Sam album bi se mogao podijeliti u dvije cjeline, a u svakoj od njih na površinu izbijaju aluzije na marching band. Pitomi pastoralni ugođaj koji koketira s ubavim srednjoeuropskim folklorom, začas će prijeći u njuorlinski kasnoprijepodnevni mamurluk…
Životopis austrijskog trubača Lorenza Raaba izlistava više orkestara koji mu omogućuju dobar freelance profil, tako da su solisti s kojima je surađivao Zeena Parkins, Anthony Braxton, Dzihan & Kamien i Ernst Reijsiger, te top-klasa austrijskog džeza. Rođen u Linzu, završio je trubu u Bremenu i usavršavao se u Salzburgu. Uz kvartet „Expanded“ koji supotpisuje s Michelom Godardom i Lucasom Nigglijem, te norveškim alt- i bari-saksofonistom Eirikom Hegdalom, trenutno predvodi i projekte :xy band i Bleu, a radi i u duetu s pijanistom Davidom Helbockom.
Sam kvartet LR Expanded nosi pulsoidni trip pogonjen Godardovom tubom i serpentom, a nešto rjeđe i bas-gitarom, s polifonijom svih četiriju aktera, uz Raabove scratcheve i jezik onomatopeje uvezen iz slobodne improvizacije. Sinteza je to free-jazza i šarolike lepeze suvremene komorne glazbe, te rockera i šansonjera. Time aluzije na rad Louisa Sclavisa, ali i niz imena nisu slučajne, jer članovi su grupe osim što su kreativni individualci i stilski inače jako raznoliko profilirani, te se kao potpis nameće neki racionalistički meta-pogled na glazbenu baštinu Europe, što se odrazilo i na naslovnicu izdanja.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R07DoNNVsN8[/youtube]
Kako Raabovo prezime u prijevodu priziva klasne konotacije, spoznaja da muzicira na rijetko nabavljivoj slide-trubi iz New Orleansa s početka stoljeća, kao i Steven Bernstein iz Sex Mob, imala je halucinogene posljedice na moje treće uho. Sam album bi se mogao podijeliti u dvije cjeline, prvom počev od „Fun Bath“ koja otvara album, te drugom od pete kompozicije, „Strudl Doag“.
U svakoj od njih na površinu izbijaju aluzije na marching band, rudimentarne ritamske sekcije od Portala plus Nigglija na bubnjevima, inače članom ugledne avant-core grupe Steamboat Switzerland. Bitno je istaknuti Nigglijev su-udio u građenju dramske dinamike nastupa, pogotovo što druga i treća skladba, „Mingu“ i „Öffner Choral“ dosežu po približno deset minuta svaka, a protječu kao da nisu…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LpjEkFUVlW8[/youtube]
Harmonijski dovoljno širok zahvaljujući boji serpenta, sastav rado koketira s ritamskim impulsima iz Guče u basu, ali saks će rado zaparati alikvotnim registrima. Pitomi pastoralni ugođaj koji koketira s ubavim srednjoeuropskim folklorom, začas će prijeći u njuorlinski kasnoprijepodnevni mamurluk, počujmo samo susjedstvo skladbi „This Eyes Reprise“ i „This Eyes“. Pa, ako li vas, dragi naši skijaški zemljaci, put nanese na ovakvo što, nemojte nam poslije trolliti da vam nismo rekli…
Ocjena: 7/10
(Unit Records, 2012.)
Vid Jeraj nedjeljom od 22:00 do 24:00 sati uređuje i vodi emisiju ‘Slušna obmana’ na Radiju 808.