‘An American Pickle’ – sezona kiselih krastavaca

Komedija sa Sethom Rogenom u dvostrukoj ulozi rođaka koje dijeli cijelo stoljeće na papiru djeluje bolje nego u izvedbi debitanta Brandona Trosta.

“An American Pickle”

Ljetni mjeseci u filmskome svijetu obično su razdoblje velikih blockbustera koji donose najveću zaradu u godini, no 2020. okrenula je sva pravila naglavce. Kinodvorane diljem svijeta su zatvorene zbog panedimje, a svi filmovi koji su obećavali znatan profit stavljeni su na čekanje nekih boljih dana za industriju. To vrijeme čekanja ispunjavaju nam manji naslovi koji se puštaju izravno na streaming platforme, pa je ljeto, kao i veći dio ostatka godine, pretvoreo u produženu sezonu kiselih krastavaca.

Kad već živimo u njihovoj sezoni, nekako se čini prikladnim da se pojavi i jedan naslov kojemu su kiseli krastavci jedna od glavnih tema. “An American Pickle” prvi je cjelovečernji film redatelja Brandona Trosta kojeg uglavnom poznajemo kao direktora fotografije na filmovima kao što su hvaljeni “The Disaster Artist” Jamesa Franca i nizu komedija sa Sethom Rogenom kao što su “Neighbors” i njegov nastavak iz 2016., te “The Night Before” iz 2015. godine.

Seth Rogen igra glavnu ulogu, odnosno njih dvije i u “Američkom krastavcu”, komediji koja govori o istočnoeuropskom Židovu Herschelu koji bježi iz (naravno izmišljene) zemlje Schlupsk u Brooklyn, gdje na dan zatvaranja tvornice kiselih krastavaca u kojoj lovi štakore pada u kantu krastavaca i ostaje sačuvan stotinu godina do današnjega dana. Trost i scenarist Simon Rich prema čijoj priči iz časopisa The New Yorker je film nastao koriste se šaljivim naracijskim trikom da izbjegnu objašnjenje zašto je Herschel preživio, ali nažalost ovaj film zahtjeva pretjerano povjerenje od gledatelja na previše mjesta na kojima slični trikovi nisu upotrebljeni.

Herschel je nakon povratka među žive prepušten na brigu svom praunuku Benu (također Rogen) koji živi samotan život programera razvijajući mobilnu aplikaciju koja prati etičnost tvrtki. Ovako postavljen, film obećava urnebesne situacije na nekoliko razina. Naravno, tu je pripremljen teren za humor na račun stoljeća razlike između njegovih protagonista, tu su i razlike između istoka i zapada kakve su poslužile kao potka popularnog sitcoma iz devedesetih “Perfect Strangers”, a tu je i prilika Rogenu da zablista u dvostrukoj ulozi što je također prokušana tropa u komediji, no nažalost konačni proizvod često više podsjeća na neslavne epizode iz karijere Adama Sandlera nego na uspješnije prethodnike iz žanra.

Ipak, Rogen je odličan u obje uloge, a i duh današnjeg vremena je u nekoliko navrata odlično ismijan, od internetskih hirova, preko prolaznosti slave do eksploatacije radnika kao stažišta ili intelektualne rasprave po pitanju slobode govora i govora mržnje. S druge strane bare, zemlja Schlupsk je prikazana zaostalo i primitivno, a šale na račun siromaštva tamošnjeg stanovništva graniče s brutalnošću. Tamo na početku upoznajemo i Herschelovu ženu Saru koju igra Sarah Snook poznata iz sjajne dramske serije “Succession”, a koja predstavlja jedini značajan ženski lik u ovom filmu, a pojavljuje se tek u uvodnih deset minuta.

Glavni problem “Američkog krastavca” jest taj da su autori u devedeset minuta odlučili ispričati priču koja je ujedno blesava (očekuje od gledatelja da isključi logičko razmišljanje) i pametna (jer britko kritizira društvene pojave današnjice itd.); smiješna i dirljiva, tjelesna i duhovna. Na kraju je, očekivano, ispala nekakva mješavina svega koja nije sposobna polučiti značajniju pobjedu ni u kojoj od disciplina u kojima je zaigrala. Uspješnih šala ima, ali premalo za premisu koja nudi mnogo više za komediju; emocije na koje igra često se pretvaraju u jeftino sladilo, a religijske konotacije samo sputavaju film koji bi želio biti bezobraznom komedijom.

U jednoj sceni filma Herschel objašnjava svojim učenicima kako trebaju težiti stvaranju savršene tegle krastavaca. Ako bismo “An American Pickle” pokušali usporediti s takvom teglom, morali bismo zaključiti kako je u njoj poneki krastavac prekiseo, nekoliko ih je baš onakvih kakvi trebaju biti, ali po dnu tegle pluta previše bezokusnih, pa i slatkih primjeraka zbog kojih cijeli proizvod ne možemo proglasiti dovoljno ukusnim.

Ocjena: 5/10

(Warner Bros./HBO Max)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X