The Mouse Outfit: Hip-hop je u Britaniji snažniji nego ikad

Uoči Soundwave festivala u Tisnom, razgovaramo s britanskih hip-hop bendom.

The Mouse Outfit

Što pomislite kada čujete ime The Mouse Outfit? Hrpu miševa u fraku? Ili pak pomislite na devet nimalo plahih Britanaca čiji hip-hop stihovi i beatovi režu kao prije dvadesetak godina?

Manchester je iznjedrio momke koji su uskrsnuli umirući hip-hop u gradu, ali i kraljevini snažnim beatovima, oštrim, ali filigranski složenim tekstovima koji nisu rezervirani samo za pozornice. Tijekom razgovora s lakoćom odgovaraju na pitanja provocirajući daljnje razmišljanje o postavkama žanrovske scene, a ususret Soundwavevu gdje nastupaju 19. srpnja dobili smo i prvi pogled u The Mouse Outfit.

Momci, kako se prvi puta susrećemo s vama, a dolazite nam ovih dana u Tisno na Soundwave festival, biste li bili voljni malo se vratiti unatrag i reći nam pokoju o samom bendu?

Pa, počelo je sve kad su se Chini (klavijaturist) i Defty Well (bas) upoznali prije šest godina i započeli s pisanjem nekih stvari. S vremenom se promijenilo nekoliko postava benda, a zapravo se sve posložilo s jednim nastupom u kojem smo iskombinirali hip-hop i funk. Nekoliko je demo snimi došlo u ruke DJ-ja s BBC-ja i pozvali su nas da napravimo dvije sesije u studiju Maida Vale. Oko dvije godine kasnije pridružio se Pitch (MPC i udaraljke) i sa sobom donio bolje shvaćanje tradicionalne hip-hop produkcije. To se kombiniralo s nekim live elementima benda i dovelo do snimanja debitantskog studijskog albuma. No kada govorimo o našim nastupima, to je jedna sasvim druga zvjerka koju zna činiti i do trinaest ljudi, ali to je kod nastupa u rodnom gradu, dok nas na turneji uglavnom bude devetero.

Da, uglavnom vas pronalazimo kao devetorku na internetu, a svi ste ujedno i producenti. Kako uspijevate održati red i harmoniju u studiju, ali i na pozornici?

Zapravo je dvoje ljudi zaduženo za većinu beatova na albumu, a to su Pitch i Chini. Defty je također uključen u kreativni proces koji podrazuvijeva pisanje i rad s vokalistima. No na beatovima uglavnom rade spomenuta dvojica s drugim glazbenicima. Imamo preklapanje kad se radi o ljudima uključenim u rad na pozornici i u studiju, ali su stvoreni zvukovi na kraju poprilično drukčiji. Za nove stvari koje ćemo objaviti beatove je radio Pitch, dok je Chinni dobio zadaću biti u studiju s reperima. Mislim da imamo dobar sustav koji zasad dobro radi – znamo da smo na dobrom putu i sretni smo što smo dio njega. Harmonija na pozornici i na turneji nikada nije bila problem jer nas je hrpetina, pa se nikad ne zasitimo jedni drugih.

Kad vas netko posluša bez prethodnog znanja, kakav je bio i slučaj sa mnom, rekli bi da ste stariji bend zbog one old-skul kvalitete vašeg općeg zvuka. Što vas je navelo da krenete tim smjerom i odate počast počecima hip-hopa?

Postoje određene teksture zvuka koje imaju jednu bezvremensku kvalitetu. To su, primjerice, pjesme Marvina Gayea i Arethe Franklin koje mogu stajati uz bok Amy Winehouse. Slična je stvar i s bendovima poput A Tribe Called Quest čije stvari iz devedesetih zadovoljavaju današnje standarde. Ta je era naširoko prihvaćena jer je iznjedrila neke od najboljih hip-hopera svih vremena, a mi smo definitivno pod utjecajem umjetnika zlatne ere hip-hopa.

Jedno od imena poznatog s britanske hip-hop scene jest ono DR Syntaxa koji je sada već postao stalno ime koje se veže uz The Mouse Outfit. Kako biste opisali zajednički rad? Što vas povezuje da stalno radite zajedno?

Sretni smo što možemo raditi s jednim takvim etabliranim MC-jem s bogatim katalogom pjesama. On ima jednu snažnu bazu fanova diljem Britanije, tako da kad smo počeli nastupati s njim u početku, gomile su zapravo dolazile slušati njega na koncerte. Otad smo objavili mnoštvo svojih pjesama s njim i Spakzom, tako da sada publika gotovo dobija tri različita izvođača odjednom.

Mnogi će reći da hip-hop u Britaniji polagano umire, ali vi pobijate tu ideju. Što mislite da je vaš izvoran doprinos sceni i žanru?

Možemo reći da je svakako bilo došlo do jedne generacijske stanke koja je objesila mikrofon o kolac nakon što im se karijere nisu pokazale financijski održive. U međuvremenu je novi zvuk grimea probijao svoj put do scene i bio sve uspješniji u mainstreamu. Zlatno doba hip-hopa bilo je nevjerojatno popularno, ali nitko ga zapravo nije oblikovao, što je ostavilo veliku prazninu na tržištu. Grime je varljiv. Nitko u bendu se ne bi mogao nazvati obožavateljem, iako neki od našim MC-jeva ostavljaju traga u tom žanru. Povratak organičkih zvukova devedesetih mogao bi se promotriti kao udarac grimeu i naglasak na tehničkoj preciznosti i sposobnosti. To bi mogao biti udarac zvukovima crunka i snapa u SAD-u. Danas u Britaniji postoje imena poput Joea Bada$$a i Dillona Coopera, pa mislim da smo snažniji nego ikad. Danas je lakše nego ikad promovirati svoju karijeru zbog mogućnosti koje nude glazbeni spotovi ili društvene mreže. Lakše se osloniti na njih negoli na velike izdavače. Dalje >>

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X