Na drugom danu OFF festivala jučer je nastupio ženski zbor Nusha Choir iz Bugarske i Branimir Gazdik Quartet.
Sinoć se u Šibeniku dogodio prvi ovoljetni vrhunac nekoordiniranosti kulturno-scensko-festivalskih događanja, kad se u gradu koji jedva da ima publike za jedan pošteni koncert, dogodilo ovo: Tony Cetinski nastupio je na tvrđavi sv. Mihovila, Seasplash je na Martinskoj ušao u drugi dan održavanja, dogodio se i središnji dan OFF jazz&blues festivala, a bilo je i sporadičnih događanja, poput Marka Škugora u Bilicama, El Gata ispred Azimuta i standardne zabave uz živu muziku na “trgu štekata”.
U svemu tome predviđalo se da će OFF festival najviše fasovati. Jer osim što nudi avangardne izvođače za rijetke slušateljske sladokusce, na OFF-u već godinama postoji i mantra o “ukletom petku”. Tko god da nastupao petkom na OFF-u (a to je drugi od tri dana festivala), taj dan je uvijek najslabije posjećen.
U boj s Tonyjem i dub-reggae kulerima s Martinske, OFF se upustio s Branimir Gazdik Quartetom kao uvodnim činom i bugarskim ženskim zborom Nusha Choir kao zvijezdama večeri. Bugarke su među sobom, a bilo ih je 14 na pozornici, nudile i dva jaka aduta – kao prvo, vođa zbora i lead vokalistica je Neli Andreeva, koja doma ima i Grammyja, kojeg je osvojila sa slavnim zborom Filip Kutev. Kao drugo, jednom je rukom svirao piano a drugom mellotron, Zvjezdan Ružić, vlasnik nekoliko Porina i isključivi krivac što je Nusha Choir jučer nastupio u Šibeniku.
Ukleti petak ipak nije bilo toliko uklet, dvjestotinjak ljudi se sinoć odazvalo zovu glazbene egzotike na Trgu I.G. Kovačića, zapravo na platou ispred OŠ “Faust Vrančić” koja nažalost ima učenika koliko je otprilike i fanova jazza u Šibeniku. Sve manje.
Ne bi ni bugarske pjevačice imale nikakve veze sa jazzom da nemaju Zvjezdana Ružića pored sebe. Zvuk njegova “pianotrona” se iznenađujuće prirodno uklopio u etno višeglasje, a sve to skupa bi uskoro trebalo rezultirati i njihovim prvim zajedničkim albumom. No taj je spoj probudio čangrizavost u nekoliko nezadovoljnika koji su se uzvrpoljili na stolicama. Stvar je, naravno, kao i uvijek u očekivanjima. Najava bugarskog ženskog zbora neminovno je za sobom vukla ideju o moćnim vokalima, balkanskoj tjeskobi i himničkoj tuzi, koja je trebala glasnoćom prekriti svaki udar basa s Martinske.
No, Nusha Choir nisu ni izbliza takve. Njihov je izričaj nježan, romantičan i nostalgičan. Ne libe se izvesti ni koloplet poskočica, što cijelu atmosferu preseli više u rang folklora, a manje etna. Uz Ružićevu jazzy pratnju, Bugarke su pripitomljenim glasovima i svom paletom suzdržanih emocija na sat i pol potpuno utišali publiku OFF-a, a to već puno govori o prijemu njihova nastupa. Jer ovakvi komorni koncerti sa šankom nekoliko metara od stagea, a to je jedna od vječnih boljki ovog festivala, uvijek muku muče sa žamorom onih kojima pažnja popusti. Jučer ne. Dobro, jedan za jednim stolom se neprestano mljelo, pripisat ćemo to statističkoj pogrešci.
Neli Andreeva, Zvjezdan Ružić i Nusha Choir pobijedili su jučer ukleti petak na OFF-u, isto kao i prije njih prekaljeni jazz virtuozi Branimir Gazdik, Lenart Krečič, Maasej Kovačević i Vedran Ružić, stari znanci OFF publike.
Večeras na OFF festivalu u Šibeniku: Dražen Buntić Band i Cubismo.