‘Slušna obmana’ by Vid Jeraj – najbolja izdanja 2015. godine

Za glazbene avanturiste i sladokusce donosimo listu godišnjih izdanja ‘Slušne obmane’ Vida Jeraja koji nas uspješno ‘glazbeno obmanjuje’ već, dvoznamenkastih, deset godina. Saznajte čime se ‘obmanjivalo’ prošle 2015.

Slušna obmana - najbolja izdanja 2015. godine
Slušna obmana – najbolja izdanja 2015. godine

Slušna obmana u protekloj je sezoni ušla u desetu godinu postojanja, nadrastavši ‘kebabilitet’ svojih devet života prvotno tiskane, a potom radijsko-online inkarnacije za alternativnu glazbu u užem smislu. Tako se putevima slobodnog tržišta, a travanj je kao najokrutniji mjesec najpogodniji za to, projekt preselio u novootvoreni klub Vinyl kao glazbena tribina koja već osam mjeseci, predstavlja domaće izvođače koji svoje albume objavljuju kao vinilnu longplejku. Svaki se događaj snima i kao podcast je dostupan na bandcamp stranici, uz medijsku potporu community radija KLFM iz Splita.

Bez radijske emisije (termin u nedjelju navečer na Radiju 808 ubio me, ali ne i porazio) i pristup vrednovanju glazbenog medija malo je pao u ritmu kojeg nameće tjedni puls, ostavljajući daleko više vremena za refleksiju. Refleksiju su pojačali i odlasci glazbenika iz starijih generacija, ni g. Petrovića niti Dedića nisam doveo pred diktafon, iako, s potonjim sam i pregovarao o gostovanju u klubu… A odlazak g. Line Devića šokirao me naskroz. Ali zato, u ime njihove ostavštine, otkrio sam nove izvođače koje ovime stavljam u (svoj?) kontekst, istovremeno promatrajući Damoklov mač ‘žanra koji se pretvara da to nije ‘kako siječe sve one zasade’ koje smo smatrali svetinjama.

Dotle, na Ravno do dna točka comu okupila se dobra četa đaka koji se mogu uhvatiti u koštac sa svime što vrijedi popratiti – pozdrav veteranki Slađani Mitić s kojom surađujem još od srbijanskog portala Jazzin – i svetinje agnostika i aporije fanatika, kao i „brije“intelektualaca, ha-ha-ha. Plus i to što ne moram pisati samo o avangardi, jer te recenzije mogu čitati na Pot listi, što je ‘zakon’. Uglavnom, dobra neka godina. Sve na svoje dolazi.

20. Spinnifex „Veiled“

19. John Zorn/Mycale „Gomory“

18. Yarn/Wire/Currents, Vol. 3

17. Sir Richard Bishop „Tangier Sessions“

16. The Turbine! „Entropy-enthalpy“, 2xCD

15. Orkester brez meja/ Orchestra Senza Confini „s/t“

14. Ian William Craig „Cradle for the Wanting“

13. John Carpenter „Lost Themes Remixed“

12. Matana Roberts „Always“

11. Brgs  „Overture for a new beginning“

 Jon Irabagon feat. Tom Harrell 'Behind The Sky'
Jon Irabagon feat. Tom Harrell ‘Behind The Sky’

10. Jon Irabagon feat. Tom Harrell „Behind the Sky“

Napuštanje benda Mostly Other People Do the Killing od strane trubača Petera Evansa za suvremenu scenu ima težinu otprilike ravnomjernu onoj odlaska Johna Frusciantea iz RHCP, karta na koju je bend ikonografski i odigrao. No, ovaj se pred izlazak odjavio radi vlastitih projekata, a poveznica sa starim jatom je i klavirist Ron Stabinsky, istovremeno i stalni član Evansovog elektroakustičnog kvinteta (vidi izvješće iz Beča). Saksofonist Jon Irabagon američko-filipinskog porijekla pokupio je sve nagrade struke koje je mogao, a povrh toga snimio raspojasani tvrdo kuhani modernistički album kojim je pokazao da ima još mnogo toga za puhnuti. Gostovanje na trima skladbama najvećeg osobenjaka među jazzerima trubača Toma Harrella dobrodošla je sugestija albuma nastalog iz pijeteta Irabagonovu ocu, kao i pokojnom Kennyju Wheeleru.

Dr. Yen Lo 'Days With Dr. Yen Lo'
Dr. Yen Lo ‘Days With Dr. Yen Lo’

9. Dr. Yen Lo „Days With Dr. Yen Lo“
Napetost vokala koji s mukom napušta usnu šupljinu kao da se bori s govornom manom opće je mjesto, sjetimo se samo MC-ja Däleka. Prokletnički noir-osjećaj njujorškog rappera Kaa možda je bliži Rakimu, a producent Preservation pobrinuo se da se pretoči u ovaj izuzetni album. “Crime is how mind rewarded doubt/ Time’s a drought, climb that waterspout/ Itsy bitsy, slung to get crispy/ Almost choked in the web spun to fix me”, sriče se u markantnoj “Day 81”. U godini nabreknutoj albumom D’ Angela koji je nominalno objavljen krajem prošle godine i domaćim trijumfom zafrkandžije, ne bismo trebali ostati imuni na ovaj alter-hop dragulj. Svakako poslušati i Kaov prethodnik, „The Night Gambit“ iz 2013. godine.

Olfamož 'Hupam da ste dobro'
Olfamož ‘Hupam da ste dobro’

8. Olfamož „Hupam da ste dobro“

Lepet krila u poštanskom sandučiću pred sam Božić obradovao je izdanjima Zavoda Radija Študent, čuvenog medija kojeg su posljednjih godina načele recesijske škare i to one – za živicu. Ali, Slovenci ne posustaju, a pored dva nova naslova Nikki Louder (u suradnji s Moon Lee) i Broken Lock te debuta već-veteranskog benda Ne Se Bat, tu je i bend sviju improvizatora ljubljanske scene– Olfamož. Post-nadrealna lirika Andreja Fona, kojeg širi krugovi poznaju kao saksofonista benda Žoambo Žoet Workestrao ,daju ploči taj autorski putar po glavi. U najboljoj ‘tradiciji’ “Trout Mask Replice”, Fon je dobio Irenu Tomažin da se smije, uz sutrašnje klasike – pjesme „Za v razrez“, psihodeličnu koračnicu o recesiji i „Anton Stres“, neurotičnu baladu o pedofiliji… Feo se zacijelo u grobu smije, grohotom snuje slatke snove.

Omar Souleyman 'Bahdeni Nami'
Omar Souleyman ‘Bahdeni Nami’

7. Omar Souleyman „Bahdeni Nami“

Nakon remikseva na albumima „Crystalline“ i „Biophilia“ islandske dive Björk, sirijski turbo-skladatelj Omar Souleyman po američkim je i engleskim festivalima podigao podosta belosvetskih obrva da novi album spakuje sa zvijezdama kao što su Four Tet, Modeselektor i Black Lips. Njegov klavijaturist Rizan Said također je bio vrijednih prstiju i objavio album „King of Keyboard“, ali taj vokal i brkovi prodavača kebaba s Gürtla, tko to more platit…

Kris Davis Infrasound 'Save Your Breath'
Kris Davis Infrasound ‘Save Your Breath’

6. Kris Davis Infrasound „Save Your Breath“

Portugalski label koji se unatrag desetljeća inaugurirao kao oaza američkog free-jazza, zagazio je poodavna i u chamber-vode. Komorni ansambl Infrasound klavirskije (puhači) kvintet američke klaviristice Kris Davis proširen orguljama, električnom gitarom i bubnjevima, postigao prizvuk zone sumraka. Ben Goldberg na bas-, kontraalt- i Bb klarinetima, Oscar Noriega na basu i Bbu, Joachim Badenhorst isto tako, te Andrew Bishop na kontrabas-klarinetu i Bbu cijeloj ideji daju paletu humanističke topline, čime smo dobili stapanje salonske glazbe s komornom, čak i klupskom. Dalje>>

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh