Željka Veverec iz grupe Mangroove pred internacionalnim probojem

Talijanski glazbenik Fabio Puglisi na posljednjem albumu svog projekta Soul Basement surađivao je s pjevačicom naše grupe Mangroove Željkom Veverec. Upravo je taj novi album Soul Basementa počeo bivati ozbiljnije zamjećivan u Europi, a smiješi mu se i izlazak na američko tržište. rezgovor sa Željkom bio je i više nego neophodan…

Soul Basement: Željka Veverec i Fabio Puglisi

Podrumske duše iz Italije i Hrvatske spojene u ljubav propustili su fluide i kroz glazbu. I složili jedan romantični bossanova downtempo koji će do dana današnjeg kliknuti dvije i pol milje ljudi na YouTubeu. Željka Veverec kao vox et machina i njen partner Fabio ‘de la cosa nostra’…

Ono što je većini domaće glazbene scene prilično veliki upitnik, kako prekoračiti granice Lijepe Naše i Njihove i kako na YouTubeu do milijuna, a da se ne morate švercati na covere popularnih pop standarda, prema dosadašnje dve i pol milje kliktaja kvalificira vas za odgovaranje i odgonetanje tajne… Ako naravno nije neki kodirani trag u pitanju… Pa fakat, kako polovica Mangroovea uz pomoć ljubavne Italo – hrvatske veze i nježnog pitkog bossanova downtempa bude toliko milijunski viđeno i slušano? Je li sve u sharingu bez drukanja ili mora biti i promotivnih izdavačkih alata uključeno?

Željka Veverec: Ja uvijek kažem ipak je Fabio sa Sicilije (smijeh) Tajne nema, jer da je ima ja bih je iskoristila za Mangroove, a možda samo meni nije poznata. Soul Basement postoji od 1997. godine i iza sebe ima dosta albuma i to u izdanju svjetskih izdavačkih kuća. Vjerujem da postoji publika koja ga prati, ali isto tako vjerujem da je Fabio već do sada stvorio neke veze i uspješne kontakte koji mogu pomoći u toj mašineriji. A naravno tu je i Stereo Deluxe naša izdavačka kuća iz Berlina.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b_YmIzCoHOY[/youtube]

Kako je počela privatno poslovna suradnja na liniji Željke Veverec i Fabija Puglisija na projektu i pod imenom Soul Basement? Koliko su korijeni matičnog benda Mangroove pomagali, a koliko je spojem nekih ‘it’ trenutaka talijanskog producenta i ovdašnjeg vokala?

Željka Veverec: Slučajnosti ne postoje kažu, ali eto događaju se. Fabio je imao gotov cijeli materijal, tako da autorski dio pripada u potpunosti Fabiju. S albumom u džepu tražio je vokal koji će to snimiti i dati glas njegovim pjesmama. Znao je Tonija i Mangroove, čuo je našu stvar na engleskom „Trip To The Moon“ i to mu se svidjelo, čuo je negdje u mom glasu da bi to moglo biti to. Meni se naravno svidjela činjenica da se netko zainteresirao za moj glas, taština je krasna stvar, još kad iz ove hrvatske stvarnosti pomislite da postoji mogućnost da surađujete s nekim tko živi u zemlji koja ima 60 milijuna stanovnika osmijeh se javi u kutu usana, ali javi se i mali strah od nepoznatog (stranca), ipak smo mi fobičan narod – nikad ne znaš – zato prvo kava (smijeh). Na prvoj kavi Fabio je srušio sterotipe koje sam imala o Talijanima i zapravo odmah smo skužili da će mi se njegov album svidjeti. Klavir i vokal soul – pop, neka novija Carole King. Neobična je bila i činjenica da on mene uopće nije podsjećao na Talijana – pričao je tiše od mene, smireno i polako, a ja sam ko za vraga predstavljala djevojku iz njegova kraja. On već godinama radi upravo pod svojim matičnim imenom Soul Basement mijenjajući zvuk, ljude… I eto 2013. odlučio se na ovu akustičnu varijantu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lakxiwiDiuA[/youtube]

Soul Basement zapravo je više produkt spavaće sobe i prostorija za život i ljubav nego podrumarenja, dojam je nakon preslušavanja albuma „Yesterday, Today, Tomorrow”. Kako ga vi vidite s autorske strane? Je li doista konceptualan u smislu oslanjanja i primjećivanja života pored vas?

Željka Veverec: Apsolutno, to je sve iz podruma autorove duše, a ja sam se već na prvo slušanje pjesama mogla pronaći u njima. Svatko od nas ima neke od tih situacija u svom životu, uostalom uopće nije bitno što je Fabio htio reći ili što sam ja doživjela jer svatko kad čuje neku pjesmu sjeti se neke svoje ljubavi ili nekog svog trenutka, neka melodija ga vrati na neko mjesto u neko vrijeme. Odličan primjer za to mi je Toni (druga polovica Mangroovea) koji nema baš naviku zakačiti se na tekst. On samo sluša neopterećen riječima. E kad je on na neke od pjesama reagirao slikama znala sam da je to to, baš život pored nas i u nama.

Može li Fabio usporediti zapažanja talijanske sa zatečenom ‘rvackom glazbenom scenom pa podijeliti neke od razlike ili sličnosti, prednosti i mana?

Željka Veverec: Puno smo pričali o glazbi i odmah kad je poslušao i naš album (Mangroove „Put na mjesec“) rekao je da nije to za Hrvatsku. Čak vrlo zgodno dao je recept koji možda najbolje opisuje sve: „Ako želite hit za Hrvatsku, uzmite neku mediteransku melodiju, mora biti brza i vesela i obavezno dodajte more, masline, ljubav… i ako je moguće Željka ti u spotu prepunom boja pokaži svoje atribute. Tako je on doživio naše glazbene hitove. Eto sad imamo recept pa možda ga jednom stvarno i iskoristimo. Italija je puno veće tržište, ali zanimljivo je kako jako vole svoje izvođače, a da ne govorimo da u njegovom rodnom gradu koji je manji od Zagreba svira se na svakom koraku i u svakom klubu i to svaki dan. Dalje>>

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X