Rock Kamp Orsula – kad nezavisna scena diše zajedno 48 sati

Napraviti trokut na relaciji Zagreb-Rijeka-Dubrovnik bila je osnovna nit vodilja predstavljanja dijela nezavisne rock scene u dubrovačkom Parku Orsula. prvi Orsula Rock Kamp održan 10. i 11. srpnja obilježili su nastupi grupa S3ngs, Orvel, Big Strip Gorila, Quasarr, Morso, Moskva, Valetudo, Feredon, Yaye i Embassy 516, te NLV i Dinamit Duo koji su predstavljenji u sklopu suradnje s dugogodišnjim programom Akustika.

S3ngs na Orsula Rock Kampu (Foto: Zoran Stajčić)
S3ngs na Orsula Rock Kampu (Foto: Zoran Stajčić)

Početi pričati o dubrovačkom parku Orsula, kojeg već poduže vrijeme bije glas da je jedna od najljepših koncertnih open air lokacija s koje puca pogled na cijeli Dubrovnik i Lokrum, te na morsku pučinu dokle god pogled seže, neizostavni element te priče je Andro Vidak. Vidak je čovjek koji je utrošio desetak godina života kako bi doslovce golim rukama izgradio park, pozornicu i gledalište od do tada nepristupačnog planinskog grebena koji se prostire ispod jednosmjerne ceste kojom ste se već dobrano uspeli na izlasku iz Dubrovnika.

Večernji pogled na Dubrovnik iz Parka Orsula (Foto: Zoran Stajčić)
Večernji pogled na Dubrovnik iz Parka Orsula (Foto: Zoran Stajčić)

U parku su zasađene mladice mediteranskog drveća, ali i brojnog mirisnog bilja poput lavande koja skoro pa okružuje gledalište na padini Orsule koja završava pozornicom koja se vidi ‘kao na dlanu’. Osoblje parka, uglavnom po godinama mlađi volonteri zajednos Vidakom svako jutro čiste park nakon koncertnih večeri, a iako mu je namjena scenskog karaktera na lokaciji nema izgrađenih objekata restoransko-turističkog karaktera.

Quasarr na Orsula Rock Kampu (Foto: Kristina Barišić)
Quasarr na Orsula Rock Kampu (Foto: Kristina Barišić)

U tom slučaju Vidak je rijedak svat – vizionar koji želi da park ostane park i da uz to nudi program za građane i naravno turiste u kojem će se svi sastajati zbog glazbe, tj. umjetnosti. Njegova vizija okupljanja istovremeno etabliranih imena, ne samo domaće scene, već i mladih nezavisnih rock snaga u manjem i naravno ograničenim sredstvima lokalnog karaktera, ravna je vizionarstvu davnašnjih organizatora prvih rock festivala kakav je bio i Woodstock.

Morso na Orsula Rock Campu (Foto: Kristina Barišić)
Morso na Orsula Rock Campu (Foto: Kristina Barišić)

Ove godine za domaću scenu bio je značajan Rock Kamp Orsula održan 10. i 11. srpnja, koji je okupio bendove iz tri grada; Zagreba, Rijeke i Dubrovnika u 48-satnom druženju i muziciranju. Optimiziranju troškova puta inteligentno se doskočilo najmom autobusa u koji su se u Zagrebu ukrcale grupe S3ngs, Orvel, Big Strip Gorila i Dinamit Duo, a potom u Rijeci NLV, Quasarr, Morso i Moskva, te se u pravom tour ozračju nakrcan instrumentnima i glazbenicima uputio prema Dubrovniku, gdje su se u Orsuli tom društvu pridružili dubrovački bendovi Valetudo, Feredon, Yaye i Embassy 516.

Embassy 516 na Orsula Rock Kampu (Foto: Kristina Barišić)
Embassy 516 na Orsula Rock Kampu (Foto: Kristina Barišić)

U autobusu je naravno bilo mjesta i za moju malenkost; glazbenog novinara i kritičara koji je po svom pozivu htio-ne htio ‘uljez’ u takvoj priči – ‘neprijatelj’ koji je ‘uvijek spreman naguziti bendove, ako ni zbog čega drugog, onda iz čiste ljubomore’, kako to stereotipna slika ‘nalaže’. No to je nešto što ulazi u opis posla i s tim se treba nositi po prirodi stvari kao solo igrač bez škvadre/benda iza sebe, ali moje uklapanje u cijelu shemu i nije toliko bitno za ovu priču.

Big Strip Gorila na Orsula Rock Kampu (Foto: Kristina Barišić)
Big Strip Gorila na Orsula Rock Kampu (Foto: Kristina Barišić)

Ono najbitnije bilo je druženje samih bendova, izmjena iskustava i njihovi nastupi koji su proizlazili iz te grupne sinergije. Nebrojeno puta sam svjedočio izostanku te neke zajedničke kemije između bendova na zajedničkim svirkama kad se i na pozornici i u backstageu osjećala dobra doza rezerviranosti između glazbenih kolega, da ne kažem neka nadmena ignorancija u kojoj se na van tobože svi uvažavaju jer pristojnost nalaže da se scena podrži, dok u stvarnosti svako gleda svoje dupe i mjeri ‘status popularnosti’ onih drugih time što se gleda je li netko ispred sebe tijekom nastupa okupio deset ljudi više u publici, ili je li publika napravila tih sudbonosnih par koraka bliže pozornici. Dalje>>

Zadnje od Reportaža

Za Beograd

U ponedjeljak smo starci i ja odlučili otputovati u Srbiju. Malo je
Idi na Vrh
X