Reut Regev’s R’Time ‘Exploring The Vibe’ – mišići, volja i vizija: trombon s gitarom pod papučom

Usred pomalo trontljavog izdanja kohorte kontrabasista Adama Lanea, lidera Full Throttle Orchestra na ljubljanskom jazz festivalu prošle godine, zamijećena je trombonistica Reut Regev, kao iznimka koja potvrđuje pravilo. Iako je ova Izraelka preseljena u New York, u brass-sekciji dijelila mjesto s rađajućim zvijezdama kao što su Bauder, Santos-Silva i Wooley, u svakom je solo-izlazu pokazala i mišiće i volju i viziju. Čega ne manjka ni na drugom liderskom albumu R’Timea, ‘Exploring the Vibe’, na kojem sudjeluje i njezin suprug Igal Foni.

Reut Regev R'Time 'Exploring The Vibe'

Njihov debut iz 2009. godine “This is R’Time” rezultat je plodonosne 15-godišnje suradnje u kojem istražuju kompletnu paletu tekstura i ritma, što kroz duet, a što kroz dodavanje broja glazbenika. Njegov nasljednik, večeras sa vama, objavljen je ove godine za renomiranu njemačku izdavačku kuću Enja. Kao dodatna vrijednost je i prisutnost renomiranog električnog gitarista Jean-Paula Bourellyja iza kojeg je respektabilna, ali i dubiozna dugogodišnja karijera. Njegov se stil najkraće može opisati kao “Miles Runs the Voodoo Down”. Za neupućene, aludira se na najslobodniju fazu karijere Milesa Davisa u kojoj je veliki trubački mag najmanje bio Miles Davis, a najviše Coltrane i Hendrix i to oslobađajući električnu gitaru kroz pojačalo – i to mikrofonijom koja je znala ulaziti u crveno. Drugim riječima, eksperimentala je u duhu stare škole, onakva kakva ne ‘smrdi’ ni jednom Joe Bowieju, trombonistu s kojim Bourelly i dan danas surađuje. Iako je ta svirka često, tek najobičnije, ‘kopanje’.

Ne dvojimo da je Marc Peterson, kontrabasist i električni basist, koji se ponajmanje čuje na ovom albumu koji pršti iz svakog svojeg zakutka, jednako tako zaslužan za ovaj uradak, ali caru carevo… Uvodna kompozicija “Drama Maybe Drama” je funky blues s zaležanim kalifornijskim feelingom koji se još u ožujku kad je album izišao mogao naći na tapeti mainstream jazz albuma našeg urednika, ali mene je dopalo. Foni je jedan od onih bubnjara koji se činelama približavaju samo kad je prijeko potrebno. Slijedi ćoškasta “Breaking the Silence” koja kao da je ispala iz repertoara grupe Massacre, a Regevljeva još ne da ni naslutiti kakve će mišiće pokazati na deset minutnoj “Montenegro”. Ta je 10-minuta skladba inspirirana usisavačima iz hotela u Podgorici i obogaćena početkom na klaviru i basu.

Na “Madeleine Forever” dohvatio se Bourelly te svoje pile onako ‘ozbiljnije’, tu su njegova opća mjesta, wah-pedala, sustain-ručica i duge note. Ali, lijepo odmjereno, tako da se i Regevica sinkrono nadovezuje u jedan straightahead jazz. Na nekolicini pjesama, dohvatio se Bourelly i uloge pjevača, “Great Pretender” i završnoj “New Beginning” tako da je neizbježno primijetiti koliko je liderica znala rasplamsati iskre njegove persone, a on se rasporediti na više izvođačkih kolosijeka čime je ostao u zoni rudimenta što i najbolje zna. Recimo, u sanjivoj “Blue Llamas” gdje je u onom po čemu je inače neprepoznatljiv, skoro pa romantičarskoj refleksiji, potpuno ukrao show. Relaksacija u ritamskom duetu s Fonijem na “Hashed In” ili shuffle heavy metala “Raw Way”, očito su situacije kojima ga tek treba upoznati, jer mu sjajno odgovaraju.

Za konačni okus u ustima Regev se pokazala kao instrumentalistica potkovana jednakomjerno i u straightahead jazzu, i u funku, kao i proširenim tehnikama modulacije vlastitog glasa, što je očito rezultat instinktivnog osjećaja za ritam u kojem živi s Fonijem. A vjerujemo kako će ovaj album oplemeniti i daljnje Bourellyjeve putešestvije, te ovog gitarista velikih mogućnosti iskobeljati iz njegovih manirističkih ćorskokaka.

Ocjena: 8/10

(Enja, 2013.)

Vid Jeraj uređuje i vodi emisiju Slušna obmana koja se svake nedjelje od 22,00 sati emitira na Radiju 808.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X