zasluženi Oscar zavrijedio Roger Deakins za svoj rad na filmu “Blade Runner 2049”. Rachel Morrison, prva žena ikad nominirana u ovoj kategoriji ipak se morala zadovoljiti tek nominacijom. “Blade Runner” je pomalo  iznenađujuće slavio i u kategoriji vizualnih efekata, gdje se možda ipak više očekivala pobjeda posljednje instalacije u franšizi o planeti majmuna.

Kobe Bryant je svojim sportskim trofejima dodao i Oscara za kratkometražni crtić “Dear Basketball”, a “Coco” nije imao konkurenciju u kategoriji najboljeg animiranog filma. “Remember Me” iz tog crtića proglašena je i najboljom pjesmom. Općenito, izvođenje nominiranih u potonjoj kategoriji uživo uzima velik dio ionako predugačke ceremonije dodjele, pa možda ne bi bilo loše kada bi se sve pjesme ubuduće izvodile kao jedan medley. Tako bismo ove godine možda bili pošteđeni Commonovog ljigavog improviziranog repanja o svim woke temama današnjice. Uostalom puno je bolji glazbeni program priredio Eddie Vedder odsviravši pjesmu “Room at the Top” pokojnog Toma Pettyja za vrijeme sekvence posvećene preminulim holivudskim velikanima u protekloj godini.

Jedan Netflixov film napokon je nagrađen ove godine na Oscarima, i to sportski dokumentarac “Icarus” o zloporabi dopinga, dočim je najboljim stranim filmom proglašen čileanski “A Fantastic Woman”. Nagrade za najbolju kostimografiju i šminku očekivano su otišle u ruke “Phantom Thread”, odnosno “Darkest Hour”, dok je “Call Me By Your Name” svoj jedini Oscar dobio za scenarij Jamesa Ivoryja.

Ako će ovogodišnja dodjela biti zapamćena po ičemu, to neće biti greške ni iznenađenja, već rastuća samosvijest Hollywooda po pitanju ravnopravnosti spolova i rasa, kao i isticanje parola pokreta #MeToo i Time’s Up, ma gdje nas oni odveli.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Idi na Vrh
X