Overflow: Ne vjerujemo da ćemo se odseliti, teško je biti stranac

Goran Živković – Žika, frontmen Overflowa priznao je oduševljenje Amerikom u koju je otišao pun predrasuda, otkrio zašto voli magnetofonsku vrpcu, stalna putovanja, ali i povratke u svoj grad iz kojeg je ovog puta počela nova turneja i gdje je u backstageu kultne Kugle i snimljen ovaj intervju.

Goran Živković - Žika (Foto: Walter Thompson)

Koprivnička indie punk rock atrakcija slavi dvadeseti rođendan s najboljim albumom u karijeri, a za svoju prvu koncertu destinaciju odabrala je svoj matični grad. Za domaću scenu to je veliki događaj, koliko god se on isprva ne činio tako. Overflow je jedan od nekoliko bendova koji zahvaljujući koncertima u inozemstvu s pravom može ponijeti titulu ambasadora naše kulture. No Hrvatska u svijetu je poput Koprivnice u Hrvatskoj – provincija koja živi svoj ritam i ne pridaje previše pažnje onima koji ne pripadaju „službenom kulturnom mainstreamu“. Članovi Overflowa pak ne gaje lažne iluzije, već su fokusirani na svoj rad, što je jedna od iznimnih karakteristika, ujedno i tajna njihovog dugogodišnjeg opstanka na sceni. Koliko su ozbiljni u tome što rade, toliko su opušteni, iskreni  i neopterećeni i u međusobnoj komunikaciji, kao i s drugima.

Građenje imidža zvijezda izvan pozornice se nikako ne uklapa u njihov svjetonazor. Naravno zabava i druženje je sastavni dio onoga što se događa poslije nastupa. Vrijeme prije nastupa je u potpuno drugačijem ritmu. Nema alkohola u igri, a bend više podsjeća na sportaše i njihove pripreme, jer na pozornici se gube litre znoja uz ubitačni tempo punk rocka koji svi članovi Overflowa proživljavaju kao jedan. A tako i zvuče. Nimalo prenapuhano se može reći da je grupa u svojim najboljim godinama.

Intervju s frontemnom Goranom Živkovićem – Žikom, iako je bio okvirno planiran dogodio se spontano u sitnim noćnim satima nakon koncerta u trenutku opuštanja. Takvi intervjui su obično rijetki, ali kad se dogode, onda i komunikacija krene u najboljem smjeru. Umjetnicima je općenito mrsko komunicirati s medijima, pogotovo kad su u pitanju promocije. To se obično događa u točno definiranim terminima kad je ljudima naviklima na rad po sistemu spontanost i inspiracije cijela ta situacija odgovaranja na pitanja stresna jer se mora dobro vagati na riječima. Takvo ozračje smo instinktivno htjeli obojica izbjeći, pa makar i ne bilo intervjua. Jer Žika u svemu što radi odaje dojam da nije osoba koja voli odrađivati stvari zbog puke forme.

Novi album „Hit Me“ ste snimali u Amsterdamu kod vašeg starog prijatelja Zlaje Hadžića. Što je još bilo presudno za tu odluku?

Goran Živković – Žika: Snimali smo u Amsterdamu analogno i uživo. Dakle bubanj, gitare i bas gitare sve na traku. Samo smo vokale snimali digitalno.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gqCOhuJEPVc[/youtube]

Znači po istom sistemu kao i Foo Fighters svoj novi album?

Žika: Znaš što, traka je… Kako da to objasnim? Oni koji kuže, kuže zašto je to bolje. A oni koji ne kuže, isto kuže, ali im nije jasno u čemu je stvar.

Prirodni zvuk, bolja kompresija…

Žika: Naravno, samo je problem što sada sve manje studija ima magnetofone, jer traka je skupa.

Jeste li snimali uživo?

Žika: Da, to nam je uvijek bio prioritet. U svakom studiju u kojem smo radili smo gledali da možemo snimati uživo. „Dorothy“ smo kod Denykena snimali separatno, dakle svaki instrument posebno. Mislim da ovu vrstu energije koju imamo ne možeš dobiti ako sve instrumente snimaš zasebno. To je da je za bend to savršena spika. Ako bubnjar može odsvirati sve sam i basista sve sam, a da se ne gledaju, nikad to neće zvučati kao bend kojem je prirodno da sve to malo ubrza ili uspori na određenim dijelovima. Sve je jako suptilno. Jednostavno mora biti studio u kojem svi zajedno možemo svirati i to se do sada pokazalo kao dobar izbor. Dalje>>

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X