Talijanski trojac na sinoćnjoj se glasnoj i zloslutnoj doom svetkovini potvrdio kao jedan od najboljih predstavnika žanra.
Sinoć je u punom Klubu studenata elektrotehnike nastupio talijanski doom metal trojac Ufomammut, a nakon onoga što smo imali priliku vidjeti, sa sigurnošću možemo ustvrditi kako je riječ o jednom od najboljih predstavnika svog žanra.
Bend je predstavljao svoj prošlogodišnji album “8” (čitaj: osam, jer sastav sam želi da se naziv albuma čita na kojem god jeziku ga korisnik promišlja, dakle “eight”, “otto”, “acht” ili – u našem slučaju – “osam”), svoj osmi album s osam pjesama koje se u svojoj studijskoj inačici, kao i uživo, pretapaju jedna u drugu neprekinute kao što sugerira kada se osmica iz naslova polegne u simbol za beskonačnost.
Bend pradvodi basist Urlo, koji, kako mu i samo ime kaže, osim što određuje ritam zaglušujućim i zloslutnim zvukom svog instrumenta ponekad u mikrofom i urla. Ponekad nešto i zamantra, ali vokali su uglavnom prateći sadržaj ove glazbe koja je uglavnom instrumentalnog karaktera i hipnotički se sporo valja uvlačeći slušatelja svojim psihodeličnim sastojcima u kljucajući trans. Neprekinutost sadržaja je potpuna, pa je bend ne kvari suvišnim obraćanjima publici tijekom cijelog nastupa, bez ijednog “dobro veče” ili “hvala”, tek povremeno podignu ruke u znak zahvale, što je i više nego dovoljno. I prikladno.
Cijeli nastup prate i vizualizacije koje se prikazuju na filmskom platnu postavljenom iza leđa bubnjara Vite, a bend svira u mraku ili obasjan crvenom svjetlošću koja dodatno otežava posao fotografima koliko god bila u funkciji stvaranja prave vizualne atmosfere za teški doom i sludge koji trojka izvodi.
Osmica je, ako se ne varam, odsvirana u svojoj neprekinutoj cijelosti, a bend se i dvaput vraćao na bis, no cijeli je nastup okončan u vrlo pristojnih 23 sata. Možda ne bi bilo loše da je bend imao predgrupu, ali teško je zamisliti tko bi od domaćih srodnika mogao stati na pozornicu prije njih, a da ih Ufomammut ne otpuše u zaborav svojim zvukom, pogotovo kada je koprivnički Atum nakon svega jednog EP-ja okončao karijeru. Poznavajući KSET-ovu nesretnu povijest odnosa sa snagama lokalnog redarstva, možda je i tako bolje, s obzirom na razinu decibela kojom nas je na sedemdesetak minuta sinoćnje crne mise Ufommamut izuo iz cipela i čarapa.