Tajni sastanak koji je promijenio rap glazbu i uništio generacije

U cjelosti objavljujemo pismo koje su početkom godine dobili brojni hip hop blogeri i koje nudi dugačili pogled na trenutak u 90-ima kada je na jednom sastanku dogovoreno kako će rock u Americi preko noći postati ‘out’, dok će gangsta rap postati ‘in’ iz jednih sasvim drugačijih pobuda.

Notorious B.I.G. 'Ready To Die' (debi album 1994.)

Razmišljao sam o tipovima s oružjem i pitao se tko su. S riječima kako se radi o većoj stvari od glazbenog biznisa samo sam si mogao pustiti mašti na volju. Nije bilo odgovora, niti bilo koga s kim bi se dalo razgovarati o tome. Malo sam istraživao privatne kaznionice, no nisam našao ništa što bi ih povezivalo s glazbenom industrijom.
Nasuprot tome, informacije koje sam našao dale su mi jasniji uvid u to koliko je posao sa zatvorima stvarno opasan. Dani su se nizali u tjedne, a tjedni u mjesece. S vremenom, sastanak je izblijedio kao da se nije niti dogodio, sve se činilo nestvarno. Postao sam povučeniji i prestao sam pohoditi bilo kakve događaje vezane uz industriju osim kada sam striktno na njima radio. U dva takva navrata dogodio se susret s nekadašnjim kolegom. Oba puta naši su se pogledi sreli i ništa više.  Kako su mjeseci prolazili rap je definitivno promijenio smjer. Iako nikada nisam bio poklonik mogao sam osjetiti razliku. Rap koji je govorio o politici ili bezazlenoj zabavi ubrzo je dominanto u eteru zamijenio gangsterski rap.

Tupac Shakur 'Trapped' (1991.) Singl s 'crnim herojem' iza rešetaka s hvaljenog debi albuma '2Pacalypse Now'

Svega je nekoliko mjeseci prošlo od tog sastanka, a meni se činilo kako su ideje posijane tamo uspješno uhvatile korijenje. Činilo se kao da izvršni provode komandu. Glazba se penjala ljestvicama, a mnoge su kompanije mogle trljale ruke kapitalizirajući tu činjenicu. Svi su mljeli samo o svojim gangster rap uspješnicama u nizu. Svi su u to zagrizli uključujući i konzumente. Nasilje i drogiranje zauzimali su glavninu tema u većini rap glazbe. Razgovarao sam s nekoliko kolega na sličnoj poziciji u industriji kako bi doznao njihovo mišljenje o tom novom trendu no redovito sam dobivao odgovor o ponudi i potražnji. Nažalost mnogi od njih očitovali su pojačane predrasude o manjinama.  Službeno sam izašao iz glazbenog biznisa 1993. godine no moj duh ju je već mjesecima prije toga napustio. Pogubio sam veliku većinu kontakata i napustio posao koji sam nekada jako volio. Uzeo sam slobodnog vremena, vratio se u Evropu na nekoliko godina da bi se smirio van zemlje i živio “miran” život daleko od svijeta zabave. Kako su godine prolazile uspio sam sačuvati moju tajnu u strahu da je ne podijelim s krivom osobom, ali sam se i sramio jer nisam imao muda zapuhati u zviždaljku. Kako je rap postajao sve gori rasla je i moja krivnja.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PHgHzWzzcgM[/youtube]

Srećom krajem 90-ih s internetom kao izvorom informiranja koji prije nije postojao bilo mi je lakše istraživati što se to sada naziva zatvorskim industrijskim kompleksom. Nije da se bolje razumijem u operativnost privatnih zatvora, ali stvari se čine puno logičnijima nego ikad prije. Uviđam kako je kriminalizacija rap glazbe dala svoj obol u produbljivanju rasnih stereotipa i uvela na krivi put tako mnogo osjetljivih mladih umova koji su usvojili to glorificirano otpadničko ponašanje, a što je mnoge strpalo u zatvor.  Dvadeset godina krivnje je teško breme za ponijeti i najmanje što mogu je podijeliti svoju priču u nadi kako će obožavatelji rap glazbe shvatiti koliko dugo vremena su iskorištavani.  Unatoč tome što smatram ostati anoniman moj cilj je da ovo dođe do što većeg broja ljudi. Nadam se kako će možda i drugi koji su sudjelovali na sastanku 1991. dobiti inspiraciju ispričati svoje priče. Najvažnije od svega je činjenica: ako je i jedan život dotakla moja priča teret moje krivnje će biti barem malo lakši.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Pjevajmo do izbora

Muzika ne dobiva izbore. U to su izgleda podjednako uvjerene sve političke
Idi na Vrh
X