‘Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’ – o mržnji i prihvaćanju

Drama o mržnji i bijesu koji nam štete, ali im se teško oduprijeti kad nam počnu upravljati životima. Ovaj film govori o prihvaćanju tih sila, ali i sebe i drugih u svijetu u kojem se moramo suočavati s neobjašnjivim nasiljem koje nam odasvud prijeti.

‘Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’

Scenarist i redatelj Martin McDonagh pokazao je raskoš svog spisateljskog talenta u svojim prethodnim filmovima, vrckavoj gangsterskoj drami “In Bruges” koja mu je donijela nominaciju za najbolji originalni scenarij, te komičnom krimiću “Seven Psychopaths” sa zvjezdanom postavom koja je uključivala Colina Farrella, Sama Rockwella, Woodyja Harrelsona, Christophera Walkena i Toma Waitsa u glavnim ulogama.

Rockwell i Harrelson pojavljuju se i u McDonagovom novom filmu, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”, drami u kojoj glume policajce kojima je na žulj stala Mildred Hayes (igra je još jednom maestralna oskarovka Frances McDormand na putu da osvoji i drugu nagradu Akademije za glavnu žensku ulogu, dvanaest godina nakon “Farga”). Mildred na početku filma zakupljuje tri zaboravljena jumbo plakata na kojima ispisuje poruku kojom optužuje šefa policije za jalov postupak istrage silovanja i ubojstva njezine kćeri Angele prije godinu dana.

Da ne ulazimo previše u otkrivanje radnje filma, neka bude dovoljno napomenuti kako je McDonaghov scenarij vjerojatno najbolji ove godine. On ne moralizira, a ni jedan od likova nije ni crn, niti bijel. Iako film započinjemo čvrsto na Mildredinoj strani, dijeleći njezin bijes i nezadovoljstvo, ubrzo uviđamo i gledište šefa Willoughbyja (Harrelson), a i razumijemo zašto je cijelo mjesto na strani ovog grubog, ali časnog policajca.

Čak će i priprost i nasilan rasistički lik poput Jasona Dixona (Rockwell) dobiti priliku da pokaže kako u njemu ima više od jedne dimenzije u ovoj drami o mržnji i bijesu, za koje znaju da nam štete, ali im se teško oduprijeti jednom kad nam počnu upravljati životima. Ovaj film govori o prihvaćanju tih sila, ali i sebe i drugih u svijetu u kojem se moramo suočavati s neobjašnjivim nasiljem koje nam odasvud prijeti.

“Three Billboards” svakako je jedan od najboljih filmova ove godine, premda nije bez mana s redateljske pozicije. Trenuci slabosti najviše izbijaju u suvišnoj nježnoj sceni grube glavne junakinje (šifra: srna), te u glumi Abbie Cornish, vjerojatno jedinoj nejakoj karici u postavi koju dopunjavaju redom sjajni karakterni glumci poput Petera Dinklagea, Johna Hawkesa i mladog Lucasa Hedgesa, lani nominiranog za Oscar za sporednu ulogu u “Manchester By The Sea”.

Kad smo kod Oscara, “Three Billboards” će se ove godine sigurno okititi s barem nekoliko nominacija, a ona za najbolji film trebala bi biti među njima. Frances McDormand u ovom trenutku ima najbolje izglede u kategoriji najbolje ženske uloge, a Harrelson i Rockwell su se obojica okitili nominacijama za nagradu za sporednu mušku ulogu udruženja glumaca SAG, te se očekuje da bi Rockwell mogao pružiti najveći izazov glavnom favoritu Willemu Defoeu nominiranom za ulogu u drami “The Florida Project”.

S nagradama ili bez, “Three Billboards” je u svakome pogledu film vrijedan gledanja, prepun sjajnih dijaloga i monologa, odličnih glumačkih izvedbi, a svojim tempom i šarmom, kao i lijepom fotografijom i glazbom Cartera Burwella može nas podsjetiti na najbolje kasnije uratke braće Coen.

Ocjena: 9/10

(Fox Searchlight Pictures, 2017.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh