Neposredno pred Ferragosto JAM 11, sjeli smo i porazgovarali sa Sassjom. Kako joj se čini odaziv novog albuma, par riječi o trapu, s kime joj je, nakon kolaboracije s Rundekom, interesantno surađivati i još nekoliko brzopoteznih pitanja i odgovora pogledajte ispod.
Negdje si izjavila da si ušla u rap kad si pala godinu na faksu. Dakle da si završila godinu ne bi bilo ni Sassje?
Sassja: Vjerojatno, imala sam tada dovoljno slobodnog vremena da čačkam oko muzike i putujem na neke prve svirke.
Čime se baviš pored muzike, mislim, i farmacija je poprilično čvrsti “safety net”?
Sassja: Ovdje gdje sam i odakle dolazim nista nije “safety net”.
Što inače slušaš, možeš li izdvojiti partikularno nekog autora ili autore koji su ti formirali identitet?
Sassja: Ne znam, mislim da mi ni jedan autor konkretno nije formirao identitet. Upoznavanje dancehall, reggae i dub kulture me nekako upotpunilo u toj mojoj potrazi za muzikom. Volim i dalje da istražujem u tom smjeru,a zadnjih nekoliko dana slušam Alborosiev novi album.
Postoje li, uopće, dvije Sassje, Sassja na pozornici i Sassja u životu?
Sassja: Sat vremena koje provedem na bini je premalo da me upoznate, pa bi s toga neki možda rekli da postoji i druga verzija mene. Al’ u biti to je to, ja nemam neki “stage image” ili neke uloge u koje ulazim kad se penjem na binu i mislim da je svima to jasno. U svim segmentima života pa tako i na bini trudim se biti najslobodnija verzija sebe.
Reci mi nešto o novom albumu. Po čemu bi ga razlikovala od prvijenca, također me zanima kreativni proces, negdje si izjavila da pjesme pišeš isključivo rano ujutro? Zašto rano ujutro i je li se to promijenilo?
Sassja: Meni je “No problemo” neki nastavak.prvog, ono što nisam stigla odraditi i reći na prvom albumu. Recimo, sada, kada samo razmisljam o trećem, razmišljam o njemu kao o poptuno novom poglavlju i neću nikako žuriti s tim. Promijenilo se da sada više spavam. Ne znam kako se to desilo tek evo pred tridesetom, ali ne budim se više tako često u zoru pa pokusavam naći novo savršeno doba za pisanje.
Publika je odlično primila album “Taktički praktično”. Kako ti se čini odaziv novog albuma kada ga izvodiš uživo?
Sassja: Super…mislim da su i ljudi mogli osjetiti taj nastavak prvog albuma pa pjevaju i te pjesme sa mnom na koncertu.
Jesi razmišljala ikad da pišeš na engleskom?
Sassja: Jesam ali ne znam kada i da li će se to desiti. Treba to da ide prirodno pa je onda to i u pravo vrijeme.
Što misliš o trapu, misliš li da se radi o kratkotrajnom trendu ili revolucionarnom elementu koji će promijeniti smjer žanra?
Sassja: Pa već je uticao na muziku i to je ustvari OK i prirodno, al’ nije kao da je lijek za svačije uši. Ne znam zašto se diže tolika frka i rasprava o trapu. To je trenutni trend kao što je i gomilu drugih bilo prije i naravno da će i treba utjecati na razvoj muzike. Nema tu ništa posebno revolucionarno, “boom bap” je bio šok u svoje doba, sad je ovo, sutra će nesto drugo. Svaki žanr ima neke dobre elemente u sebi, tako i trap. Pomahnitali su svi i kada se pojavio dubstep i evo ništa, nastavili smo sa životom, a dobre strane dubstepa su opstale i u nekim drugim žanrovima.
S kime bi još htjela surađivati, nije nužno da se zadržiš na ovim našim prostorima?
Sassja: Sada mi je jako zanimljivo raditi sa bendovima. Tako sam pokrenula i svoj bendovski projekat All Tribes Bujrum, pa “stalkam” bendove i muzičare po internetu u potrazi za novim suradnjama. Baš želim da vidim i nađem nekog čudnog i ludog. Prva ATB suradnja je sa bendom The Synergy iz Tuzle, to vec privodimo kraju pa ćete pjesmu čuti poslije ljeta.