Bob Dylan ‘The Best of the Bootleg Series’ – digitalni presjek plodnog arhivskog niza

Ove godine, budući da Dylan još jaše na lovorikama jednog od najhvaljenijih studijskih izdanja godine, albuma ‘Rough and Rowdy Ways’, arhivski niz ‘The Bootleg Series’ je stavljen na pauzu, ali objavljeno je digitalno ‘best of’ izdanje serije koja je dosad iznjedrila čak petnaest naslova.

Bob Dylan “The Best of the Bootleg Series”

Unazad zadnjih šest godina svake jeseni, točnije u prvim danima studenog, tabor Boba Dylana naučio nas je da možemo očekivati novo izdanje hvaljenog niza “The Bootleg Series” koji donosi snimke iz raznih faza Dylanove (pre)bogate karijere. Ove godine, budući da Bob još jaše na lovorikama jednog od najhvaljenijih studijskih izdanja godine, albuma “Rough and Rowdy Ways”, arhivska serija je stvaljena na pauzu i sljedeće službeno izdanje će joj, kako stvari stoje, pričekati 2021. godinu. Ali kako bi se tradicija ipak na neki način nastavila, objavljeno je digitalno best of izdanje niza koji je dosad iznjedrio čak petnaest naslova.

“The Best of the Bootleg Series” donosi dva sata glazbe koja popunjava izborom sa gotovo svakog od izdanja serije, a čini ga ukupno 28 pjesama. Album tako otvaraju dvije pjesme koje se svakako mogu ubrojati među najbolje izvatke sa službenih Dylanovih albuma, “Up to Me” koja na koncu nije završila na “Blood on the Tracks” (1975.) i “Blind Willie McTell” još uvijek neobjašnjivo neuvrštena na “Infidels” iz 1983. godine. Nakon toga slijede tri žive snimke: “Baby, Let Me Follow You Down” iz Royal Albert Halla na “ukletoj” turneji 1966., “Maggie’s Farm” s Newport Folk Festivala godinu dana ranije kada je Dylan slavno izludio folk puriste uštekavši se u struju i “The Groom’s Still Waiting at the Altar” iz San Francisca 1979., snimljena dvije godine prije nego što će biti studijski zabilježena na ploči “Shot of Love”. Ova verzija službeno je objavljena na izdanju “The Bootleg Series Vol. 13: Trouble No More 1979–1981” koje je uspješno prikazalo koliko je Dylanova kršćanska faza nezasluženo zapostavljena u njegovom opusu.

Kompilacija zatim skreće daleko u prošlost s akustičnom “Dink’s Song” koju smo imali priliku upoznati na soundtracku dokumetarca “No Direction Home” Martina Scorsesea prije 15 godina, singl “Pretty Saro” s “Another Self Portrait” (2013.) i studijski outtake “Mama, You Been On My Mind” iz davne 1964. godine. S izdanja “Tell Tale Signs” koje pokriva najkasnije razdoblje od 1989. do 2006. skinute su rane verzije pjesama “Mississippi” i “Born in Time”. Iako su ove verzije snimljene na sessionima na kojima nastaju albumi “Time Out of Mind” (1997.) i “Oh Mercy” (1989.), one će svoje završni oblik doživjeti na Dylanovim sljedećim izdanjima, “Love and Theft” (2001.) i “Under the Red Sky” (1990.), na kojima će se isticati kvalitetom. Općenito, čini se da je materijal sa snimanja “Oh Mercy” (o kojem Dylan piše u svojoj hvaljenoj biografiji “Chronicles: Volume One”) posebno popularan jer su na “Best of” uvrštene još dvije pjesme s tih sessiona: “Most of the Time” i slavni izvadak “Series of Dreams”.

S najizdašnijeg izdanja serije, “Cutting Edge”, koje donosi doslovno svaki komad stuijskih zapisa nastalih na snimanjima briljantnog niza triju albuma iz 1965. i 1966. (“Bringing It all Back Home”, “Highway 61 Revisited” i “Blonde on Blonde”) izdvojene su odlična ubrzana verzija “Visions of Johanna” i jedan od neiskorištenih takeova “Just Like Tom Thumb’s Blues”. Tu je i fantastična live verzija “Tonight I’ll Be Staying Here with You” koja je otvorila treće (odnosno peto, ako prvo brojimo kao što je naslovljeno, “Vol 1-3”) izdanje niza zabilježeno na slavnoj turneji The Rolling Thunder Review, a nakon nje slijede dva broja, “You Ain’t Goin’ Nowhere” i “All You Have to Do Is Dream” s “The Basement Tapes”, sessiona snimljenih s grupom The Band u fazi kad se Dylan skrivao o javnosti nakon motociklističke nesreće 1966. godine.

Posljednje izdanje niza, lanjski “Travelin’ Thru”, zastupljeno je s tri pjesme, opuštenom “Wanted Man” s Johnnyjem Cashom, te “Tell Me That It Isn’t True” i “I Pity the Poor Immigrant”, a posebno dobrodošlo je uvrštanje i žive verzije “Seven Days” iz 1976. koja zvuči kao rana i nabrijanija verija pjesme “Señor (Tales of Yankee Power)” koja će postati jednim od najznačajnijih momenata albuma “Street Legal” koji izlazi dvije godine kasnije.

Zagriženi fanovi koji pobožno prate svako o izdanja “The Bootleg Series” neće naći ništa novo na ovoj kompilaciji, ali njima će možda više značiti činjenica da su istovremeno s njezinim objavljivanjem na streaming servise napokon puštene i kompletne deluxe verzije nekoliko izdanja koja su dosad tamo bila prisutna samo u krnjim sampler verzijama. Riječ je o gorenavedenim naslovima “The Cutting Edge”, “The Basement Tapes: Complete”, “Another Self Portrait”, “Trouble No More” i “Tell Tale Signs”. Ostali se mogu poslužiti ovom digitalnom kolekcijom kao ključem za otvaranje rastuće riznice koja neprestano otkriva nevjerojatnu kvalitetu jenog od najvećih talenata u povijesti folk i rock glazbe.

Ocjena: 8/10

(Columbia/Legacy, 2020.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X