Jelena Svilar, Đino Kolega, Ivan Laić, Marko Podrug, Tomislav Sporiš, Igor Jurilj i Zoran Stajčić i ove godine su kreirali zajedničku listu 20 najboljih stranih albuma minule nam godine. To jest svatko od pobrojanih je kreirao svojih top 20, a onda je nemilosrdni aritmetički žrvanj sve to ‘samljeo’ u jednu listu oko koje ćemo se sigurno sporiti narednih dana, a po starom dobrom običaju istu i objavljujemo pa se slobodno sporite i vi s nama. Krivicu svaljujemo na aritmetiku.
5. Mac DeMarco “Salad Days”
Nevjerojatno je da je ploča nastala u tek dvadesetak dana. Lijen i topao kao sunčano jutro na nedjelju, “Salad Days” je savršeni DeMarcov mozaik čiji smo genij mogli naslutiti još 2012. godine kada je na sličan način skrpao dvije ploče u nepunih godinu dana ali i kroz nekoliko genijalnih Weezerovih covera strpljivo objavljivanih putem Dots&Dash-ovih blogova. I “Salad Days” na momente zvuči kao Weezer provučen kroz filter nekakve lo-fi romantike, međutim isuviše bi nepravedno bilo ovog izuzetno plodnog autora reducirati na tek jednu referencu pa nećemo ni pokušavati.
Michael Gira i Swans autori su s razlogom najhvaljenijeg albuma izdanog ove godine. Grandiozan je to album u trajanju od puna dva sata, pjesama natapoljenih katarzičnim, ekstatičnim i hipnotičkim zvukom koje vas nakon cijelokupnog preslušavanja ostavljaju s osjećajem kao da su vas ta dva sata tukli šakom u želudac i drago vam je zbog toga.
“Singles” je besprijekorna ploča, dirljiva igra sintisajzera koji magično povezuje trojac kao zvučna os i ‘uštelanih’ gitara koje s vremena na vrijeme podsjete na svoju prisutnost tek kako bi naglasile potrebnu dubinu ili melankoliju ovisno o onome što zahtijeva grleni Herringov vokal čije lirske interpretacije tih ponajviše ljubavnih pjesama pomiču granice žanra i čine se kao da nisu s ovog svijeta.
2. Leonard Cohen “Popular Problems”
Već je na „Old Ideas“, povratničkom albumu iz 2012. godine, Leonard Cohen odredio pravac svoje postbankrotirane karijere. Ne dirajući previše u svoj brendirani izričaj, glazbenu pratnju je potpuno ogolio i lišio orkestracija, glas produbio, izbjegava refrene i ustvari nam recitira vlastitu poeziju. Komoran, usporen i pun Cohenovih izdisaja, album „Popular Problems“ tipičan je uradak glazbenika koji respektira vlastite godine (točno ih je osamdeset!) i nije mu na kraj pameti hvatati korak s bilo kim i bilo čim.
Naravno, Jack White je frik. Dok nije u ratu sa svijetom općenito, a Danom Auerbachom posebice, printa najbrže ploče u povijesti i snima pucketave albume s Neilom Youngom, sve se više ufuravajući u imidž gangstera iz četrdesetih koji svira svoj frikovski blues iz budućnosti. „Lazaretto“ je blizanac Whiteovog solo prvijenca „Blunderbuss“ i naoko, u odnosu na prethodnika, glazbeno ne donosi mnoge novosti. Red bluesa, red countryja, sve začinjeno soulom i funkom sa tekstovima boljima nego ikad iz kojih izbija seksualna frustracija gotovo jednako intenzivna kao u pjemama Grindermana.
Saznajte više:
11 najboljih izdanja 2014. improvizirane, avangardne i eksperimentalne glazbe
Najbolji domaći i regionalni albumi 2014. godine