Dropdead ‘Dropdead 2020’ – brutalni osvrt na crnu realnost

‘Dropdead 2020’ relativno je kratki, ali brzi (i po svakom mjerilu zvučno ubojit) album koji možebitno spašava i izbija vas i nas iz horora koji predstavlja 2020. godina.

Dropdead ‘Dropdead 2020’

Nisam siguran kako protumačiti energiju koju je Dropdead doveo na njihovo friško izdanje: dvoumim se između toga da je ona planski izbačena kako bi nas riješila niza katastrofa koje sa sobom nosi ova sudbonosna godina, i toga da su upravo tu katastrofu odlučili prigrliti kako bi je nasilno voljeli – i tako ju prenijeli. Neovisno o intenciji, ona je tu. I Dropdead su je iskoristili u svoju korist.

„Dropdead 2020“ dobar je primjer kako bi zapravo trebao zvučati treći album već isklesanog benda. Neovisno o čistom faktu da kod ovakvog oblika punka koji spaja hardcore punk, crust, d-beat, grindcore i thrash nema puno prostora za filozofiranje – veći broj bendova negdje već stignu upakirati pretencioznost i ona prođe nezapaženom. Ovdje je, međutim, riječ o kratkom i jasnom sukusu i „pregledu“ svijeta kojeg smo stvorili, tako da – ako je ovaj album ikako moguće opisati – reći ćemo da je on iz svoje formule izbacio vrćenje u krug, a ispostavilo se da je uspio dati uvid u ludilo u kojem smo zatočeni.

Nekako je bizarno sagledavati bend iz perspektive njihova duga trajanja – Dropdead, naime, 2021. slavi tridesetu godinu aktivnog rada –ali, usprkos dugom stažu, izgleda da na svakom izdanju (pa tako i na ovom) uspiju pronaći neko zrno originalnosti. Teško je donositi zaključke bilo kakve prirode kad ne postoje pretjerani odmaci kroz sveukupnu diskografiju, barem što se tiče striktno glazbenog dijela; lirika je dakako evolvirala u smislu preciznosti i načinu na koji Dropdead poentira određenu problematiku. Tekstovi su im politizirani od samog početka, što ide u prilog bendu koji gura crust priču.

23 pjesme, svaka u trajanju ispod dvije i pol minute – brzina, jačina, jednostavnost aranžmana i progresija, i naravno energija – ukratko, sve ono što se od benda ovakvog profila može očekivati, može se na ovoj adresi i pronaći.

Ne, ovo nije preporuka; ali sigurno će svatko naći nešto za sebe u ovom albumu. „Dropdead 2020“ uzima estetiku 2020. godine i okreće ju naglavačke, slomi, pa zatim opet složi – a pritom prezentira autentični element dosljednosti koja, kad je u pitanju punk i kao ideja i kao „pravac“ (sudeći po dosadašnjoj glazbenoj praksi) može do izražaja doći samo u lijevoj DIY okolini koju Dropdead kultiviraju od samog početka.

Ocjena: 7/10

(Armageddon Label, 2020.)

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €