Parquet Courts u Tvornici – sasvim neobični njujorški bend

Parquet Courts održali su prvi koncert u Hrvatskoj, točnije u utorak u zagrebačkoj Tvornici kulture.

Parquet Courts u Tvornici kulture (Foto: Tomislav Sporiš)

“Sunbathing Animal” , treći studijski album Parquet Courtsa, računajući njihov EP izdan povodom Record Store Daya, prošle je godine poharao ugledne ljestvice najboljih godišnjih izdanja. Zauzevši 55. mjesto na Billboardu, četveročlani si je njujorški kolektiv pod vodstvom Andrewa Savagea bivšeg člana DIY heroja Teenage Cool Kidsa i Fergus & Geronimo, na korištenje priskrbio popularnu i posvemašnje nepotrebnu i nepreciznu frazu ‘rock reanimatora’.

Upravo suprotno, čini se da je puni pogodak Andrewa Savagea opsesivno izbjegavanje nostalgičarskih elemenata, koji je za petoljetku njihovog osnutka zaokružilo spomenuto izdanje i uopće usporedba sa izvođačima koji su neko vrijeme proveli u kampanji koja im je pridodana na sličan način, poput Stephena Malkmusa ili nešto ranije Thrustona Moorea.

Magičnu formulu nesumnjivo preuzimaju iz istog punk obrasca, u pjesmama koje rijetko uspiju trajati više od tri minute, većina se tema međusobno izmjenjuje na poljima osobne destrukcije, politike, filozofije i tek ponegdje ljubavi koja najčešće neslavno propada iz posvemašnje bizarnih razloga. Vokalno, njihov je narativ konstruiran međusobnim izmjenama Savagea i Austina Browna koji na bini najčešće izgledaju kao vlastiti antipodovi u čijoj su poprilično jednostavnoj rock viziji lišenoj suvišne agresije, sveprisutni komični elementi i vedri aspekti iz kojih promatraju vlastito srozavanje. Stil u koji su investirali mnogo više nade polaže u zarazne, pjevušljive melodije čije su lirične forme izuzetno poetične i čija je poruka sagledana s tog autoironičnog aspekta tim više bizarnija i efektivnija.

Općenito uzevši, teme i zvuk koji isporučuju, prokušani je virus koji će uvijek nekako uspjeti pronaći svoju nišu i popuniti mjesto za koje žanr, koji tome i takvima uvijek ostavi kartu više, bez obzira na godine i sezonu.

Način na koji je Parquet Courts zauzeo taj spotlight je besprijekoran i važnije, autonoman, lišen odavanja tantijema prošlosti kao što je često bio slučaj među bendovima rock revivala od dvijetisućite naovamo.

“Nostalgija? Nisam zainteresiran” – izjavio je po objavljivanju “Animala” Andrew Savage.

Pomalo bespotrebno smješteni u prekrcani Mali pogon, presjek njihove karijere s naglaskom na posljednji album uglavljen je u nešto više od sat vremena u kojem je vjerojatno najvažnije za shvatiti kako je Parquet Courts, elegantno isplivao iz prljavštine i surovosti koje stigmatizirajuće djeluju na kategoriju “njujorški rock bendovi” uspješnim niveliranjem kaosa u jednu kreativnu instancu da ih se, vodeći računa primarno o njihovoj uigranosti i koherentnosti u nastupu, sa zadovoljstvom može nazvati boy bendom žanra čiji je instantno demontirani disco jedan osvježavajući prekršaj u opusu u kojem su pravila gotovo postala bitnija od sadržaja kojeg štite.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X