Truth ≠ Tribe ‘Live at Vinyl Factory’ – kad se susretnu profinjene melodije i opake gitare

‘Live at Vinyl Factory’ snimljen je u sklopu programa ‘Vinyl Factory’ na kojem je instrumentalni četverac Truth ≠ Tribe promovirao svoj tada još neobjavljeni debitantski album ‘Distances’.

TruthTribe, „Live at Vinyl Factory“

Zamislite da niste u mogućnosti prisustvovati koncertima, drugim kulturnim događanjima, ili da ste pak u potpunosti lišeni svih većih javnih okupljanja. Nažalost, zamišljate 2020. godinu, koja je zaista još uvijek mlada. COVID-19, kolokvijalna naziva „koronavirus“, glavni je uzrok onemogućavanja jačih javnih skupova, a samim time uzrok je otkazivanja brojnih festivala i koncerata u bliskoj budućnosti. Jedan od načina na koji se glazbenici bore protiv trenutne koncertne krize jest organiziranje gigova putem live streamova. U samo dva tjedna imali smo priliku „obići“ koncerte brojnih svjetskih izvođača, i iako me osobno takav vid „prisutnosti“ na koncertu pomalo deprimira – shvaćam potrebu za takvim načinom distribucije koncertnog doživljaja.

Prije negoli je COVID-19 globalnu glazbenu scenu stavio u privremeni live-standby, iz udobnosti vlastitog doma moglo se uživati u koncertnim izdanjima, i tako probati rekreirati appeal odlaska na koncerte. „Live at Vinyl Factory“, najrecentnije izdanje zagrebačkog sastava Truth ≠ Tribe, album je koji predstavlja baš to – adekvatnu rekonstrukciju svih onih emocija koje vas mogu „oprati“ na koncertima. Produkcija je na mjestu u svakom smislu, tako da uz emotivni, živi naboj ovo koncertno izdanje posjeduje i tehničku britkost. Za snimanje koncerta bio je zadužen Vedran Peternel, dok Mak Murtić i Hrvoje Nikšić potpisuju produkciju. Mak je također na sebe preuzeo zadatak miksanja albuma, kao i zadatak dizajniranja omota. Album je izdan pod labelom „Rika Muzika“.

„Live at Vinyl Factory“ snimljen je u sklopu programa „Vinyl Factory“ na kojem je instrumentalni četverac Truth ≠ Tribe promovirao svoj tada još neobjavljeni debitantski album „Distances“. Koncert u trajanju od nešto manje od četrdeset minuta odsvirao se u postavi; Mak Murtić (saksofon), Luka Čapeta (gitara), Jurica Rukljć (el. tuba) i Nenad Kovačić (perkusije). Album se sastoji od sveukupno šest pjesama, a što se same izvedbe tiče, Truth ≠ Tribe ovim su live albumom uspjeli prenijeti i dočarati onu žestoku rock energiju, ali i jedinstvenu jazz profinjenost koju sam imao prilike iskusiti krajem prošle godine u KSET-u, netom nakon objave njihovog prvog studijskog izdanja. Kao i album „Distances“, „Live at Vinyl Factory“ detaljno prikazuje tendenciju plesanja na toj tankoj niti između jazza i ubitačnog rocka, a spomenuta nit kao da se doima sve tanjom svakim idućim slušanjem. Kao favorit izdvojio bih traku s kojom se odlučilo zatvoriti album – “LA 1992” – u kojoj Čapeta svojim gitarskim izričajem pomiče „standardne“ zvučne parametre koji su dosad bili prisutni. LA 1992, dakle, služi kao najkonkretniji pokazatelj te jedinstvene hibridne forme koju je bend uspio stvoriti. Dakako, nije sama fuzija profinjenih melodija i opakih gitara nositelj zvučne inovativnosti koju ovaj kvartet posjeduje, već način na koji stapaju spomenute elemente u jedan skroz zajebani blend.

Jedina konkretna zamjerka koju imam glede samog albuma jest činjenica da on nije sačinjen od svih pjesama koje tvore „Distances“. Svakako bi bilo zanimljivo čuti kako bi „Sweet Opression“ zvučala u ovom polished koncertnom izdanju. „Through the Darkness, Cityscapes“ također spada u tu kategoriju odsutnih numera koje bismo, mišljenja sam, svi vrlo rado osluhnuli. Da, tu su one upečatljive Truth ≠ Tribeovske „abecedalice“ poput „We Never…“ i „From the Distance“, ali s obzirom na to da znamo kako zvuči i diše album prvijenac, nakon slušanja ovog koncertnog izdanja dojma sam da se njime nije uspjela ispričati cijela priča; priča puna magičnih boja. Naravno, vrlo lako je moguće da pjesme u pitanju jednostavno još nisu bile spremne za izvedbu uživo kada se album snimao, no u doba žestoke borbe s COVIDom-19 nemamo ništa ako nemamo maštu. I, naravno, hrpu dobre mjuze.

Ocjena: 8/10

(Vlastito izdanje, 2020.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X