Treći dio Filmomanije na Ravno do dna donosi recenzije dvije komedije koje su bile na repertoaru Filmomanije 6.
“Footnote” (“Hearat Shulayim”)
Kandidat za prošlogodišnjeg Oscara u kategoriji najboljeg stranog filma i dobitnik nagrade za najbolji scenarij na filmskom festivalu u Cannesu, film “Footnote”, zanimljiv je i neobičan prikaz odnosa oca (Shlomo Bar-Aba) i sina (Lior Ashkenazi), profesora i filologa, koji cijeli život razvijaju i njeguju strast prema istoj stvari. Uvjetno rečeno, jer otac je prilično samozatajan i uštogljen i njegove ideje ne korespondiraju uvijek s idejama sina, popularne i karizmatične ličnosti, dostupne javnosti. Njihov odnos stavljen je na kušnju kad pretižnu nagradu za područje na kojem otac radi već desetljećima, dobije – sin. Otac pokušava sakriti ljubomoru, no malo pomalo postaje jasno koliko je povrijeđen i kakav mu je stav prema struci, sinu i nagradi. Zadovoljstvo mu međutim dolazi u obliku najave one najprestižnije nagrade, no učinjena je pogreška pri obavještavanju dobitnika, zamjenom njihovih imena. I ta nagrada odlazi sinu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sfsn17MqkBo[/youtube]
Film konstantno drži duhovitu notu i cijela situacija uglavnom je zabavna, no redateljska ruka Josepha Cedara (“Beaufort”, također nominiran za nagradu Oscar u kategoriji najboljeg stranog filma) izbjegla je klišeje i prvoloptaški humor, povremeno prelazeći na njegovu mračnu stranu, a dotaknuo se i ozbiljnih tema poput generacijskog jaza, ljubomore i opsjednutosti uspjehom. Intenzivna scena u kojoj sin pokušava ispraviti nepravdu na način da se odriče svoje nagrade u korist oca, ne bi li ga poštedio za njega vrlo ponižavajučeg čina, jedna je od boljih koje ćete vidjeti na filmu ove godine.
Ocjena: 8/10
(Movie Plus, United King Films, 2012.)
Saznajte više:
Filmomanija 6 (2. dio) – Schreierov prvijenac ‘Robot i Frank’ i Gomesov ‘Tabu’
Filmomanija 6 (1. dio) – ‘Ljubav’ – intrigantno, punokrvno i brutalno