Zvuk dvadesetih: Caroline Polachek – hyperpop za odrasle

Album ‘Desire, I Want to Turn Into You’ je karika koja je nedostajala u često spominjanoj usporedbi Caroline Polachek i Kate Bush.

Caroline Polachek “Desire, I Want to Turn Into You”

U medijskom sektoru globalnog dance undergrounda prije desetak godina otvorena je žustra polemika o fenomenu PC Music. Londonski kolektiv i label koji je na početku iskrcao hrpetinu materijala preko Soundclouda utemeljio je producent A. G. Cook. U njegovoj ekipi našli su se bivši klasičar Danny L. Harle, vokalistice Hannah Diamond i Polly-Louisa Salmon aka GFOTY, a malo kasnije pridružila im se Sophie Xeon.

Nikad nije bilo sporno da je PC Music vješto spojio rejversko happy hardcore nabrijavanje, Eurotrance euforiju, chiptune efekte, japansku kwami estetiku i konzumeristički hedonizam. Međutim, koplja su se lomila na pitanju može li PC Music sa svojim neobičnim audiovizualnim kreacijama napraviti kakav revolucionaran pomak u dance glazbi ?

A. G. Cook i Danny L. Harle bili su prvaci u futurističkom dizajnu zvuka, ali ne previše uvjerljivi kao samostalni autori, dok su Hannah Diamond i GFOTY zvučale perspektivno samo u uskim okvirima bubblegum bass produkcije. Sophie Xeon imala je znatno veću širinu pa je debi albumom „Oil of Every Pearl’s Un-Insides“ 2019. dohvatila Grammy nominaciju u kategoriji dance/electronic, ali je dvije godine kasnije tragično poginula u Grčkoj.

U međuvremenu se PC Music strateški povezao sa sjajnim pop kantautoricama Charlie XCX i Caroline Polachek. Kombinacija s Charlie XCX prvi put je odigrana 2016. na EP-ju „Vroom Vroom“, a zatim je A. G. Cook odradio produkciju njenih albuma „Charlie“ i „How I’m Feeling Now“ koji su prikazali završnu fazu evolucije klupskog bubblegum bassa u profitabilniji dvoranski hyperpop.

Najjači rezultat ove suradnje je lanjski UK #1 album „Crash“, inspiriran Cronerbergovom ekranizacijom kultnog romana J. G. Ballarda, koji zvuči kao konačan dokaz da hyperpop nije samo zabava za TikTok klince. Ako Charlie XCX neće uspjeti dobaciti do njihovih roditelja, na takav iskorak svakako može računati Caroline Polachek s briljantnim novim albumom hyperpopa za odrasle „Desire, I Want to Turn Into You“ u produkciji Dannya L. Harlea.

Poruka da je ovaj transatlanski tandem spreman za najozbiljnije zadatke stigla je pretprošlog ljeta sa singlom „Bunny Is a Rider“ koji je Pitchfork proglasio pjesmom godine. Prije toga surađivali su na albumu „Pang“ iz 2019. s kojim je Polachek otvorila novo poglavlje karijere, ubola ultimativni TikTok hit „So Hot You’re Hurting My Feelings“ i na impresivan način uletjela u hyperpop.

Davno prije Caroline je predvodila bruklinski indie pop trio Chairlift zapažen oko 2008. s debi albumom „Does You, Inspire You“. Brooklyn je u to doba bio epicentar indie scene pa su se Caroline Polachek, njezin dečko Aaron Pfenning i kolega s faksa Patrick Wimberly najedanput zatekli u društvu MGMT i Yeasayer. Dugo pripremani drugi album „Something“ nije ispunio (pre)velika očekivanja, Caroline je raskinula s Aaronom, a nakon bljedunjavog trećeg albuma „Moth“ iz 2016. bilo je jasno da se Chairlift mogu samo ugasiti.

Polachek je već bila krenula u solo akciju, pod pseudonimom Ramona Lisa na albumu „Arcadia“, ali iz današnje perspektive čini se da je za uspješan restart njezine karijere puno važnija bila famozna autorska suradnja s Beyonce na chillwave trap hitu „No Angel“. Prvi kontakt s PC Music ostvarila je 2016. gostovanjem kod Dannya L. Harlea na singlu „Ashes of Love“, a zatim se više puta pojavila u gostima kod Charlie XCX. Posljednji put na albumu „Crash“, zajedno s francuskom divom Christine and the Queens.

Između „Bunny is a Rider“ i još jednog izvrsnog najavnog singl „Billions“ njujorška kantautorica dobila je priliku uživo testirati svoju viziju hyperpopa u nastupima ispred Due Lipe na američkom dijelu trijumfalne turneje Future Nostalgia. Niz jakih singlova nastavili su „Welcome to My Island“, „Sunset“ i „Blood and Butter“, a kad se zavrtjelo svih 12 novih pjesama krug nezaobilaznih favorita dodatno se proširio na „Pretty in Possible“, „Crude Drawing of an Angel“ i troglasnu „Fly to You“ otpjevanu zajedno s Grimes i Dido Armstrong.

Album „Desire, I Want to Turn Into You“ je karika koja je nedostajala u često spominjanoj usporedbi Caroline Polachek i Kate Bush. Ovo je njezin „Hounds of Love“.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Kolumna

Idi na Vrh
X