Pop, rock, soul i rhythm and blues šezdesetih uvijek su bili glavni pogon Waterhouseovog zvuka i u tim tonovima ovaj kantautor pliva bez premca.
Američki kantautor Nick Waterhouse već je cijelo desetljeće jedno od najistaknutijih imena u žanrovima retro soula i rhythm and bluesa, a od 2012. i upečaljivog prvijenca “Time’s All Gone” objavio je šest studijskih albuma, od kojih je posljednji, snimljen u mono audiju i nazvan “The Fooler”, prikladno objavljen na prvi april ove godine. Svatko tko je pratio Waterhouseovu dosadašnju karijeru zna da bi kod njega tektonske pomake u izričaju, stilu i zvuku bilo nepotrebno očekivati, a premda je Nick nedavno preselio iz San Francisca u Europu, točnije Francusku, “The Fooler” je i dalje izrazito američka ploča.
Njezina naslovnica prikazuje knjižaru na jednom od uglova grada koji je napustio, što dodatno produbljujue osjećaj kako je u pitanju album preuranjene nostalgije za domom. Otvara ga relativno neupečatljiva “Looking For A Place” koja ipak nastavlja njegovu tradiciju pjesama o mjestu (od prvog singla “Some Place”, preko “The Old Place” s albuma “Never Twice” iz 2016., do prošle ploče “Promenade Blue” koju je otvorila “Place Names”) i vremenu (“Time’s All Gone”, “Hands on the Clock” s fantastičnog “Holly” iz 2014., “It’s Time” i “Minor Time”) kao temama koje se stalno vraćaju u njegovom repertoaru.
Slijedi je zatim “Hide and Seek”, prva pjesma s najavnog dvostrukog singla objavljena u paru s naslovnom pjesmom, a riječ je o pop komadu s izrazito izraženim retro zvukom radijskog hita s kraja pedesetih ili početka šezdesetih koji je mogao napisati i nedavno preminuli div Burt Bacharach, a koji upotpunjuju starinski ženski prateći vokali. Na nju se naslanja posljednji singl, “(No) Commitment”, pjesma koja kao da doziva u sjećanje zvuk “divlje žive” Boba Dylana s njegove legendarne trilogije iz sredine šezdesetih, a te dvije pjesme zajedno čine uranjeni vrhunac albuma koji će unatoč tome donijeti još cijeli niz odličnih trenutaka prije nego mu iscuri sat.
Još jedan takav sjajan back-to-back trenutak dolazi i na polovici albuma gdje ćemo čuti (također jedan od singlova) “Late In The Garden” koji donosi prilično neočekivan obrat u zvuku, iako je još jednom riječ o naslanjanju na američki bend iz šezdesetih. Pjesma, naime, zvuči kao da je ispala s neke neobjavljene trake The Velvet Undergrounda, istrgnute negdje iz pjesmarice Lou Reeda na pola puta između stranica na kojima su napisane “I’m Waiting for the Man” i “Sweet Jane”. Drugi dio ovog para čini pak “The Problem With A Street” koju nose rafali puhača koji pogled bacaju preko južne granice Sjedinjenih Država i zvuče kao posveta nedovoljno obožavanom Leeju Hazlewoodu.
Na “Plan for Leaving” Nick će se ponovno vratiti nekim Dylanovoj frazeologiji, što tekstualno, što po pitanju vokala, a onda će servirati tri balade u nizu među kojima se posebno izdvaja “It Was The Style”, prije nego album završi i u pomalo psihodeličnom tonu s “Unreal, Immaterial”, pjesmom koja zvukom pomalo podsjeća na ono što su Englezi The Coral radili ne najmanje na svom fantastičnom albumu “Roots & Echoes” iz 2007., na kojem su se također naslanjali na zlatno doba pop rocka šezdesetih godina.
Pop, rock, soul i rhythm and blues šezdesetih uvijek su bili glavni pogon Waterhouseovog zvuka i u tim tonovima ovaj kantautor pliva bez premca. Možda već dugo nije napisao ništa jednako zarazno kao duet “Katchi” s Leonom Bridgesom koji je svojedobno elektronski duo Offenbach iz njegove nove domovine pretvorio u hit broj jedan na francuskim top listama, ali konstantno nam šalje razglednice iz prošlosti kao ljubavna pisma nekim drugim vremenima i mjestima koja griju dušu, a često i tjeraju na ples.
Ocjena: 8/10
(Innovative Leisure/PRES, 2023.)