‘Tinker Tailor Soldier Spy’ – zamorna filmska ‘partija šaha’

Redatelj Tomas Alfredson kao da je okrenuo leđa gledatelju i odradio film za sebe.

Tinker Tailor Soldier Spy

Hrvatski kinodistributeri nedavno su se povodom objavljenih nominacija za nagradu Oscar oglasili kako u hrvatskim kinima nećemo gledati dva filma s najviše nominacija, “The Artist” i “Hugo”. Navodno je nepravda ispravljena što se tiče filma “The Artist”, kojeg očekujemo vrlo skoro, no prvotno su se izjasnili kako smatraju da u Hrvatskoj nema publike za te filmove i da im je to financijski neisplativo. Takav argument teško je prihvatiti za bilo koji kvalitetan film, s bilo kojeg kraja svijeta; uz dobru reklamu, često i usmenom predajom, svaki film može postati financijski isplativ i obrnuto. S kojim pak argumentima odluče da se prikaže “One For The Money” koji drži nevjerojatnih 2 posto na Rotten Tomatoes ili “Jack and Jill” s 3 posto, teško je reći, no besramno loši filmovi koji vrijeđaju inteligenciju svakako puno govore o njihovom stavu o gledateljima. Ostaje nam nadati se da će upravo takvi promašaji biti poticaj da se netko ozbiljnije primi posla oko selekcije filmova i da neće morati baš svaki naslov s Bruceom Willisom, Nicolasom Cageom, Kate Hudson ili Katherine Heigl biti neizostavan dio kino repertoara u po nekoliko termina dnevno, kao i cijeli niz filmova koji vani dolaze direktno na DVD, a u nas ih publici podvaljuju pod hitove.

“The Artist” i “Hugo” nisu filmovi za svakoga, istina. U nekim zemljama ljudi su nakon filma “The Artist” izlazili iz kina nakon desetak minuta i tražili povrat novca jer su eto bili iznenađeni, neki i šokirani činjenicom da se radi o nijemom filmu. “Hugo” je s druge strane čudna kombinacija filma za djecu i filma za odrasle, koji je pogodio skoro pa u nemoguće mjesto – niti je za odrasle niti je za djecu. No zapravo niti jedan film nije za svakoga niti bi to trebao biti. Upravo neki dan stigao nam je u kina “Tinker Tailor Soldier Spy”, film koji ne samo da neće zadovoljiti širu publiku, nego ni neke od najokorjelijih ljubitelja Johna le Carréa. Hoće li postati financijski isplativ? Možda. Tko zna. Self-fulfilling prophecy, rekli bi Amerikanci. Nazovite stvar hitom i ona postaje hitom jer ste ju tako nazvali. Razlozi zbog kojih sam uopće doveo u vezu ove filmove jest činjenica da će se sva tri ovog vikenda natjecati za nagradu Oscar u nekoliko kategorija, ali i ona gore spomenuta informacija kako je hrvatska publika skoro ostala uskraćena za filmove koji su bolji, zanimljiviji, a samim time i potencijalno više isplativi od prerazvikanog i precijenjenog “Tinker Tailor Soldier Spy”.

Tomas Alfredson režirao je 2008. godine “Let The Right One In”, mračnu priču o djevojčici-vampiru koja se sprijatelji s dječakom i započne s njim neobično prijateljstvo, pokušavajući obuzdati svoje nagone. Film je majstorski odrađen u svakom svom segmentu, a toliko je oduševio publiku i kritiku da su američki distributeri odmah otkupili prava za svoju ekranizaciju. Nisam neki ljubitelj tih vampirskih pričica, no jasna redateljeva vizija i njegova očita zainteresiranost za temu i njene dubine stvorili su iznadprosječno, jezivo-privlačno filmsko iskustvo u kojem sam uistinu uživao. S nestrpljenjem sam stoga očekivao” Tinker, Tailor, Soldier, Spy”, njegov najnoviji redateljski uradak nastao prema istoimenoj knjizi Johna le Carréa iz 1974. godine (prva ekranizacija romana dogodila se 1979. godine u obliku serije, a glavni lik tumačio je legendarni Alec Guiness), no u njemu nažalost uistinu nisam uživao. Dalje>>

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X