Trojnik ‘Moje uho ima ostre robove’ – savršeni sklad Resnika, Groma i Drašlera

Na regionalnoj glazbenoj sceni pojavio je album za kojeg s punim pravom možemo reći kako je odsviran ma bez i jedne suvišne note.

Trojnik 'Moje uho ima ostre robove'
Trojnik ‘Moje uho ima ostre robove’

Slovenska scena kreativne improvizirane glazbe posljednjih je godina buknula zahvaljujući aktivnosti umjetničke organizacije Sploh koja se pored stalne organizacije događanja bavi i produkcijom primijenjene i autorske glazbe, kao i filma te glazbenog eksperimenta s videom. Pored njenog osnivača, kontrabasista, improvizatora, elektroakustika i skladatelja Tomaža Groma, među istaknutijim predstavnicima svakako su i bubnjar-udaraljkaš Vid Drašler, koji je poznat po free-ekspresiji, te tenor-saksofonist Cene Resnik, koji tijesno surađuje na klupskoj sceni modernog jazza Ljubljane, ujedno i članovi grupe Trojnik. Svi su glazbenici ‘odvajkada’ poznati na regionalnoj sceni, od kojih je Resnik dugogodišnji i već bivši član rock-grupe Siddartha, kao i autor čiji je kvartet objavio album „From the Sky“ za renomiranog portugalskog izdavača Clean Feed. Grom je već kao 19-godišnjak – dakle, upola mlađi nego danas – pozvan na europsku mini-turneju alt-saksofonista Sonnyja Simmonsa, pulena Johna Coltranea iz ranih 1960-ih, dok je Drašler kraj prošle godine obilježio solističkim CD-om „Kramljanja“.

U uvodničarskim kompozicijama, primijetit će se orijentacija kolektivne igre prema redukcionističkoj organizaciji zvuka bliska zapadnonjemačkom veteranu freeprov-bubnja Paulu Lovensu, s instrumentima koji nisu u službi uzburkavanja pulsa već upravo ambijentalnijeg ugođaja… regresija, a ne ekspresija. Tom utisku sličan je i dizajn CD-a, kartonskog knjižuljka bljedunjave teksture oker boje u čijem se donjem dijelu druge trećine prostora smjestio i naslov samog djela. U kakvom dućanu s ‘muzičkim proizvodima’ jedan takav uradak bio bi primijetan tek na povlaštenom mjestu u izlogu, neon bi ga pojeo…

Tek će se na petoj skladbi, nakon što su činele oživjele oponašanjem melizama na kakvom metalofonu, a Drašlerov je set specifičan po dva viseća francuska ključa, saksofon otrgnuti iz svoje vakuumirane košuljice i prerasti u prirodni zov mladog dinosaura.

Omniapsorbirajući prostor i prolaznost svega postojećeg oslikani su napregnutom atmosferom u kojoj se nijedan od instrumenata ne izdvaja svojim izvornim timbrom, čime ovaj album stvara jaki vizualni doživljaj prispodobiv riječnom pejzažu; zlobnici bi znali reći da je riječ o forenzičkoj glazbi. Drašlerovi će se ključevi i činele nadovezati na perkusivnost microvisinga Resnikovih klapni, komplimentirani škripom koja dolazi iz Gromova gudala, poput ozvučene naplavine koja ulazi u podzemni tunel, čime je ukupni dojam soundscapea samo pojačan. I time se na regionalnoj glazbenoj sceni pojavio album za kojeg s punim pravom možemo reći kako je odsviran ma bez i jedne suvišne note. Pametnima dosta.

Ocjena. 10/10

(Sploh, 2105.)

Vid Jeraj urednik je i voditelj emisije slušna obmana koja promiče rad domaćih umjetnika koji su objavili vinilno izdanje i svake se druge i četvrte nedjelje u mjesecu emitira na Radiju KLFM od 19:00 sati.

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X