2. izdanje TRIBE-a u pulskom Rojcu – moguća uvertira u neka malo bolja, manje stresna vremena

Drugo po redu izdanje godišnje art-oriented manifestacije TRIBE, koja ime dijeli sa istoimenom emisijom na pulskom Radio Rojcu, ugostilo je u dvorištu Društvenog Centra Rojc raznoliku paletu umjetnika. Uzevši u obzir trenutnu situaciju s pandemijom koronavirusa – kao i sve prepreke koje ona predstavlja i postavlja – program je sadržajno bio tek malčice skromniji od lanjskog. TRIBE je otvorio DJ set RaFiki selektora, lokalnog pravobranioca i štićenika dub kulture, a osim izložbe ‘Pepe Smokes Cigarettes’ zagrebačke autorice Sande Voloder na meniju je bio i visokodecibelni, za zdravlje sigurni rock koncert ovjekovječen od strane pulskog benda Saša 21 i kultnog riječkog imena Let 3.

Let 3 na 2. TRIBE-u u pulskom Rojcu (Foto: Pasquale Mattu)

Kako živimo u kretenskom vremenu, u grubo 90% koncertnog prometa ostvari se putem kojekakvih online promocija – od čega je nedvojbeno najviše zastupljena varijanta promocije  Facebook eventima. Pored rockstar uređenog FB eventa, potrebno je možda još samo zalijepiti pokoji plakat na zidove lokalnih kafana koji su, priča se, iscrpljeni od kretenskih koncertnih programa (priliči vremenu; op. a) čije su plakate primorani šutke uzdržavati dok ih netko ne skine. I tako u krug. Pa u krug. Pa u krug. I onda se, baš kao u Tolstojevoj maestralnoj noveli „Smrt Ivana Iljiča“ pojavio plakat za drugi po redu TRIBE party – i zidovi su napokon mogli mirne duše odahnuti.

Taj oslobađajući sigh of relief ispušten od strane nevinih plakata donekle je ispustila i publika. Pohoditi neke od koncerata koji su se odvili u COVID-19 time frameu bilo je zaista surealno – emocije te konstantno peru, a vrlo mali dio tih emocija ima veze sa samim koncertom i činjenicom da ti je dobro (ili barem želiš da ti bude dobro). Grč je nekako uvijek tu, a taj moment opuštanja nalik je na prvoklasnu senzornu varku nasilno bačenu u egzistencijalni bezdan.

Let 3 na 2. TRIBE-u u pulskom Rojcu (Foto: Pasquale Mattu)

Što se eventa u pitanju tiče, prošao je sasvim u redu. Sandina izložba bila je izvrsna uvertira u sonični znoj koji je uslijedio – a kad je u pitanju koncert, nijedna strana nije razočarala. Atmosfera je stvarno bila na nivou pre-COVID javnog događaja, što je u neku ruku i bilo za očekivati obzirom na glazbena imena koja su krasila sam događaj. Glazbeni dio priče ovogodišnjeg TRIBE-a nosio je još jedan zanimljiv plot twist– oba benda, dakle i Let 3 i Saša 21 – ograničili su se na sviranje, elem, izvedbu isključivo prva dva albuma.

Let 3 je ime za koje se čuje relativno lako, a ako živa svjedočanstva držite vjerodostojnima, vjerujte mi da razočarali nisu. Naravno, njihova pozicija podosta je komforna prvenstveno zato što su u petak došli na itekako poznat teren, a publika je također znala gdje, odnosno kod koga dolazi. Materijal kroz koji su na koncertu prošli zaobišao me lukavo i vješto – a kako je potpisniku ovih redaka netom prije same svirke materija bila nepoznata – odlučio sam joj dopustiti da me ili potpuno iznenadi ili razočara. Da ne duljim, potpuno me iznenadila.

Saša 21 na 2. TRIBE-u u pulskom Rojcu (Foto: Pasquale Mattu)

Iako su prošla tri duga desetljeća od objave oba albuma – Let 3 je na stageu u dvorištu pulskog Rojca bio apsolutno upoznat sa pjesmama, ali povrh toga se, kako se promatraču doimalo – prema tim pjesmama odnosio kao prema vlastitim entitetima, može se reći čak i nekoj vrsti potomaka koji su ih pratili duž njihova glazbena puta. Prosto rečeno – ne radi se o istim onim pjesmama od prije tri dekade; ipak je tu previše kilometara u nogama da bi bilo opravdano tretirati ih kao takve. Naposljetku, repertoar je, baš zato što je bio ‘tematske’ prirode, izgledao usmjerenije nego inače, što je definitivno jedan od mnogih pluseva koje je peterac iz Rijeke uspio skupiti ovog petka. Ugodno sam iznenađen cjelokupnim nastupom – a sudeći po post-koncertnim razgovorima, i ostatak publike ostao je paf.

Otvaranje koncertnog dijela programa pripalo je pulskom bendu Saša 21, boogie punk rock trojcu na čijem je čelu od samog početka lik Saleta Verude, kreativnog pogona KUD Idijota. Od samog početka je projekt, nažalost, ‘osuđen’ na usporedbe sa Idijotima, ali to nužno ne mora biti loš element diskursa pošto se Saša 21 gotovo oduvijek predstavlja kao svoj vlastiti entitet neovisan o bogatoj prošlosti Saletovog prijašnjeg benda. Osim Saleta, koji igra ulogu gitariste i glavnog vokala. Sašu 21 čine basist Boris Kvaternik i bubnjar Igor Petković.

Saša 21 na 2. TRIBE-u u pulskom Rojcu (Foto: Pasquale Mattu)

Sukladno ‘pravilima’ ove uzbudljive koncertne večeri, izvodili su pjesme sa prva dva albuma (u slučaju Saše 21 radi se o zasad kompletnom opusu). „Vesna 2“, „Kratko i konkretno“, „Gospodi pomiluj“ bile su samo neke od numera kojima je Sale u pretežno živahnom tonu još jednom progovorio o emocijama s kojima se svakodnevno susreće i hrva putem jasnih, je li – kratkih i konkretnih tekstova. Odsviralo se nešto materijala i sa nadolazećeg albuma koji bi za tili čas trebao biti nadohvat ruke pučanstvu u rasulu, a o tom ćemo studijskom uratku, čije se objavljivanje spekuliralo i očekivalo već neko vrijeme, čim on ugleda svjetlo dana. Do tad, ne preostaje nam ništa nego li da ostanemo zdravi (i u tijelu i u glavi), peremo ruke, i nestrpljivo iščekujemo iduću godinu kada se vidimo na trećem izdanju TRIBE-a – u neka malo manje stresna vremena.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X