Zvuk dvadesetih: Baba Ali – smijeh kao bomba

Čovjek koji je iz New Yorka otišao kao autsajder u Londonu je započeo karijeru pojavljivanjem na kompilaciji Danger Mousea da bi ga sudbina kasnije dovela do Ala Doylea iz LCD Soundsystema i Hot Chipa.

Baba Ali ‘Laugh Like A Bomb’

Bila je zima 2019. kad je neumorni Brian Burton aka Danger Mouse zapakirao drugu kompilaciju vlastitog labela 30th Century. Selektirao je 14 traka s par zvučnih imena poput Broken Bells i Babe Rainbow u prvom planu i mnogo nepoznanica u nastavku. Među njima se našao Baba Ali predstavljen zanimljivom pjesmom „House“ koja je zamirisala na starija izdanja brooklynske LCD/DFA ekipe.

Šturi press release dostavljen iz 30th Century dao je samo informaciju kako je Baba Ali iz New Yorka emigrirao u London, gdje mu se pridružio gitarist Nik Balchin. Singlom „House“ najavili su prvi zajednički EP „This House“ i suradnju s producentom Jamiejem Hinceom, koji je u toj kombinaciji djelovao kao idealan transatlanski posrednik pošto je najveći dio rokerskog staža skupio u mješovitom britansko-američkom bendu The Kills.

Prije odlaska u London Baba Ali pokušavao je nešto napraviti doma, na relaciji Fort Lee – Harlem – Manhattan, no tamo je njegov glazbeni eklekticizam prečesto ostajao neshvaćen. Za momka iz američko-nigerijske obitelji po imenu Babatunde Doherty hip-hop je bio prvi, ali nipošto jedini izbor. U taboru lokalnih repera i beatmakera, gdje su svi povazdan slušali J-Dillu i Wu-Tang, samo su njega privlačili Joy Division i Alan Vega.

Na faksu je upoznao Nicolasa Jaara pa je s njim zabrijao na eksperimentalni techno. Svestrani muzičar, familijarno povezan sa starom afrobeat scenom preko dalekih nigerijskih rođaka Femija i Seuna Kutija, tek je u londonskom melting potu pronašao suradnike s kojima se potpuno razumije. Priča je postala ozbiljnija 2021. s debi albumom „Memory Device“ u izdanju prestižnog UK indie labela Memphies Industries.

Doherty i Balchin tu su već djelovali kao uigran tandem, a u produkciju ploče umiješao se studijski meštar Al Doyle iz LCD Soundsystema i Hot Chipa, što je bila solidna preporuka svakome tko prati zbivanja na alternativnom danceflooru. Baba Ali zauzeo je istaknuto mjesto u grupaciji novijih londonskih electro bendova, pokraj Ninja Tune favorita PVA i ženskog dua Sink Ya Teeth.

Na premijernim otočkim turnejama ispred The Go Teama i Yard Acta pokazao je da bi mogao još napredovati i samo se čekala pjesma koja će ga prebaciti na viši level. Čekanje se isplatilo prošle zime kad se u najavi drugog albuma „Laugh Like A Bomb“ zavrtio briljantan singl „Burn Me Out“, koji su podjednako nahvalili BBC i NME. Zbog ubitačnog electro punk groovea ova traka malo podsjeća na kultni Sleaford Mods, međutim vokal čini značajnu razliku.

Dok frontmen Modsa James Williamson obično zvuči kao najgrlatiji notthinghamski navijač s tribina City Grounda, raspjevani Baba Doherty prošao bi na svakoj audiciji za soul pjevača. Balchinova postpunkerska gitara oštra poput žilet žice drugi je nezaobilazan adut u „Burn Me Out“, posebno istaknut vrhunskom live izvedbom kod Joolsa Hollanda. Za album „Laugh Like A Bomb“ nikako nisu mogli dobiti Ala Doylea jer je u traženim terminima bio zaokupljen svirkama s LCD Soundsystemom i Hot Chipom, ali im je ostavio ključeve svog londonskog studija i dao mogućnost da se okušaju u samostalnoj produkciji zvuka.

Na miksu im je pomogao prekaljeni Ross Orton (Artic Monkeys, Working Men’s Club, Yard Act), prateće vokale otpjevala je Maria Uzor (Sink Ya Teeth), a sve ostalo su Doherty i Balchin odradili sami i kroz cijeli album napravili jedan od najinteresantnijih ovogodišnjih iskoraka na UK indie dance sceni. Studijski projekt je zaokružen Bandcamp objavom instrumentalne verzije albuma „Laugh Like A Bomb“. U predstojećem koncertnom điru posebno će se pratiti kakav će odjek imati u New Yorku. Hoće li se Baba Ali, koji je otišao kao autsajder, vratiti doma kao pobjednik?

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Kolumna

Idi na Vrh
X