2013. došla je do kraja, a time i podvlačenje crte najbolje što se po našem skromnom sudu dogodilo u svijetu glazbe. Kao i prošle godine počinjemo s jazzom. Na sreću ne bavimo se politikom i ekonomijom jer u tom slučaju ne bi znali što na te liste staviti obzirom da tumaramo kroz recesiju i očaj. Na sreću glazba je lijek, a recept s popisom onog najboljeg što je iza sebe ostavila 2013. u jazzu napisao je naš ‘primarijus jazza’ Vid Jeraj.
5. Barry Altschul “The 3dom factor”
Finski arty label izbacuje prvi autorski potpis bubnjara grupe Circle u zadnjih 30 godina. Nakon što se ulovio sa saksofonistom Jonom Irabagonom na „Foxy“, nije bilo teško ponoviti najuvjerljiviji uradak godine na tragu Sonnyja Rollinsa.
4. Jon Rose, Meinrad Kneer, Richard Barrett “Colophony”
Australski multimedijski umjetnik Jon Rose, ujedno je jedan od tehnički najpotkovanijih živućih glazbenika. Elektroakustična improvizirana glazba koja ne zvuči ni kao proces niti kao analiza.
3. Fushitsusha, ‘Mabushii itazura na inori’
Iako iz prošle godine, električni gitarist Keiji Haino, beefheartovski metalac, japanski vanzemaljac, snimio je ploču na kojoj je usporio puls i postigao teksturu kakvu ni vremenski stroj ne registrira.
2. Reut Regev’s R’Time, “Exploring the Vibe”
Izraelska trombonistica već se s debut albumom “R Time” iz 2009. pokazala kao tehničarka s mišićima, da bi novim albumom skrenula artikulirati se više kao skladateljica i producentica. Kuriozitet albuma je Jean-Paul Bourelly u ulozi pjevača.
1. Satoko Fujii New Trio “Spring Storm”
Japanska post-free klaviristica svojim šakama dijeli vatru Alice Coltrane, a jednako se opušteno osjeća i u studiju i u živo. Novi početak, ovaj put bez supruga Natsukija Tamure.