Nominacije za Oscar 2020. – Akademija opet sanja bijeli Oscar

Jučer su u popodnevnim satima prema našem računanju vremena, a ranom zorom na zapadnoj obali Sjedinjenih Država objavljene nominacije za 92. nagradu Američke akademije filmske umjetnosti poznatiju pod nadimkom Oscar, pa ćemo tim povodom analizirati kako stvari stoje u ovoj fazi utrke; tko ima najviše šanse, a tko je možda zakinut za nominaciju.

Oscar 2020.

Prije svega, valja istaknuti da je ove godine Netflix skupio više nominacija od bilo kojeg drugog studija, ali isti scenarij smo vidjeli i na Zlatnim globusima kada je streaming servis na kraju ostao prilično kratkih rukava po broju nagrada. Nadalje, njegovi glavni favoriti “The Irishman” i “Marriage Story” koje su u ranoj fazi igre dobro stajali na kladionicama sve više gube momentum i tonu u drugi plan. Potonji je već ostao bez nominacija za DGA, pa tako i za Oscar ustupivši svoje mjesto Taiki Waititiju (DGA), odnosno Toddu Philipsu (Oscar). Premda su svo troje glumaca iz ovog filma skupili nominacije, trenutno se čini kako je jedino Laura Dern s većim šansama da nominaciju i potvrdi.

Nakon što je isti uspjeh ostvario s BAFTA-om, “Joker” Todda Philipsa i u utrku za Oscar ulazi s najvećim brojem nominacija, njih čak jedanaest. Najveće šanse za potvrdu ima u kategorijama u kojima je već zabilježio uspjeh na Globusima i Critics’ Choice, što znači da bi Joaquin Phoenix napokon mogao odšetati s kipićem najboljega glumca, a skladateljica Hildur Guðnadóttir onim za izvornu glazbu.

Ove godine ponovno se diže prašina po pitanju nedovoljne zastupljenosti glumaca po pitanju rasne raznolikosti. Naime u sve četiri kategorije samo Cynthia Erivo nominirana za ulogu Harriet Tubman u “Harriet” nije bijele rase. Upravo u njezinoj kategoriji propuštena je najbolja prilika da se istakne ova različitost, budući da su bez nominacije ostale dobitnica Zlatnog globusa Awkwafina (“The Farewell”) i Lupita Nyong’o (“Us”) koja je odnijela nagradu njujorških kritičara. Umjesto njih nominirane su Charlize Theron za ne toliko sjajnu ulogu u “Bombshell” i po četvrti put u kombinaciji bez mnogo šanse Saoirse Ronan (“Little Women”). One će se sve u ovoj kategorji obračunati s favortkinjom Renée Zellweger koja je svojom ulogom Judy Garland u “Judy” skupila mnogo simpatija itrenutno je u značajnom vodstvu u odnosu na ostale. Drugi propust po pitanju rasne različitosti dogodio se ispuštanjem Jennifer Lopez iz utrke sa sporednu glumicu. Ona je slovila kao favorit za Zlatni globus u ovoj kategoriji, ali Akademija se ipak odlučila za Florence Pugh (“Little Women”) koja je ove godine ipak mnogo bolju ulogu odigrala u “Midsommar”.

Svakako je iznenađenje da je bez nominacija ostao jedan od najhvaljenijih filmova godine, “Uncut Gems”, a pogotovo je šteta da Adam Sandler nije dobio priznanje za svoju vjerojatno najbolju ulogu u karijeri nakon što je svoj talent godinama tratio na negledljive komedije. Dobra je vijest barem da se u toj kategoriji u utrku vratio Antonio Banderas (“Pain and Glory”) koji je ispušten iz nominacija za SAG, kao što je i Jonathan Pryce (“The Two Popes”) uletjeo u trku iz koje su ispali Taron Egerton (“Rocket Man”) i Christian Bale (“Ford vs. Ferrari”). Eddie Murphy (“Dolemite Is My Name”) nije bio te sreće, i opet je crnac ostao bez nominacije. U katergoriji sporednog glumca sukobit će se kolege iz “The Irishman” Joe Pesci i Al Pacino, no ovdje su šanse ipak na strani Brada Pitta koji bi za ulogu u filmu Quentina Tarantina trebao napokon odjahati sa svojim prvim Oscarom u karijeri.

Druga stvar koja se Akademiji redovito prigovara jest neuključivanje žena u utrku za najbolju režiju i tu se uvijek ističe ime Grete Gerwig koja je i ove godine u utrci za najbolji film s “Little Women”, no ruku na srce njezina režija navedenog filma daleko je slabija od nekih njezinih prethodnih uradaka (“Lady Bird”), pa je Akademija ovdje možda mogla umjesto Philipsu petu poziciju prepustiti kineskoj Amerikanki Lulu Wang i time dodati i spolne i rasne različitosti u trku. Njezin film “The Farewell” ostao je na kraju bez nominacije, a boje najvećega kontinenta brani samo južnokorejski genijalac Bong Joon-Ho čiji je “Parazit” najbolji film u ovogodišnjoj konkurenciji. Njegove šanse za Oscar najboljeg redatelja porasle su kada je podijelio Critics’ Choice sa osvajačem Zlatnog globusa Samom Mendesom.

Hoće li Akademija propustiti priliku da svom neprijatelju Donaldu Trumpu isplazi jezik i ne dodijeli Oscar za najbolji dokumentarac bivšem predsjedniku Baracku Obami za film “American Factory” koji je producirala njegova produkcijska kuća? Teško, premda su ovdje u trci doista jaki naslovi poput također Netflixovog “The Edge of Democracy” brazilske redateljice Petre Coste te “Honeyland” Makedonaca Tamare Kotevske i Ljube Stefanova koji su odnijeli i nominaciju za najbolji strani film. U toj kategoriji, pak, neće imati mnogo šanse budući da se natječu protiv teškaša Pedra Almodovara i “Parazita” koji je apsolutni favorit.

U manjim kategorijama došlo je do nekoliko iznenađujućih ispuštanja, pa se tako za najbolji animirani film neće natjecati “Frozen II”, već je njegovo mjesto zauzeo Neflixov “Klaus”. Isto tako, Disney je ostao i bez mjesta u lovu na najbolju pjesmu. Beyoncé je tako još jedna crnkinja koja je ostala bez očekivane nominacije ostavivši tako Eltona Johna i Bernieja Taupina kao glavne favorite sa svojom pjesmom “(I’m Gonna) Love Me Again” iz filma “Rocketman”.

No, što očekivati u glavnoj kategoriji, onoj najboljega filma? Devet filmova je ove godine izdvojeno u ovoj kategoriji. S obzirom na ostale nominacije u ovoj se možda najlakše može otpisati automobilistička drama Jamesa Mangolda “Ford Vs. Ferrari”. Budući da je i dosad Netflix imao teškoće s potvrdom nominacija u ovoj kategoriji, pa čak i lani kada je “Roma” Alfonsa Cuarona bila glavni favorit sve do samog otvaranja omotnice, čini se da “Marriage Story” i “The Irishman” neće slaviti, kao ni “Little Women” i “Jojo Rabbit” koji su ostali bez redateljskih nominacija. Unatoč najvećem broju ukupnih nominacija “Joker” ima manje šanse od preostala tri filma u ovoj utrci, a to su “1917”, “Parazit” i “Once Upon a Time in Hollywood”.

Ratna drama Sama Mendesa iza sebe ima Zlatni globus za najbolju dramu, dok Tarantinov film ima onaj za najbolju komediju, kao i Critics’ Choice za najbolji film. Planove bi im možda mogao pomrsiti južnokorejski film, premda film na stranom jeziku dosad još nikad nije uspio odnijeti glavnu nagradu na Oscarima. U ovom trenutku, prije nego su dodjeljene cehovske nagrade, moglo bi se reći da je najizgledniji ishod da Mendes odnese svoj drugi Oscar za najboljeg režisera (prethodno je nagrađen za “American Beauty”), a da Tarantinovom filmu pripadne narada za najbolji film. No, dodjela je još daleko, teško je u ovoj fazi dati ikakve ozbiljnije procjene u kategoriji koja sve češće iznenađuje.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Komentar

Idi na Vrh
X